2021-04-16, 17:20
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Innebär det att man inte får ifrågasätta delar av förintelsen heller? Alltså att man tror att vissa berättelser stämmer och vissa är lögn. Det här med att man gjorde tvål av lägerfångarnas hud har ju till exempel visat sig vara lögn.

Där kom tvålen igen.
För vilken gång i ordningen kan man undra?

Den är en skröna med ett korn av sanning.
Tvålen har exakt noll inverkan på om Förintelsens vara eller icke vara.
Det är så vitt jag vet BARA Förnekare som tar upp tvålen i ett löjligt försök att lura folk att tro att alla vittnen som finns eller fanns ljuger.
Du är väl ingen av de som blivit blåst?

/VV
Citera
2021-04-16, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Första träffen på Google:

Det var ganska många av de som dog som gjorde det av svält i getton och i arbetsläger på grund av att de allierade hade skurit av alla varuleveranser.

Är det något du förnekar? Är det något du brukar läsa om?

Du är fanimig sanslöst dum. Tyskarna svalt inte, även om det var brist på vissa varor, så att de fick äta mindre kött mm. Och att det snarare var fyra eller fem miljoner gör det inte ens marginellt mindre ont.

Men det är ändå fel att förbjuda idiotpåståendena.
Citera
2021-04-16, 18:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Du är fanimig sanslöst dum. Tyskarna svalt inte, även om det var brist på vissa varor, så att de fick äta mindre kött mm. Och att det snarare var fyra eller fem miljoner gör det inte ens marginellt mindre ont.

Men det är ändå fel att förbjuda idiotpåståendena.

Snälla mupp. Det var judarna i getton och i folket arbetsläger som svalt på grund av det.
Citera
2021-04-16, 18:31
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Där kom tvålen igen.
För vilken gång i ordningen kan man undra?

Den är en skröna med ett korn av sanning.
Tvålen har exakt noll inverkan på om Förintelsens vara eller icke vara.
Det är så vitt jag vet BARA Förnekare som tar upp tvålen i ett löjligt försök att lura folk att tro att alla vittnen som finns eller fanns ljuger.
Du är väl ingen av de som blivit blåst?

/VV

Men det är just det som är min poäng. Att man ifrågasätter delar av sanningshalten i historiebeskrivningen av förintelsen innebär inte per automatik att man förnekar hela förintelsen. Det finns de som ljugit om sina upplevelser i lägren det vet jag. Tror jag därför att alla ljuger? Nej absolut inte, men för att få reda på den nyanserade sanningen måste man få diskutera och stöta och blöta frågan fram och tillbaka. Det är en oroande tid vi lever i där vad man får diskutera bara krymper mer och mer för varje dag, och saker censureras och förbjuds till höger och vänster.
Citera
2021-04-16, 18:38
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Jag har aldrig förnekat att det judiska inflytandet över Tyskland i princip förintades.

Jag har heller aldrig förnekat att judiska förbrytare fängslades och fick arbeta i fängelset. Jag har heller inte förnekat att förbrytare av judisk liksom från andra folkgrupper avrättades för allvarliga brott. Jag har heller inte förnekat att krigsfångar ficka arbeta i Tyskland och att det fanns fångläger för detta.
Inget av ovanstående är exempel någon "förintelse" på det sätt den beskrivs av olika propaganda- organisationer i Väst. I Sverige heter propagandaorganet "Myndigheten forum för levande historia" och finansieras med skattemedel.

Inget av ovanstående handlar om ett organiserat eller industrialiserat massmord på judar i "gaskammare" med insektsgiftet "Zyklon B" Det är detta som är skrönan som bör ifrågasättas enligt min uppfattning.
Klart det är organiserad, hur skulle det annars gått till?
Jo det är så överbevisat som det går!! Därför mycket de rättegångar som har hållits har de ej lyckats bevisa det ej användes som mordvapen, tvärtom har det bevisats att det skede så.

Insektsgiftet är väldigt effektivt på människor även i små mängder. De har både hittat spår av giftet i hår som har blivit avrakad. De har hittat spår av HCN i ventilationssystemet. oSV..
Citera
2021-04-16, 18:46
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Innebär det att man inte får ifrågasätta delar av förintelsen heller? Alltså att man tror att vissa berättelser stämmer och vissa är lögn. Det här med att man gjorde tvål av lägerfångarnas hud har ju till exempel visat sig vara lögn.

Det är väl mer att det aldrig hände!! Att de aldrig försökte utrota alla judar. Fast de försöker inte förneka de andra som föll offer som romer, homosexuella, Jehovas vittnen m.fl.

Sedan finns det alltid storyn som är överdrivna, det är det ingen som förnekar.

Men tvålen är ingen sådan story, det hände faktiskt. Fast ej av judar utan handikappad människor från ett hem. Det har vi tagit upp i en annan tråd!
Citera
2021-04-16, 18:53
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Snälla mupp. Det var judarna i getton och i folket arbetsläger som svalt på grund av det.

Det är konstigt för man har sett bilder med kvinnor med famnen full med bröd. OSV, Det bruka förnekare hänvisa till ibland. De vill få det till att krematorium var bageri ugnar.

Det var till med en som påstod de bakade pizzor där, även om man kunde visa pizzan spreds först med amerikanerna från Italien.

Sedan var det ingen brist på mat enligt andra!! Hur ska ni ha det!?

Vad åt tyskarna som vaktade fångarna då? Om nu leverans vägarna hade bombats sönder!!! Måste man köra på vägarna som är bombade sönder går det inte att köra utanför vägarna, på åkermark tex?
Senast redigerad av Herkulesbig 2021-04-16 kl. 18:57.
Citera
2021-04-16, 23:54
Medlem
Citat:
Första träffen på Google:

Det var ganska många av de som dog som gjorde det av svält i getton och i arbetsläger på grund av att de allierade hade skurit av alla varuleveranser.

Är det något du förnekar? Är det något du brukar läsa om?

Och var i det du citerade från Google står det att 6 miljoner gasades ihjäl, kan du citera tack…?

Är du på allvar så urbota korkad att du inte ens fattade att det jag poängterade var att förnekarna är de enda som tjatar om att förintelsen skulle handla om 6 miljoner gasade, men den etablerade samlade vetenskapen har aldrig hävdat att 6 miljoner gasades ihjäl. Så varför ni förnekare då klagar på nåt som inte ens stämmer från börjar är ju fullständigt obegripligt, hur kan ni vara så korkade…?

Det blir ungefär lika korkat som om ni skulle klaga på att Volvo är lögnare för Volvo V90 inte har 6 hjul, men visar bara hur idiotiska och lögnaktiga ni är för Volvo har aldrig hävdat att V90 har 6 hjul….. Fattar du nu…? Nä, antagligen inte….
Citera
2021-04-16, 23:59
Medlem
Citat:

När skedde så detta, att de allierade bombade så transporter av förnödenheter till koncentrationslägren stoppades? 1940, 41, 42, 43, 44, 45…?

Om inte tyskarna själva fick svälta så fanns det ju bevisligen transporter. Och om då tyskarna själva tog för sig så visar det ju vara att de sket i fångarna…..
Citera
2021-04-17, 00:02
Medlem
Citat:
Men det är just det som är min poäng. Att man ifrågasätter delar av sanningshalten i historiebeskrivningen av förintelsen innebär inte per automatik att man förnekar hela förintelsen. Det finns de som ljugit om sina upplevelser i lägren det vet jag. Tror jag därför att alla ljuger? Nej absolut inte, men för att få reda på den nyanserade sanningen måste man få diskutera och stöta och blöta frågan fram och tillbaka. Det är en oroande tid vi lever i där vad man får diskutera bara krymper mer och mer för varje dag, och saker censureras och förbjuds till höger och vänster.

Man får diskutera hur mycket som helst, det är kategoriskt förnekande och förringande av folkmord som är förbjudet enligt dessa lagar. Den etablerade vetenskapen har diskuterat skeden i förintelsen i 75 år nu utan problem
Citera
2021-04-17, 00:25
Bannlyst
Citat:

Alltså var det tyskarnas fel, eftersom de hade mat åt sig själva. Tyskarna svalt inte på allvar förrän kriget var slut och Tyskland var sönderslaget och hade förlorat östprovinserna och därmed massor av jordbruksmark.
Citera
2021-04-17, 06:52
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Man får diskutera hur mycket som helst, det är kategoriskt förnekande och förringande av folkmord som är förbjudet enligt dessa lagar. Den etablerade vetenskapen har diskuterat skeden i förintelsen i 75 år nu utan problem

Jag är inte emot vetenskap. Men jag vet att den etablerade vetenskapen har haft fel förr, eftersom vi människor har en naturlig tendens att rätta oss efter gruppen, så är risken att folk bara rättar in sig i ledet för att inte bli utfrysta av de andra gruppmedlemmarna.

https://www.forskning.se/2019/12/19/...e-an-sanning/#

Därför är det ibland bra med perspektiv utifrån den etablerade boxen. Som inte har påverkats av gruppens inflytande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in