Citat:
Ursprungligen postat av
blablablablabla1
Nej tack
På tal om det!
Har en till historia här, lite innan hela chatt-koncernen började. Mercurius, för er som inte visste, bodde från 2005 till 2016 i Nederländerna där han höll på med IT-affärer och var rätt framgångsrik.
En av Mercurius första klienter var Sam "Van-Gunner" Nedleij som var vän med Rutte-familjen (premiärministerns familj) redan från 2010. Tiësto, Van Persie och Mercurius hängde också med deras familj. Van Persie och Rutte hade till och med samma flickvän tillsammans, samtidigt, snacka om galet... Krechting kände också dem, så det var enkelt för Krechting och gänget att hjälpa Rutte att få mer popularitet och politiken till sin fördel. Det var enkelt. De bara tryckte upp volymen lite, för att säkra att de vann olika val vad gällde lagförändring inom IT. I utbyte skulle Rutte egentligen stadga en lag som tillät dem att sälja olika servrar mellan telekommunikatörer (orkar inte gå in på detaljer nu) så de kunde äga en marknadsandel, och allt annat de hade på gång inom deras planer. Men det hände inte...
Alla IT-killar inom facken ville så klart först att Rutte skulle bli premiärminister, och det var ju det de fick också. Men Mercurius hatade dock hela den familjen.
Mercurius:
Den jäveln... Jävla Rutte. Fan ta dem. Vi ska in i krig med dessa människor. Jag har sagt det tusentals gånger... jag bryr mig inte om att de är holländare, jag bryr mig inte om att de är katoliker... om där finns en typ av människa man inte kan lita på i denna värld så är det rikemansbarn. Speciellt den där lilla jäveln
Mercurius hatade speciellt Ruttes kusin, Jan-Peter, som var justitieminister på den tiden. Mercurius satt till och med i rätten i förhör med honom:
Jan-Peter:
Säger du att du inte kommer ihåg att du gjorde några tjänster för Johnny Dio? Eller du kommer inte ihåg konversationen?
Mercurius:
Jag säger, att i mitt främsta minne, jag måste fundera lite mer vad gäller mitt minne, jag minns inte...
Jan:
Så vart kom dessa 25 000 euro ifrån?
M:
Individer
Jan:
Vilka individer?
M:
Ehm... på rak arm, den specifika summan som jag lånade, jag vet inte riktigt just nu. Men vad gäller mina lån som jag efterfrågade, jag har dem och alla de pengar jag lånade den tiden... hmmm
Jan:
Ser förvirrad ut
...
För killar som Donkervoort hade det inte kunnat vara bättre. Och han gjorde sin del i att få Rutte vald. Så vad är det första som premiärministern gör efter all hjälp han fått av IT-unionen? Han sätter sin kusin som justitieminister, och det första han gör är att gå efter inte bara Mercurius (vilket man kan förstå), men också efter alla IT-killar som faktiskt var dem som fick hans kusin vald! Wtf liksom? Missar jag något? Och med honom som justitieminister hade de koll på alla IT-killar, de hade inte en chans. Det var tills de fick honom sparkad (tänker inte säga hur) och deras lagar kunde stadgas till deras fördel.