Citat:
Jag tycker att Mergim är en vidrig orm, absolut. Sedan han kom in har gruppen splittrats. Vad jag INTE tycker om är dock att han får skulden för alla andras beteenden och fula sidor. Ja, han satte igång de andra gällande skitsnack om Tanja men de hade inte behövt spinna vidare på det. På de flesta tittare och programledare så låter det som att Mergim är den enda som har någon skuld i Tanjahatet. Nardos hade inte behövt gå igång på det. Simon och Madde stod upp för Tanja t.ex. när det snackades skit om henne.
Vad jag vill ha sagt är att Mergim må vara en orm, men han har åtminstone fått de andra att bekänna färg och visa vilka råttor de är. Allt kan inte lastas på honom.
Vad jag vill ha sagt är att Mergim må vara en orm, men han har åtminstone fått de andra att bekänna färg och visa vilka råttor de är. Allt kan inte lastas på honom.
Nej då har programledarna fel för, alla har ansvar för sitt eget tyckande och tänkande och behöver inte blint följa Mergims tycke. Man har ett val i slutändan att följa sina egna värderingar och varför man började tycka om en person från början. Gör man tvärtom än det man känner i hjärtat så är det för att man själv har valt det av andra diverse orsaker och det är ju inte så att Mergim står med lynchmobben och hotar om vedergällning för de som inte följer hans vilja. Alla har ett val att fatta beslut och sen om det är rätt eller fel får stå för den personen. Inte Mergim! Visst han kan försöka påverka men är man in sin övertygelse klar så ska det inte spela någon roll hur mycket någon försöker övertala, då står man fast i det! De "VÄLJER" att lyssna på Mergim och bedömer det han säger som sant men det är bara hans sanning? Om de köper den historian med hull och hår så är det bara enkelspårigt och en enkel väg att slippa rannsaka sina egna känslor gentemot en person, till varför man plötsligt börjat störa sig på Tanja. Då kan man i bästa fall slippa undan eget ansvar med att skylla det på t.ex Mergim i det här fallet.

Ja han är hal som en ål. Dock tror jag att de därinne kommer tröttna snart om han inte drar ner på offerkofteriet.