2021-04-16, 17:13
Medlem
LightCameraActions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Mycket möjligt vi ska ner igen. Lika möjligt som vi ska upp till 75k.
Hade man kunnat säga med säkerhet hade man varit biljonär nu.

Men såhär är crypto och vi har sett det massor av gånger.
Även om priset återhämtar sig så kan det ta tid. Vilket kan få många att sälja av. Minns mycket väl när jag köpte sommaren 2019 på över 10k usd, för attsnabbt efter gå neråt i flera månader, För att sedan ta fart över 10k usd och sedan kom krashen med corona.

Jag tar aldrig något parti och jag tycker båda är lika dumma som inte verka inse att det kan gå åt båda hållen.
Vi har ju början till en supercykel nu. Kan inte jämföras med 2019 björnmarknad.
Citera
2021-04-16, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCameraAction
Vi har ju början till en supercykel nu. Kan inte jämföras med 2019 björnmarknad.
Hur vet du det?
Kritiserar inte, vill veta vad du baserar det på. Är själv alltid mer skeptisk när folk säger priset ska upp mycket.
Citera
2021-04-16, 18:07
Medlem
Citat:
Hur vet du det?
Kritiserar inte, vill veta vad du baserar det på. Är själv alltid mer skeptisk när folk säger priset ska upp mycket.
Har sett och hört nyheter inom krypto. Vi har institutioner på allvar nu som går in så vi väntar på att riktiga retail och allmänheten köper. Sedelpressarna går varma som sagt i och med Covid. Oanade effekter kan komma i denna cykel.
Citera
2021-04-16, 18:43
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Mycket möjligt vi ska ner igen. Lika möjligt som vi ska upp till 75k.
Hade man kunnat säga med säkerhet hade man varit biljonär nu.

Men såhär är crypto och vi har sett det massor av gånger.
Även om priset återhämtar sig så kan det ta tid. Vilket kan få många att sälja av. Minns mycket väl när jag köpte sommaren 2019 på över 10k usd, för attsnabbt efter gå neråt i flera månader, För att sedan ta fart över 10k usd och sedan kom krashen med corona.

Jag tar aldrig något parti och jag tycker båda är lika dumma som inte verka inse att det kan gå åt båda hållen.

Kortsiktigt kan det gå åt båda hållen men långsiktigt har det gått åt ett håll.
Citera
2021-04-16, 19:11
Medlem
Gautamas avatar
Bara jag som får Fing-vibbar av alla Bitocoin-diskussioner? Vi vet ju alla hur den sagan slutade. Vi får se hur detta inlägg åldras...
Citera
2021-04-16, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Bara jag som får Fing-vibbar av alla Bitocoin-diskussioner? Vi vet ju alla hur den sagan slutade. Vi får se hur detta inlägg åldras...
Så mycket okunnighet och avundsjuka. Att man ens bryr sig att replikera längre...
Citera
2021-04-16, 19:43
Medlem
Citat:

Dom flesta vet nog att btc kommer gå upp. Men om det är 200k, 100k, eller 80 k i slutet av året vet ingen.
Citera
2021-04-16, 20:05
Medlem
nitinitis avatar
Citat:

Fing-sagan är mer jämförbar med GME.

Jag får vibbar av att du ligger lång i telia och andra gubbaktier, kan det stämma?
Citera
2021-04-16, 20:23
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Fing-sagan är mer jämförbar med GME.

Jag får vibbar av att du ligger lång i telia och andra gubbaktier, kan det stämma?
Telia har jag aldrig ägt. Men visst, jag har stora fondinnehav som givetvis går väldigt bra nu, som allt annat. Jag har dock bränt mig många gånger på börsen förr, och är därför mer försiktigt (vis?) nu vad det gäller investeringar. En sak som jag lärt mig (den hårda vägen) är att när alla står i ring och hoppar och skriker YES! YES! YES! NU ÅKER VI TILL MÅNEN, då är det absolut inte köpläge. Jag är medveten om att jag kan ha helt fel och att dessa inlägg jag skriver kanske verkar komiska om några år, men av erfarenhet så anser jag mig ändå veta att om något verkar för bra för att vara sant, well... Det är trots allt ett spel. För att du ska vinna måste någon annan förlora.
Senast redigerad av Gautama 2021-04-16 kl. 20:31.
Citera
2021-04-16, 20:24
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:

Citat:
Så mycket okunnighet och avundsjuka. Att man ens bryr sig att replikera längre...
Du uttalar dig först tvärsäkert att vi ju har början till en supercykel, och sen skriver du att andra här på forumet är okunniga?

Du skall nog inte missta dina egna vilda gissningar som om dom vore kunskap eller fakta. Det gagnar dig def. inte i längden.
Citera
2021-04-16, 20:38
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Telia har jag aldrig ägt. Men visst, jag har stora fondinnehav som givetvis går väldigt bra nu, som allt annat. Jag har dock bränt mig många gånger på börsen förr, och är därför mer försiktigt (vis?) nu vad det gäller investeringar. En sak som jag lärt mig (den hårda vägen) är att när alla står i ring och hoppar och skriker YES! YES! YES! NU ÅKER VI TILL MÅNEN, då är det absolut inte köpläge. Jag är medveten om att jag kan ha helt fel och att dessa inlägg jag skriver kanske verkar komiska om några år, men av erfarenhet så anser jag mig ändå veta att om något verkar för bra för att vara sant, well... Det är trots allt ett spel. För att du ska vinna måste någon annan förlora.

Jag förstår vad du menar.

Samtidigt kan man se det från ett annat persektiv, när det sitter folk vid sidan om som skriker och hetsar att sälj sälj sälj då vet man att det går åt rätt håll. När dessa individer börjar köpa då ska man börja oroa sig.
Citera
2021-04-16, 20:46
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Jag förstår vad du menar.

Samtidigt kan man se det från ett annat persektiv, när det sitter folk vid sidan om som skriker och hetsar att sälj sälj sälj då vet man att det går åt rätt håll. När dessa individer börjar köpa då ska man börja oroa sig.
Ja, den som lever får se. Jag följer Bitcoin, men hoppar inte på i detta läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in