Citat:
Ursprungligen postat av
Dizzi
Jag förstår verkligen hur du tänker och ja Mergim tar mycket energi och ger mycket energi. Varför tror du att de flesta tycker om han i huset, han är rolig och ger mycket men när han är sur ger det så klart massa dålig energi eftersom han visar tydligt vad han känner.
Det jag ville få fram är mer att ge vika och inte stå upp för sina åsikter eller val är inte heller rätt.🙏
Det har du rätt i och jag har sagt flera gånger att det finns många syltryggar där inne som verkar livrädda för att ifrågasätta Mergim. Det finns dock en som verkligen inte backar från honom utan säger vad hon tycker när han går för långt. Vi måste också tänka på att en del människor kanske inte har styrkan att stå emot Mergim när han kommer igång. Han har själv blivit mobbad enligt honom själv och borde veta hur det känns att vara i ett utsatt läge och är extremt känslig om han känner sig utanför. Det som borde ske när han ger sig på någon på ett osjysst är att ALLA de andra borde tillsammans säga "STOP" Nu räcker det! Han får bara ännu mer energi av att andra fegar ur.
AD t.ex gör helt fel för om Mergim beter sig fittigt mot honom då springer han och krusar för att bli sams med honom istället för att ignorera och låta Mergim inse att det är han som agerat fel! Ju mer alla fjäskar och slickar röv desto mer hybris får Mergim och mer glödande kol på elden. Är dock ingens ansvar att uppfostra eller läxa upp Mergim men som person har man rätt att stå upp för sig själv. Alla lever ju som en familj därinne och jag hade aldrig tillåtit att en person behandlade mina familjemedlemmar illa.