Citat:
Ursprungligen postat av
bofh
De tre första, There's the Rub, New England, Just Testing och Nouveau Calls tycker jag är de mest helgjutna.
Nouveau Calls är ju lite udda, en instrumentalplatta gjord med Madonnas producent William Orbit.
Hear to Hear har ju flera väldigt bra låtar och även på Strange Affair finns några guldkorn.
Martin Turners hade ett band som hette Wolfgang efter WA och hans soloplatta Walking the Reeperbahn från 1996
är till stor del baserad på uppfräschade demos från den gruppen. Den har inte alls WA:s gitarrsound men är väl värd att lysssa på om man gillar kreativt låtskrivande. En av mina favoriter.
Eftersom du gillar Hear to Hear borde kolla in Martin Turners Written in the Stars skiva också, den är bra och lite som en fortsättning på vad WA gjorde under återföreningsperioden.
Det här inlägget räddade mig idag. Tack!
Var på skivbutik och denna hade ovanligt bra utbud av Wishbone Ash. Jag bläddrade igenom, men ganska många live-skivor och dylikt med oklar kvalitet. Letade upp inlägget i citatet via mobilen och valde Nouveau Calls i nyskick. Då utbudet annars var stort hade jag enkelt kunna gått hem med något helt annat, men kände att jag verkligen ville ha en Wishbone Ash idag.
Ingen annan som spanat in nya skivan Coat of Arms än? Vad tycks?