2021-04-16, 16:49
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Politiet innkalte vitne på Ås.
+
Fra media:
Broeske added:*'We emphasise that we have no evidence that she is dead and therefore cannot rule out her living.
=
De vet ikke med sikkerhet om AEH ble drept i S4

ingen annan en GM vet säkert...
Men även i dessa gamla länkar som är det förste jag hittade på en enkel snabbsökning på min vän google så är det klart vad huvudteorin til polisen är...
Inte GG utan mord i hemmet, så då är GG-teorin närmare spam än mord i hemmet...

ABCnyheter oppdatert 23 mai 2020 :
En av politiets hovedteorier er at Anne-Elisabeth Hagen ble tatt av dage 31. oktober 2018 i sitt hjem i Sloraveien på Fjellhamar i Lørenskog, og deretter tatt med til ukjent sted av en eller flere gjerningspersoner.
Link : https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/22/195679225/politiet-mistenker-at-anne-elisabeth-hagen-ble-kvalt

Nettavisen oppdatert 12 juni 2020 :
De skal også ha funnet biologiske spor som kan knyttes til kvelning. Politiet ønsker ikke å kommentere dødsårsaken.
Link : https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/s/12-95-3423980411
Citera
2021-04-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Politiet innkalte vitne på Ås.
+
Fra media:
Broeske added:*'We emphasise that we have no evidence that she is dead and therefore cannot rule out her living.
=
De vet ikke med sikkerhet om AEH ble drept i S4

Nei men de tror det. Men Inger lik er enda funnet så de må holde andre teorier åpne.
Citera
2021-04-16, 17:11
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Nei men de tror det. Men Inger lik er enda funnet så de må holde andre teorier åpne.
Klart det. Jeg tror grunnen til at denne saken ikke er løst enda er fordi det ble staget både et draps-åsted og et kidnappingscenario i S4. Klarer politiet å løse denne delen av gåten, så er de nærmere en løsning tipper jeg.
Citera
2021-04-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Politiet har lagt frem for retten at de mener de kan bevise (med tekniske spor) at hun ble drept i huset. For min del forholder jeg meg til det. Så er det en løs tråd mindre

Har du en link til denne informasjonen? I så fall veldig veldig interessant.
Citera
2021-04-16, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman

https://www.vg.no/i/8mydpd
Citera
2021-04-16, 17:58
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Har sjekket, men det finnes ingen link til denne påstanden i media.

Der er stor forskjell mellom å ha en hypotese om at hun ble drept, mot å ha bevis for at hun ble drept.

Det kan være akkurat dette som har skjedd i denne saken. En meget smart og manipulerende GM klarte å få med AEH på et plott, før han også lurte henne. Manipulasjon tror jeg er sakens kjerne i denne saken.
Citera
2021-04-16, 19:04
Medlem
I artikkelen fra NRK listet nederst i dette innlegget er det mange interessante bilder og illustrasjoner fra åstedet.

En ting jeg hang meg opp i er at de har laget en illustrasjon/animasjon av hvor AEH sin telefon lå på bordet.

Vi vet også at telefonen var lagt et sted som AEH ikke ville lagt den. Men hvem ville kunne lagt den der? Ta en titt på forografiet NRK har tatt mens de var der. Hva ligger nå der AEH sin telefon lå da den ble funnet? Bilnøklene og brilleetuiet til...? Så da vet vi hvem som pleide å legge sine ting der AEH sin telefon lå den dagen...?

En annen interessant observasjon ved hjelp av bildene og illustrasjonene i denne artikkelen er at i bakgrunnen på bildet av bordet der telefonen lå ser vi flisene i gangen og den ene røde stolen.
Mao: gjerningsperson har stått i gangen når telefon er lagt ned på den siden av bordet.

https://www.nrk.no/norge/xl/pa-innsiden-av-hagens-hus-1.15206175
Citera
2021-04-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
I artikkelen fra NRK listet nederst i dette innlegget er det mange interessante bilder og illustrasjoner fra åstedet.

En ting jeg hang meg opp i er at de har laget en illustrasjon/animasjon av hvor AEH sin telefon lå på bordet.

Vi vet også at telefonen var lagt et sted som AEH ikke ville lagt den. Men hvem ville kunne lagt den der? Ta en titt på forografiet NRK har tatt mens de var der. Hva ligger nå der AEH sin telefon lå da den ble funnet? Bilnøklene og brilleetuiet til...? Så da vet vi hvem som pleide å legge sine ting der AEH sin telefon lå den dagen...?

En annen interessant observasjon ved hjelp av bildene og illustrasjonene i denne artikkelen er at i bakgrunnen på bildet av bordet der telefonen lå ser vi flisene i gangen og den ene røde stolen.
Mao: gjerningsperson har stått i gangen når telefon er lagt ned på den siden av bordet.

https://www.nrk.no/norge/xl/pa-innsiden-av-hagens-hus-1.15206175

Det var en god oppservasjon! Det er også en veldig god artikkel du linker til, hvor flere nye opplysninger kommer frem, bla en skinnfell i gangen med fotavtrykk fullstendig rominndelin i huset(hvor det ikke er tilgang til garasjen fra innsiden) og ikke minst bilde av bordet som du trekker frem. Takk!
Citera
2021-04-16, 19:39
Medlem
Citat:
Det var en god oppservasjon! Det er også en veldig god artikkel du linker til, hvor flere nye opplysninger kommer frem, bla en skinnfell i gangen med fotavtrykk fullstendig rominndelin i huset(hvor det ikke er tilgang til garasjen fra innsiden) og ikke minst bilde av bordet som du trekker frem. Takk!

Ja, i tillegg til nevnte plassering av AEH sin telefon så hang jeg meg også opp i saueskinnet i gangen som TH ikke la merke til, men som ikke pleide ligge der. Jeg har en hypotese om hvorfor det var Sprox-skoavtrykk bakpå: se for deg når du har et rullet teppe. Da slenger du rullen på gulvet, setter foten oppå, og bruker den til å rulle/brette ut? Det har altså skjedd av gjerningsmann. Men hvorfor? Kan det være for å konstruere slepesporene fra badet (trykk fra fothæler over et teppe etterlater spor, men ikke over fliser)?
Citera
2021-04-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Ja, i tillegg til nevnte plassering av AEH sin telefon så hang jeg meg også opp i saueskinnet i gangen som TH ikke la merke til, men som ikke pleide ligge der. Jeg har en hypotese om hvorfor det var Sprox-skoavtrykk bakpå: se for deg når du har et rullet teppe. Da slenger du rullen på gulvet, setter foten oppå, og bruker den til å rulle/brette ut? Det har altså skjedd av gjerningsmann. Men hvorfor? Kan det være for å konstruere slepesporene fra badet (trykk fra fothæler over et teppe etterlater spor, men ikke over fliser)?

Syntes det høres rart ut med et saueskinn på gulvet. Mulig det hørte til på den røde stolen, til pynt? Akkurat rart slik som klærne hennes under et håndkle på toalettet.
Senast redigerad av Frokendektektiv 2021-04-16 kl. 19:53.
Citera
2021-04-16, 19:57
Medlem
Citat:
Hvorfor tror du RU er uskyldig?
Ville han endret profilbildet sitt på facebook to ganger den 31 oktober 2018 hvis han var medskyldig ? Er vel best å være helt som til vanlig, hvis du ikke vil ha opperksomhet rundt deg selv. Noe RU så til de grader fikk på grunn av denne endringen på facebook samme dag som AEH forsvant.
Citera
2021-04-16, 20:43
Medlem
Citat:
https://www.vg.no/i/8mydpd

Heller ikke her er påstanden som brukeren skrev. Folk må bli mer nøyaktig i sine formuleringer. Enkelt og greit...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in