Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-16, 10:35
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Detta ställer många frågor.

1. Finns Parlamentet fortfarande?
2. Tittar folk på Parlamentet (om det nu finns)?
3. Är Bianca komiker? Jag trodde hon var nån slags feminist-aktivist.

Det var länge sen jag såg på Parlamentet, men jag tror det gått någon omgång i höstas?
Finns lite avsnitt på tv 4 play såg jag. Nej, jag har faktiskt inte koll på vad hon är för någon, Bianca Kronlöf, men hon är av någon anledning med i Parlamentet, och fullständigt vedervärdig. Men det är inte så många som är roliga överhuvudtaget i Parlamentet. Det är Robert Gustavsson, Mikael Tornving och Ulvesson som är de roliga (Sissela Kyle och Babben kan vara lite roliga också). De har fullständigt hemska inhoppare, många av dem.

Jaha, är hon feminist-aktivist Bianca? Jag har inte koll, alltså.
Citera
2021-04-16, 10:39
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det är ingen som sagt att det bara är våldtäktsmän som sysslar med BDSM-sex. Nej det var inte väldigt poppis bland allmänheten att syssla med BDSM-sex för 10-15 år sedan även om några människor hade det som intresse. Fråga Olle samlade ju upp extrema människor för att få ett innehåll i programmet.

Angående Soran så har han ju velat ha BDSM-sex med unga tjejer som inte varit intresserade av det och då förgripit sig på dem mer eller mindre.
Jag vet inte varför du försöker förminska vad Soran sysslat med men det är inte snyggt. Soran är någon form av sexualsadist med en rasistisk ådra då han gick efter etniskt svenska kvinnor.
Du skriver att du inte försvarar Soran men du gör ju allting du kan för att förminska vad han sysslat med.

Nej, jag har inte koll på vad han gjort i sitt sexliv. Jag tänker inte bedöma något av det heller. Det låter jag rättsväsendet göra.

Det är inte meningen att vi på sociala mddier ska utröna om personer är skyldiga eller inte. Vad är det du inte begriper.

I Fråga Olle-dokumentären var det extrema människor, men i Fråga Olle-showen där Martin Björk ställde tittarfrågar och pratade med kändisar så tävlade alla om att vara så utlevande som möjligt i sitt sexliv.

Och inslag gjordes i Fråga Olle-showen, med vanliga människor som snackade om sina egna sexliv, trekanter, fyrkanter och förkärlek för BDSM, och ogenerat berättande om antal partners de legat med. Värst var coolast.
Senast redigerad av dialektiker 2021-04-16 kl. 11:01.
Citera
2021-04-16, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det var länge sen jag såg på Parlamentet, men jag tror det gått någon omgång i höstas?
Finns lite avsnitt på tv 4 play såg jag. Nej, jag har faktiskt inte koll på vad hon är för någon, Bianca Kronlöf, men hon är av någon anledning med i Parlamentet, och fullständigt vedervärdig. Men det är inte så många som är roliga överhuvudtaget i Parlamentet. Det är Robert Gustavsson, Mikael Tornving och Ulvesson som är de roliga (Sissela Kyle och Babben kan vara lite roliga också). De har fullständigt hemska inhoppare, många av dem.

Jaha, är hon feminist-aktivist Bianca? Jag har inte koll, alltså.

Hon är väl mest känd för "Full patte" som hon gjorde med sin syster.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Full_patte

Citat:
I åtta 10-minuterslånga avsnitt avhandlas olika aktuella ämnen utifrån en normkritisk och feministisk grundsyn med humoristisk satir och allvarlig samhällsanalys.
Citera
2021-04-16, 11:56
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det är inte meningen att vi på sociala mddier ska utröna om personer är skyldiga eller inte. Vad är det du inte begriper.
Det är du som inte begriper.

Samhället har förstås en utomordentligt viktigt funktion att hålla våldsverkare stången även om de klarar sig undan lagens långa arm.

Inom bdsm-världen talar vi nuförtiden om ”entusiastiskt samtycke” för att separera sådana som skulle kunna utvecklas till personer som Soran - personer som försöker tjata sig till eller övertyga den andra att gå med på BDSM-utlevnad den egentligen inte vill vara med på eller bara hoppas på det bästa och kör på.

En person som utövar samma övningar som jag gör en normal onsdag eller lördagkväll, men gör detta utan samtycke ska sitta i fängelse.

En sadist som inte klarar av att hålla sina lustar i kort koppel och ger sig på flicka efter flicka som hämnd för att han inte fick ligga med svenska flickor innan han var kändis och gör detta helt utan samtycke ska absolut aldrig mer in i värmen och definitivt inte få reklamfilm för sin ”comeback” i av oss alla betald TV.

Aldrig in i värmen. Inte om sju år. Inte om trettio. Aldrig.

Det är många bollar att hålla i luften, men börja med att skilja på moral och juridik, på ansvar och friheter, etik och retorik och sedan kan du säkert jonglera med dem alla.
Citera
2021-04-16, 12:31
Medlem
NordiskGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Det är du som inte begriper.

Samhället har förstås en utomordentligt viktigt funktion att hålla våldsverkare stången även om de klarar sig undan lagens långa arm.

Inom bdsm-världen talar vi nuförtiden om ”entusiastiskt samtycke” för att separera sådana som skulle kunna utvecklas till personer som Soran - personer som försöker tjata sig till eller övertyga den andra att gå med på BDSM-utlevnad den egentligen inte vill vara med på eller bara hoppas på det bästa och kör på.

En person som utövar samma övningar som jag gör en normal onsdag eller lördagkväll, men gör detta utan samtycke ska sitta i fängelse.

En sadist som inte klarar av att hålla sina lustar i kort koppel och ger sig på flicka efter flicka som hämnd för att han inte fick ligga med svenska flickor innan han var kändis och gör detta helt utan samtycke ska absolut aldrig mer in i värmen och definitivt inte få reklamfilm för sin ”comeback” i av oss alla betald TV.

Aldrig in i värmen. Inte om sju år. Inte om trettio. Aldrig.

Det är många bollar att hålla i luften, men börja med att skilja på moral och juridik, på ansvar och friheter, etik och retorik och sedan kan du säkert jonglera med dem alla.

Bra sagt. Jag tror att metoo har en väldigt god effekt på det sättet, all rättsosäkerhet till trots, att kändismän och andra kommer att tänka efter mer hur de beter sig mot kvinnor hädanefter.

Med det sagt kan jag ärligt talat förstå lite av incel-aspekten här, utan att för den sakens skull sympatisera med den. Att kvinnor som aldrig tidigare ens skulle titta i ens riktning plötsligt flockas kring en bara för att man är känd hade nog gjort att jag sett ner lite på en del av dem (utan att för den skull vilja förnedra dem). Osympatiskt, jag vet.

Tycker också att alla myndiga människor ska vara mogna att ta ansvar för sig själva. Syftar här på de kvinnor som fortsatte träffa honom under längre perioder (har för mig att det fanns såna) och först i efterhand klagar.
Senast redigerad av NordiskGroda 2021-04-16 kl. 12:33.
Citera
2021-04-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskGroda
Tycker också att alla myndiga människor ska vara mogna att ta ansvar för sig själva. Syftar här på de kvinnor som fortsatte träffa honom under längre perioder (har för mig att det fanns såna) och först i efterhand klagar.

Det märks att du inte har god förståelse för psykologiska trauman. Många gånger tar det längre tid för en att smälta vad som egentligen hänt och vad man faktiskt blivit utsatt för. Mestadels pga förnekelse och rationalisering. Finns oändligt många exempel på folk som av nämnda skäl stannar i ohälsosamma förhållanden och umgängen där de utnyttjas och/eller misshandlas fysiskt liksom psykiskt.
Citera
2021-04-16, 13:57
Medlem
NordiskGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheggtheChef
Det märks att du inte har god förståelse för psykologiska trauman. Många gånger tar det längre tid för en att smälta vad som egentligen hänt och vad man faktiskt blivit utsatt för. Mestadels pga förnekelse och rationalisering. Finns oändligt många exempel på folk som av nämnda skäl stannar i ohälsosamma förhållanden och umgängen där de utnyttjas och/eller misshandlas fysiskt liksom psykiskt.

Det stämmer att jag inte förstår mig på kvinnor och har aldrig gjort. Det låter som att de fungerar ungefär på samma sätt som barn gör, men då känns det tveksamt om de ens ska kunna myndighetsförklaras överhuvudtaget?
Senast redigerad av NordiskGroda 2021-04-16 kl. 14:03.
Citera
2021-04-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Bianca Kronlöf går ut till hård attack mot Soran, Özz och de andra komikerna på insta. Hon menar att de skojat bort anklagelserna.

https://www.instagram.com/tv/CNpijkVHHwR/?igshid=3z9zm8igvxc5
Väldigt intressant att lyssna på klippet och väldigt intressant att se hur omöjligt det blir för dessa PK-människor att försöka försvara sig i de tidningsartiklar som har skrivits om det efteråt. Jag måste erkänna att jag kände mig lite som en smygfeminist när jag lyssnade på Bianca, det var så mycket jag höll med om.

Sen tog jag det dock lite väl lång och gick in på Youtube och lyssnade på lite annat hon gjort, där fanns det inte mycket att hurra för. MEN man måste kunna ge beröm när någon säger något klokt, även om man i vanliga fall är på helt olika sidor i debatten.

Det som förenar oss är helt enkelt hatet mot Soran, det är fint att se hur alla från högern till vänstern kan sluta upp mot att kurden ska ha gjort sin sista show i sitt numera patetiska liv
Citera
2021-04-16, 18:07
Medlem
Blir det någon uppföljning av programmen på SvT?
Citera
2021-04-16, 18:51
Medlem
Citat:
Hon är väl mest känd för "Full patte" som hon gjorde med sin syster.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Full_patte

Bland det sämsta som någonsin produceras. Tror de inte ens gick på svt utan direkt till svtplay i arkivet. 😀 Var som en högstadieklass som skrivit sketcher till en julshow. In och titta 😀😃😄😃😀
Citera
2021-04-16, 21:26
Moderator
Siegfrids avatar
Så nu har Bianca Kronlöf lyckats vända diskussionen från att handla om våldtäktsmannen Soran till att det är jobbigt med tråkiga kommentar backstage?
Citera
2021-04-16, 22:04
Medlem
Citat:
Inte för att försvara Soran men han växte upp bland idel vita människor i Knivsta. Det är liksom inte som att växa upp i Husby.

Soran förklarade själv sin dragning till vita tjejer med att hänvisa till att så såg hans drömtjejer ut under uppväxten.

Jag tycker den förklaringen funkar faktiskt. Hade han nu varit en typisk babbe från Husby så hade det nog varit mer drivet av hat mot vita. Men jag tror faktiskt inte Soran är sån. Han må vara en patetisk liten skit men jag ser en vit människa i honom. Ungefär som en adopterad. Han är ingen babbe på det sättet.
Fast det är ju just det som bevisas - att han är en typisk babbe,
att han är sin kultur,
att han, hur gärna han än skulle vilja, inte kan bli ens kulturellt svensk.
Och det trots att han gått i svensk skola.

Han sitter där, svävar på målet, och ska bekänna sina synder.
Men inte ens det kan han, för han förstår inte vilka synderna är,
han vet bara att vi inte gillar det han gjort.

Så han slänger ur sig, på måfå, sånt han vet kan passera som bdsm;
piskat, bundit.
Är noga med att han inte ser ner på homosexuella och andra sexuella särlingar;
sex med hundratals personer.
Han är lekfull;
har spelat granne, brandman (han sa nog inte brandman, nån slags självinsikt har han).

Sen tar han det som är naturligt för honom, för dom:
Han förnedrar svenskans hår,
det som för dom symboliserar mig, oss:
Horan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här