2021-04-16, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birmakatt
Vad jag kommer igår så skrev LW till SD: gjort till dig och mig om du vågar komma över eller liknande, men SD sa till fhl att kladdkakan var till A och inte att LW meddelat att hon gjort den till honom och henne. Varför sa han då inte att LW skrev att hon gjort kladdkakan till henne och SD? Fortfarande förvirrande.
Ondskan ska man inte leka med!
Om några veckor ska jag åka till LW minnesplats och lägga en ny bibel och blommor till hanne samt försöka få ut original av SD's tidslinje som jag starkt misstror. Tyvärr har jag ingen möjlighet att åka innan då det är ca 70 mil dit, men jag kommer göra allt jag kan för att hon inte ska glömmas bort av oss som inte kände henne mer än hennes tragiska öde! ❤

Ja det går ju inte att tro på ett ord på vad Sd säger, än det ena och en det andra beroende på vem han pratar med. Gissar på att han fått bra träning då han konstant ljög för HD under sex års tid, han ljög även för sina kamrater, som JG tex som inte visste om affären.

Sd är ren ondska, något annat ord finns inte.
Så fint du ska göra, och du kan vara förvissad om att vi är många som kommer se till att Lena inte glöms bort.
Citera
2021-04-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Flera kvinnliga vittnen berättar i fup att han varken kan hålla mun eller fingrar i styr och att det är väldigt obehagligt. Han har fått för sig att han är guds gåva till kvinnan. Han försökte krama den kvinnliga polisen... Hon tackade nej. Han är totalt gränslös, fullständigt utan gränser. En översocial katastrof.
Han flörtade väl med en polis under förhöret vill jag minnas också, en speciell person denna SD och han raggade på en kvinna på dykarforumet, han verkade inte vara nöjd med äktenskapet med HD eftersom han var otrogen denna spelevink.
Hoppas att får krypa in i en enrummare med galler inom en snar framtid först häktet och sedan kriminalvårdsanstalt.
Citera
2021-04-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja det går ju inte att tro på ett ord på vad Sd säger, än det ena och en det andra beroende på vem han pratar med. Gissar på att han fått bra träning då han konstant ljög för HD under sex års tid, han ljög även för sina kamrater, som JG tex som inte visste om affären.

Så fint du ska göra, och du kan vara förvissad om att vi är många som kommer se till att Lena inte glöms bort.

Bara att väsa knogarna och argumenten och hoppas på att han faller på eget grepp. Han tycks ju göra det nu, med tanke på brevet till åklagaren. Plus sitt sätt att vara. Någon i tråden skrev att det kanske var hans advokater som satte på honom munskyddet för att slippa hans märkliga beteenden, flinandet, i rätten.

Vissa kallar honom smart, men i sällskap med andra människor är han bara korkad. Han flinar och snackar med folk, vissa kallar honom social men det tror jag är ett inlärt beteende. Det kommer inte "inifrån". Från hjärtat. Han är en typisk känslomässig krympling.

Kan inte begripa hur Lena kunde vara ihop med honom under så många år. Så förnedrande. En så glad och fin kvinna. SD bröt ner henne totalt och hon gav 6 år av sitt liv för en stor jävla bluff..

Vad än Smokey tycker om det.
Citera
2021-04-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bara att väsa knogarna och argumenten och hoppas på att han faller på eget grepp. Han tycks ju göra det nu, med tanke på brevet till åklagaren. Plus sitt sätt att vara. Någon i tråden skrev att det kanske var hans advokater som satte på honom munskyddet för att slippa hans märkliga beteenden, flinandet, i rätten.

Vissa kallar honom smart, men i sällskap med andra människor är han bara korkad. Han flinar och snackar med folk, vissa kallar honom social men det tror jag är ett inlärt beteende. Det kommer inte "inifrån". Från hjärtat. Han är en typisk känslomässig krympling.

Kan inte begripa hur Lena kunde vara ihop med honom under så många år. Så förnedrande. En så glad och fin kvinna. SD bröt ner henne totalt och hon gav 6 år av sitt liv för en stor jävla bluff..

Vad än Smokey tycker om det.

Ja det är märkligt, pastor som hon var borde hon lärt sig att onda människor ska man inte ha med att göra. Antagligen blev hon förförd av Mr Nice, och sedan när han blev den elaka, hotande och förföljande idioten satt hon redan fast i ett känslomässigt nät.
Hon spred energi och glädje när man än mötte henne, nu när man vet hur hon led är det ännu större.
Citera
2021-04-16, 17:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

En sådan förmåga att ljuga hos någon går knappt att träffa på under ens livstid. Vet inte om du var med i tråden när jag citerade Lena som berättade hur SD fått HD (!!) att vara med på en lögn, då SD hade varit hem till Lena. Till JG ordnade SD en brilliant film som visade hans manipulerade GPS (!!), allt för att kunna övertyga JG om att JG hade sett (!!) fel.

Bara som ett exempel.

Ett annat var ju när SD lyckades övertyga HD att hon sovit fast hon var övertygad om att hon varit vaken. SD var säkert hos Lena den gången också.

Sådana lögner kräver inte bara träning, utan en fruktansvärd kyla. Nu menar jag inte en kyla över att bli upptäckt, utan en kyla som visar hur skrupellöst och okänsligt han är beredd att dra sina lögner för en så liten vinst. Här pratar vi inte om att försöka rädda livet på någon, eller att undvika allvarliga katastrofer.

Här handlar det om en så lite sketen sak som att JG skulle få veta att SD åkt till Lena! Men tanke på HDs dåliga mående, är en sådan sak som att kunna lita på sig själv och sina egna sinnen väldigt viktigt. Hur kan man göra så mot någon som han påstår att han bryr sig om, älskar?

De här lögnerna visar att det är en person som har ljugit i hela sitt liv, som är empatilös mot dom han ljuger mot. Enbart för sin egen skull.

Om han verkligen brydde sig om sina närmaste, då skulle han bryta. Men hellre väljer han att leva dubbelliv, med avancerade lögner.

Att han dessutom har mage att skriva dubbelbottnade loggar som hintar om mordet, det handlar inte om dålig taktkänsla. Det kittlar en nerv hos honom, något han inte kan låta bli.

Jag håller med att den här mannen representerar ren ondska.

Det är fint att det finns människor i tråden som visar att de visar respekt för Lena, och kämpar för att hon ska få rättvisa och att hon inte ska glömmas bort!

Jag brukar tänka på Lena när jag joggar. Då tänker jag på att hennes mål var milen på 6 min/km. Det knäckte hon. Så jag kämpar på för att kunna fixa det! I hennes minne.

Häng på mig!

Alla som joggar, kan tänka på Lena och kämpa på för att förbättra sin kondis! I Lenas minne. Och ni som inte joggar, kan börja med promenader. I Lena minne!

Jag föreslog Lex Lena. Det kommer aldrig att hända.

Nu föreslår jag istället "I Lenas minne".
Att vi går eller springer i Lenas minne!
Citera
2021-04-16, 17:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
S vill vara kompis. Fick han välja skulle han bjuda alla på middag utom åklagaren o de två dumma poliserna.

Jojo, så kan det vara.
Men under en timme hinner han få mycket sagt.

Det nedan är mer det som man kan misstänka honom själv för, att ha koll på andra. Och jag tror inte en sekund på att när han erbjuder sitt lösen, att det är något som kan hända.

om polisen hade bett om det, då hade han säkert haft en "bra" förklaring till det också.

"Stefan insinuerade att vi har koll på hans Facebook-konto och Google-konto, att man kan se
att det är aktivitet och kopplar upp men att han inte är inloggad. Han nämnde något om att
han kunde se vart servrarna fanns. Han menar att det är polisen som då är inne på hans
konton. Han säger vidare att han bytt lösenord men att vi kan få de nya lösenorden om vi vill.
"

Jag tror att S*tefan D*avidsson aldrig gör något utan att ha ett mål i sikte. För sig själv alltså.
Citera
2021-04-16, 18:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birmakatt
Mina ögon med....
Jag har ett minne att LW skrev till SD att hon gjort kladdkakan till henne och SD. Men sedan har jag svagt minne att SD sa till fhl att LW har gjort kladdkakan till A födelsedag. Hur var det nu då? Har det framkommit nånstans att LW har meddelat SD att hon kommer baka kladdkaka till A? Eller har han övervakat hennes telefon och vet vad som finns kvar av värde I meddelande efter att han raderat sina meddelande. Lite förvirrad, men hoppas att någon förstår 🙏.

Vem vet med den här mannen?
Han kan mycket väl ha haft koll på henne. På olika sätt.

Samtidigt hade han koll på As födelsedag och kanske visste han att hennes specialitét var just kladdkaka? UW berättar ju någonstans om att hon brukade göra sådana till födelsedagarna (lång om jag minns rätt). Och den 12: var det ju firande av A (som tur är!) hos UW. Då hade hon ju bakat en sådan till det kalaset.

Kanhända att Lena sagt det till SD.

Men kladdkakan hon skickade en bild på till SD 14 maj, var en liten kaka som hon skrev till SD att hon gjort till "dig och mig". Och sedan blev A sugen på något sött, så då åt Lena och A av den.
Citera
2021-04-16, 18:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var någon tidigare i tråden som sa att man inte glömmer ett skaft därför att det alltid sitter fast på domkraften.
Det skulle finnas ett fäste för skaftet på domkraften och därför är de alltid på samma plats.

Ja, det håller jag för troligt.

Det här borde man kanske ha frågat SD om i förhören?

SD har ju själv en liknande modell. Så hur troligt är det att han som är lite av en "self made man" skulle missa skaftet?

Lite som skribenten skrev. att man lämnar inte tillbaka en dammsugare utan skaftet.
Citera
2021-04-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En sådan förmåga att ljuga hos någon går knappt att träffa på under ens livstid. Vet inte om du var med i tråden när jag citerade Lena som berättade hur SD fått HD (!!) att vara med på en lögn, då SD hade varit hem till Lena. Till JG ordnade SD en brilliant film som visade hans manipulerade GPS (!!), allt för att kunna övertyga JG om att JG hade sett (!!) fel.

Bara som ett exempel.

Ett annat var ju när SD lyckades övertyga HD att hon sovit fast hon var övertygad om att hon varit vaken. SD var säkert hos Lena den gången också.

Sådana lögner kräver inte bara träning, utan en fruktansvärd kyla. Nu menar jag inte en kyla över att bli upptäckt, utan en kyla som visar hur skrupellöst och okänsligt han är beredd att dra sina lögner för en så liten vinst. Här pratar vi inte om att försöka rädda livet på någon, eller att undvika allvarliga katastrofer.

Här handlar det om en så lite sketen sak som att JG skulle få veta att SD åkt till Lena! Men tanke på HDs dåliga mående, är en sådan sak som att kunna lita på sig själv och sina egna sinnen väldigt viktigt. Hur kan man göra så mot någon som han påstår att han bryr sig om, älskar?

De här lögnerna visar att det är en person som har ljugit i hela sitt liv, som är empatilös mot dom han ljuger mot. Enbart för sin egen skull.

Om han verkligen brydde sig om sina närmaste, då skulle han bryta. Men hellre väljer han att leva dubbelliv, med avancerade lögner.

Att han dessutom har mage att skriva dubbelbottnade loggar som hintar om mordet, det handlar inte om dålig taktkänsla. Det kittlar en nerv hos honom, något han inte kan låta bli.

Jag håller med att den här mannen representerar ren ondska.

Det är fint att det finns människor i tråden som visar att de visar respekt för Lena, och kämpar för att hon ska få rättvisa och att hon inte ska glömmas bort!

Jag brukar tänka på Lena när jag joggar. Då tänker jag på att hennes mål var milen på 6 min/km. Det knäckte hon. Så jag kämpar på för att kunna fixa det! I hennes minne.

Häng på mig!

Alla som joggar, kan tänka på Lena och kämpa på för att förbättra sin kondis! I Lenas minne. Och ni som inte joggar, kan börja med promenader. I Lena minne!

Jag föreslog Lex Lena. Det kommer aldrig att hända.

Nu föreslår jag istället "I Lenas minne".
Att vi går eller springer i Lenas minne!

Ett sånt beteende handlar om gaslightning och den som utnyttjar andra människor på detta vis kallas ofta machiavellister.

Tillsammans med psykopati och narcissism kallas de för Den Mörka Triaden.

https://utforskasinnet.se/den-morka-triaden-narcissism-machiavellism-psykopati/
Citera
2021-04-16, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Den slöa hafsiga husrannsakan hos SD, eller ska man kalla det en hastig titt, var ett av alla misstag som skedde i början. Vem var åklagare, jouråklagare då och hur motiverade hen att avbryta? Man visste redan då att SD och Lena hade ett förhållande.

Sen att man avbröt hundsöket i närområdet och istället gick mot skogen för att söka där.

Dessa 2 inledande misstagen var förödande.
Hundekipaget hade order om att söka 100 meter med utgångspunkt från Lenas bostad. Lena låg 150 meter ifrån.

Mat* Ber*h har jag för mig var jouråklagare. Beslutet togs antagligen för att det var skiftbyte.. det var endast fråga om försvunnen person, sen ev människorov.
Lena kunde inte hittas hos SD, samtal gjordes om det framkommit mer under förhör av SD polis Y, så Ma*s valde att avbryta, trots uppmaning från den erfarne Göran S, som fick en känsla, efter alla sina yrkesverksamma år, är det någonting att lyssna till, samt att han fått indikation på shorts, vattenlås i dusch och handfat.
Men jouråklagaren, som säkerligen snickelisnackat med övriga i tjänst (vänner till davidssons i olika konstellationer) och det avblåstes.
Citera
2021-04-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hundekipaget hade order om att söka 100 meter med utgångspunkt från Lenas bostad. Lena låg 150 meter ifrån.

Mat* Ber*h har jag för mig var jouråklagare. Beslutet togs antagligen för att det var skiftbyte.. det var endast fråga om försvunnen person, sen ev människorov.
Lena kunde inte hittas hos SD, samtal gjordes om det framkommit mer under förhör av SD polis Y, så Ma*s valde att avbryta, trots uppmaning från den erfarne Göran S, som fick en känsla, efter alla sina yrkesverksamma år, är det någonting att lyssna till, samt att han fått indikation på shorts, vattenlås i dusch och handfat.
Men jouråklagaren, som säkerligen snickelisnackat med övriga i tjänst (vänner till davidssons i olika konstellationer) och det avblåstes.

Tack.
Precis vad jag själv har befarat hur det gick till.
Citera
2021-04-16, 18:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vi har två olika domkrafter, inget av skaften har ett naturligt ställe att sitta fast i vid förvaring. Det rullar gärna bort..

Iofs kan jag inte se att just denna modell verkar ha en fästanordning för skaftet.
Det borde nästan framgå av beskrivningen.

Samtidigt ser man att själva fästet där skaftet ska sättas fast, är utskjutande. Det är ju en påminnelse om inte annat om skaftet.

Dessutom är ju SD säkert van att byta däck ett par gånger per år, och har haft egna liknande domkrafter, så det är ju ingen nyhet för honom.

https://www.biltema.se/BiltemaDocuments/Manuals/15-886_man.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in