2021-04-16, 12:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Han fejkar psykos? Han bodde tillsammans med en kvinna och tre barn och bestämmer sig en dag för att "fejka psykos" genom att tvinga dom att äta blad och ha skruvar i munnen? Jag förstår inte logiken.
Jag menar att han utsatte dem för tortyrliknande förnedring och skyllde på någon slags idé om någon skruv-religion, för att komma lindrigare undan (vård).

Men jag vet inte, var bara ett snabbt höftskott från min sida...
Citera
2021-04-16, 12:06
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag menar att han utsatte dem för tortyrliknande förnedring och skyllde på någon slags idé om någon skruv-religion, för att komma lindrigare undan (vård).

Men jag vet inte, var bara ett snabbt höftskott från min sida...
Men han kommer ju inte lindrigare undan. Döms han till rättspsykiatrisk vård är han inlåst mycket mycket längre än om han dömts till fängelse för det här.
Citera
2021-04-16, 12:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Men han kommer ju inte lindrigare undan. Döms han till rättspsykiatrisk vård är han inlåst mycket mycket längre än om han dömts till fängelse för det här.
Jo, det vet du och jag ja, men inte nödvändigtvis han.
Citera
2021-04-16, 13:11
Medlem
[quote=apartheid|75521833]Om han jobbar som skruvdragare förstår jag att han inte mår bra.[/QUOTE
han fungerade inte som en tänkande snickare i alla fall när han terroriserade sin familj med sina galna upptåg...
Nu bedöms han vara frisk -vilket måste betyda att passionen för skruvar var drivkraften..
ingen som vet vad han sysslar med i vanliga fall-
kanske arbetar på Biltema och där säljer skruvdragare-
slog slint på nåt vis..
Citera
2021-04-16, 13:21
Medlem
Fram med namnet nu. Sen ska det placeras på listan med folk där eventuella nya partner blir upplysta om eventuella risker. Nej just ja, en sån lista finns inte och därför återkommer samma personer gång efter gång och med lite otur blir övergreppen värre med tiden.

Antingen är han sjuk i huvudet utifrån att han verkligen tror på DEN HELIGA SKRUVEN, eller så är han sadist som tvingar sina barn att ha skruvar i munnen, så de inte törs somna eller göra något annat utan risk för att svälja ner en skruv. Vad ska denna herre hitta på till jul då? Då är han ju ute igen.
Senast redigerad av Mashedpotatoe 2021-04-16 kl. 13:25.
Citera
2021-04-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Fram med namnet nu. Sen ska det placeras på listan med folk där eventuella nya partner blir upplysta om eventuella risker. Nej just ja, en sån lista finns inte och därför återkommer samma personer gång efter gång och med lite otur blir övergreppen värre med tiden.

Antingen är han sjuk i huvudet utifrån att han verkligen tror på DEN HELIGA SKRUVEN, eller så är han sadist som tvingar sina barn att ha skruvar i munnen, så de inte törs somna eller göra något annat utan risk för att svälja ner en skruv. Vad ska denna herre hitta på till jul då? Då är han ju ute igen.
eftersom ingen information om vem han är kommit
så får man anta att han har skyddad identitet och är en av Knutby- sektens medlemmar
han försöker etablera en ny villolära om den heliga skruven.
Undrar bara, om han själv smakade och åt skruvarna?
Citera
2021-04-16, 14:55
Medlem
Chef.Skinners avatar
Ångermanlands tingsrätt, B 3113-20
Citat:
Tilltalad
A**** S***** M******* H******

Medborgare i Afghanistan
Ja det säger ju allt.
Citera
2021-04-16, 15:05
Medlem
DrGraningers avatar
En medborgare i Afganistan vid namn *hmad Sh*hir Moh*mmad Huss*in
*= a

Skriven på Sehlstedtsvägen, men det här hände på Flöjtgatan vad jag kan förstå.

Både mannen och kvinnan har ringt polisen upprepade gånger under kvällens och nattens lopp.
Citera
2021-04-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGraninger
En medborgare i Afganistan vid namn *hmad Sh*hir Moh*mmad Huss*in
*= a

Skriven på Sehlstedtsvägen, men det här hände på Flöjtgatan vad jag kan förstå.

Både mannen och kvinnan har ringt polisen upprepade gånger under kvällens och nattens lopp.
bra att veta , ingen knutby anhängare då.
Finns kanske nån förklaring som är svårbegriplig för vanligt folk,
antar att larmcentralens personal kan ha uppfattat mannen och kvinnans anrop/ samtal som busringningar
till en början..
Men det är alltså en afghansk man som inte hade skaffat nån mat till familjen utan han ville de skulle äta upp krukväxter och skruv.. detta är väl ändå en sjuk mänska
hur kan han bedömas frisk..
Citera
2021-04-16, 17:48
Medlem
DrGraningers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
bra att veta , ingen knutby anhängare då.
Finns kanske nån förklaring som är svårbegriplig för vanligt folk,
antar att larmcentralens personal kan ha uppfattat mannen och kvinnans anrop/ samtal som busringningar
till en början..
Men det är alltså en afghansk man som inte hade skaffat nån mat till familjen utan han ville de skulle äta upp krukväxter och skruv.. detta är väl ändå en sjuk mänska
hur kan han bedömas frisk..

Det är en färgstark dom och den går att få mejlad från Tingsrätten.
Jag vet inte hur man länkar en dom. Klistrar in text från ett förhör med mannen, tar bort kvinnans namn. En del av sanningen kan vi antaga.

Anledningen till att han i polisförhör
sa att han hade utövat våld mot xxxx och barnen var för att han ville bli
utvisad. Han ville att staten skulle bekosta hans utresa
som ett slags skadestånd då de
inte reagerade på hans samtal till polis och larmcentral. Han sa i larmsamtalet till
xxxx att hon inte fick skrika för då skulle han slakta henne inför polisens
telefon, men detta var inte ett hot utan har uttalats för att polisen skulle reagera då han
hade haft svårt att få en reaktion från polisen. Han erkände alla brott i första förhöret
som en protest för att få lämna Sverige på snabbast möjliga sätt då han inte längre
kände sig trygg i landet. Han har egentligen bara bekräftat förhörsledarens uppgifter
allt i syfte att snabba på utvisningsprocessen.

Det var snopet för honom att han fick fängelse och inte utvisning.
Senast redigerad av DrGraninger 2021-04-16 kl. 17:52.
Citera
2021-04-16, 18:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Ännu ett afghanskt stjärnskott. Fan vad trött man blir på de nya somalierna. Och dessa vill C och MP behålla.

Han verkar totalt knäpp och hoppas det yrkas på utvisning, men lär knappast hända då han har familj här.
Citera
2021-04-16, 18:25
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGraninger
Anledningen till att han i polisförhör
sa att han hade utövat våld mot xxxx och barnen var för att han ville bli
utvisad. Han ville att staten skulle bekosta hans utresa
som ett slags skadestånd då de
inte reagerade på hans samtal till polis och larmcentral. Han sa i larmsamtalet till
xxxx att hon inte fick skrika för då skulle han slakta henne inför polisens
telefon, men detta var inte ett hot utan har uttalats för att polisen skulle reagera då han
hade haft svårt att få en reaktion från polisen. Han erkände alla brott i första förhöret
som en protest för att få lämna Sverige på snabbast möjliga sätt då han inte längre
kände sig trygg i landet. Han har egentligen bara bekräftat förhörsledarens uppgifter
allt i syfte att snabba på utvisningsprocessen.
Det är inte helt ovanligt att invandrare som häktas för brott påstår sig vilja utvisas. Vad det egentligen handlar om är att den dömde (ofta svagbegåvad) tror sig slippa straffet. När de väl suttit sitt straff och sedan släpps tycks denna önskan helt ha gått förlorad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in