2021-04-17, 22:38
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, han ville utvisas och: ja.
Jag skulle i så fall säga att ett sådant helt irrationellt handlande stärker tesen att det handlar om en psykos.
Citera
2021-04-17, 22:45
Medlem
DrGraningers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Han ville utvisas? Det finns betydligt enklare sätt att åstadkomma det än att tvinga barn äta löv.

Ska man läsa mellan raderna i dommen blir resultatet att Afganen har skaffat sig fiender I Sverige och måste fly härifrån.

Han ville bli utvisad och svenskarna skulle få betala hemresan.

Så Afganen plågade kvinnan och barnen så han skulle bli utslängd.

Det var viktigt att polisen hörde men dom kom ju inte så han gjorde värre saker och hotade döda kvinnan. Då kom polisen till sist men snopet han fick åka i fängelse och ingen utvisning.

Det var samma sak när Tommy LInd blev mördad att polisen inte kom i första taget.
Citera
2021-04-18, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nu blir jag faktiskt lite förbannad.

Jag tycker att alla ekonomiska migranter som kommit till Sverige sen 1990 omedelbart bör få hemresa betald av staten om de så önskar. Det är en vinstaffär. Naturligtvis hamnar de i ett register som gör att de inte kan söka sig till Sverige igen.

För övrigt - otroligt lögnaktigt att kalla mannen "Härnösandsbo" när det handlar om Nordafrikas gissel.

Du behöver en Atlas.
Afghanistan är inte i Afrika
Citera
2021-04-18, 04:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julkulan09
Du behöver en Atlas.
Afghanistan är inte i Afrika
Touché. Helt rätt. Jag får skämmas. Jag som fick bästa betyg i geografi. Men det är ett av ytterst få länder som jag inte orkar lägga på minnet var det ligger.
Citera
2021-04-18, 06:35
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Helt sjukt. Det är väl övergrepp i rättssak och förmodligen hot också? Borde definitivt få konsekvenser.

Fast det lär väl knappast få några konsekvenser ändå, det är ju ändå Sverige det här.
Citera
2021-04-18, 08:59
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGraninger
Ska man läsa mellan raderna i dommen blir resultatet att Afganen har skaffat sig fiender I Sverige och måste fly härifrån.

Han ville bli utvisad och svenskarna skulle få betala hemresan.

Så Afganen plågade kvinnan och barnen så han skulle bli utslängd.

Det var viktigt att polisen hörde men dom kom ju inte så han gjorde värre saker och hotade döda kvinnan. Då kom polisen till sist men snopet han fick åka i fängelse och ingen utvisning.

Det var samma sak när Tommy LInd blev mördad att polisen inte kom i första taget.
Jag fattar fortfarande inte, man får ju pengar för att återvända hem.
Citera
2021-04-18, 10:48
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Tro det eller ej, men det går inte alltid att förutspå att en man ska börja hota en eller tvinga en att äta blad och skruvar.

Du har en skev kvinnosyn som tycker att ett offer för misshandel och hot borde bli av med sina barn. Detta verkar dessutom vara en engångshändelse och inget beteende som kvinnan "accepterat" under en längre tid.
Nej. Det är du som har skev manssyn, då du aldrig i helvetet hade plockat bort ansvaret från en oansvarig farsa på detta viset. Ser du nu vilket misandriskt litet svin du är?
Citera
2021-04-18, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Nej. Det är du som har skev manssyn, då du aldrig i helvetet hade plockat bort ansvaret från en oansvarig farsa på detta viset. Ser du nu vilket misandriskt litet svin du är?

Haha halmgubbeargumentation. Jag lägger inte skulden på offret vare sig det är en kvinna eller man. Man är inte en olämplig förälder för att man blir utsatt för brott.
Citera
2021-04-18, 17:57
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Haha halmgubbeargumentation. Jag lägger inte skulden på offret vare sig det är en kvinna eller man. Man är inte en olämplig förälder för att man blir utsatt för brott.
Du har IQ som en halmgubbe, eller ja äckelkärring i ditt fall. Självfallet har man som förälder ett kraftigt ansvar för sin avkomma.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in