Citat:
Ursprungligen postat av
Knut-Anne
Binninge är en jävla skitstövel.
"– Esbjörn får två toppadvokater som kör vidare på samma linje som jag har haft, säger det tidigare ombudet Johann Binninge."
Det tror jag inte att de gör.
De sista dagarna har Binninge sakta "städat" sin facebook, bilder på lyxjakter, flickvännen och vissa foton på bl.a balkongen är numera borta, vilket följer hans mönster att sopa igen spåren efter sig nu när andra dras in i ärendet. Det har varit intressant och se hans bekantskapskrets och t.ex personen som bl.a hyr ut lägenheten till honom, tror de och flickvännen nu begärt "städning" innan fler dras med i hans äventyr.
Funderar på hur han skakar loss 10k i månaden för lägenheten som han hyr av en 30-årig företagare, att han bryter mot mantalsskrivningslagen pga olika gäldenärer lär knappast funka som ursäkt...:
https://ibb.co/wdxDLVt
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Nej. Ebba var bostadslös INNAN Esbjörn krånglade till allt.
På grund av att vittne X satte henne på gatan.
Vittne X är alltså i en slags moralisk skuld till Ebba att ordna till det hon orsakat.
Sluta ljug och kasta skit, jag la ut kåken med reklamskylten efter EsB:s vittnesmål i trädärendet långt efter det att detta husbråk startat, du fantiserar t.om värre en Binninge, som snart lär få sin riktiga adress annonserad här...
Om du sen vill påskina att hennes vänninna kastat ut henne är det så enkelt att väninnan sålde kåken och var då själv bundet av ett kontrakt som hon inte kunde bryta. Det finns ingen anledning att bryta 2 kontrakt pga Esbjörns agerande i ärendet.
Däremot blir det omvänt, om Esbjörn/Majken/Monica haft nys om Ebbas boende hos vännen och kommande försäljning, hade dom ett utmärkt utpressnings-läge för att stoppa EsB försäljning genom att Ebba dp skulle vara bostadslös...men hon vek sig inte ens för detta.