Citat:
Ursprungligen postat av
Tanakh
"bara" ärtsoppa. Soldatens ärtsoppa är kvalité kostar en tia och några kronor mer än vanlig tråkig ärtsoppa. Det är riktigt bra käk. Alla avskydde ärtsoppan men slängde i sig 400gram per måltid utan några som helst problem, även med påtar

dom i huset säger att ärtsoppan var illa för att prove a point men egentligen hade ingen emot den.
25% fläsk i den förövrigt riktigt bra mat.
Ja jag var väldigt otydlig där när jag skrev. Självklart är det bra mat, dom ska inte gnälla på det. Men tror kombinationen av att inte få äta något annat än ärtsoppa till frukost, lunch och middag och ha generaler som bara gapar och ger straff för att vara elaka, så i den situationen tyckte jag att det var värre. Det var ju en hel vecka också.
Att dom ska leva sig in rollerna tycker jag, annars finns det ingen poäng med rollspel. Men eftersom det inte är på blodigt allvar, så kan man ha lite fingertoppskänsla och läsa av om folk är väldigt trötta och utmattade och välja vad man bestraffar dom med.
Men tandborstningen kunde ha varit värre om detta hade varit i en vecka och dom fick det som uppgift och kanske inte mådde helt bra.
Situationen och hur man befaller tycker jag oftast väger tyngre än vad man faktiskt befaller om.