2021-04-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Ja Simon vill verkligen spara mat till dom, det sa han både på utegården och i slussen. Tyvärr kommer dom dras ner av Mergims behov att bara vara elak

Och nu gav han en öl till Tanja.
2021-04-16, 12:01
Medlem
Simon gav Tanja en öl. 😍
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Vad var det för mat i kastrullen? Den som Dennis precis fyllde en hel soppåse med.

Minns ni när Nardos sk förnedra alla genom att de fick se henne äta trots att idén var Emelies? Ni minns det väl när dom var generaler? Vad tänker ni om att Judith och Pedram tvingar Joel och Judith att borsta deras tänder? Vad härnäst, torka deras arslen?
Tycker det är lite väl faktiskt, att tvinga folk sköta ens personliga hygien. Tvingas att under några minuter se när andra äter mat hade jag föredragit alla dagar i veckan
Medlem
Simon SNEL HEST. Känns lite väl utstuderat, eller..?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Dompa vad? Ja det är där jag tvekar lite med rösten. Vill inte att han ska ryka. Är verkligen fel personer som hänger löst

Vill rädda Dompa
Han har ett försprång mot Jacki i omröstningar men inte så mycket. Förstår att folk har sympati för henne, men hon har hamnat i fel forum. Bättre att hon får komma ut och hem.

Skulle vara så tråkigt utan honom
2021-04-16, 12:02
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Vad var det för mat i kastrullen? Den som Dennis precis fyllde en hel soppåse med.

Minns ni när Nardos sk förnedra alla genom att de fick se henne äta trots att idén var Emelies? Ni minns det väl när dom var generaler? Vad tänker ni om att Judith och Pedram tvingar Joel och Tanja att borsta deras tänder? Vad härnäst, torka deras arslen? Surrealistiskt att någon någonsin i all tid som existerat har bett någon att borsta ens tänder. Det där är förnedring om något även om det är med glimten i ögat.

Jag tycker det är värre att be någon som är jättehungrig och bara får ärtsoppa att sitta och kolla på nån som äter god mat. Inte lika illa med tandborstningen.

Men för mig handlar det mer om hur man säger sakerna samt att man kan läsa av situationen. Tanja och Joel garvade ju bara åt det.
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullShihtzu
ja det är väl ungefär sådär man ser ut efter några år tillsammans
Haha ja, de kastades in i ett framtida gemensamt vardagsliv snarare än tillbaka till 1700-talet
Medlem
Simon borde strunta i temat och bara sätta sig i soffan, även Pedram. Dom borde inte be deltagare tvingas göra saker om det inte står i ett brev att dom ska göra en specifik sak.

Eller juste ja, det gäller bara när inte dom styr och ställer? Även Adrian. Jävla hycklare hela högen. Blir sne, gnäll aldrig i TV det blir bara bakslag.
2021-04-16, 12:03
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sejja
Vill rädda Dompa
Han har ett försprång mot Jacki i omröstningar men inte så mycket. Förstår att folk har sympati för henne, men hon har hamnat i fel forum. Bättre att hon får komma ut och hem.

Skulle vara så tråkigt utan honom
Jag får verkligen klura på det innan röstning. Han fyller också mina kriterier för en BB-deltagare så..
2021-04-16, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Jag tycker det är värre att be någon som är jättehungrig och bara får ärtsoppa att sitta och kolla på nån som äter god mat. Inte lika illa med tandborstningen.

Men för mig handlar det mer om hur man säger sakerna samt att man kan läsa av situationen. Tanja och Joel garvade ju bara åt det.
"bara" ärtsoppa. Soldatens ärtsoppa är kvalité kostar en tia och några kronor mer än vanlig tråkig ärtsoppa. Det är riktigt bra käk. Alla avskydde ärtsoppan men slängde i sig 400gram per måltid utan några som helst problem, även med påtar dom i huset säger att ärtsoppan var illa för att prove a point men egentligen hade ingen emot den.

25% fläsk i den förövrigt riktigt bra mat.
2021-04-16, 12:06
Medlem
nicamaces avatar
hej hopp!

vill någon snäll med ett fåtal ord förklara hur dessa blev adel och vad som är premissen?
2021-04-16, 12:07
Medlem
Citat:
Simon borde strunta i temat och bara sätta sig i soffan, även Pedram. Dom borde inte be deltagare tvingas göra saker om det inte står i ett brev att dom ska göra en specifik sak.

Eller juste ja, det gäller bara när inte dom styr och ställer? Även Adrian. Jävla hycklare hela högen. Blir sne, gnäll aldrig i TV det blir bara bakslag.

Simon har ju ångest över det. Han vet hur det känns att vara på den "fattiga" sidan. Han gav ju nyss en öl till Tanja och sa "jämställdhet är viktigt".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in