2021-04-16, 10:05
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Monika får ju dela ut fullmakter å Esbjörns vägnar också. Frågan hur det funkar, om Esbjörn återkallar hennes fullmakt, återkallas även de fullmakter hon delat ut?

Ja dom återkallas då fullmaktsgivaren inte är fullmäktig längre, så dom är ogiltiga.
Men det måste stå med i återkallandet, att härmed återkallas generalfullmakten och alla av denne utgivna fullmakter.
Registreras vid tingsrätten och sen även lämna kopia till banken och BR föreningen, så inget sker där efter återkallelse.
2021-04-16, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Åldringsbrott är kriminellt.
Att hennes kompis bröt mot god mäklarsed är redan belagt, sen om det är straffbart i juridisk mening ska ju avgöras i domstol.

Förtroendet är bränt dock och hon tar med sig KD i fallet. Politik va ändå inte kul, bara massa tråkigt ansvar. Roligare att festa med sina influenser- och mäklarkompisar på Stureplan.
Nu snurrar det för dig.
Var har det belagts att mäklaren bröt mot god sed?
Det är inte detta som är i domstol, det är att Esbjörn inte fullföljer påskrivet avtal.
2021-04-16, 10:17
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Läs o lär!

"Mäklaren har en omsorgsplikt och ska följa god fastighetsmäklarsed även när hen bara har ett skrivuppdrag."

https://fmi.se/vad-galler-vid-formedling/kontraktsskrivning/skrivuppdrag/

Japp han har omsorgsplikt och ska följa god fastighetsmäklarsed, vilket han verkar ha gjort i vad som framkommit för inte ens Binninge ifrågasätter detta.
Däremot inte något mäklaransvar och har således friskrivit sig från detta i köpeavtalet.
Helt korrekt och som det ska göras.
2021-04-16, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Nu snurrar det för dig.
Var har det belagts att mäklaren bröt mot god sed?
Det är inte detta som är i domstol, det är att Esbjörn inte fullföljer påskrivet avtal.

God mäklarsed innebär att skydda både säljaren och köparens intressen. Detta gjorde inte Ebbas mäklarkompis. Istället tjatade dom ner denna ensamma gamling, isolerad i pandemitid.

Vargar jagar i flock.
2021-04-16, 10:38
Medlem
Citat:
God mäklarsed innebär att skydda både säljaren och köparens intressen. Detta gjorde inte Ebbas mäklarkompis. Istället tjatade dom ner denna ensamma gamling, isolerad i pandemitid.

Vargar jagar i flock.
Det är lite komiskt att se hur lågt nivån på argumentationen har sjunkit. Nu är du nere på rena lögner och fantasier. Jag trodde inte att det gick att komma lägre än din tidigare nivå, men då var det bara fantasier. Vänsterarmén börjar vara decimerad till falsksjungande bidragsparasiter.
2021-04-16, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är lite komiskt att se hur lågt nivån på argumentationen har sjunkit. Nu är du nere på rena lögner och fantasier. Jag trodde inte att det gick att komma lägre än din tidigare nivå, men då var det bara fantasier. Vänsterarmén börjar vara decimerad till falsksjungande bidragsparasiter.

Oj, det går verkligen inte att skriva i denna tråd utan att du replikerar mindre än tio minuter senare.

Jag har som sagt belagt alla mina påståenden.

Ebba har gjort fel och den sjunkande opinionen visar att förtroendeskutan är på väg att kantra, förhoppningsvis för gott.
2021-04-16, 10:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Men då blommar den rätt länge, i alla fall tills pengarna är slut.

Generalfullmakten är ju inlämnad som bevisning, vilket innebär att Esbjörns riktiga Advokat har läst den.
Han bör rimligtvis ta upp med Esbjörn, vilket jävla dokument han har skrivit under och fråga varför i helvete han gjort något så dumt.

Monica får, om jag förstår saken rätt, inte utnyttja fullmakten mot givarens intresse, men det tror jag att hon gör, "det gäller ju att hjälpa dessa stackars barn och Esbjörn behöver ändå inte pengarna när han sitter på hemmet".

Jag kan tänka mig att i vi får läsa stora rubriker i tidningen "Pengarna från Esb.husförsäljning skänks åt behövande"
Ja det handlade ju alldrig om pengar och vad ska gubben med miljoner på kontot om då.
Generalen försnillar så klart lite till sin egna och vänninnas extra utgifter samt RO behöver lite plåster på såren.
En inte allt för omöjlig situration.
Esb sitter sen på hemmet och pratar om dom stora han träffat likt 100åringen som försvann.
2021-04-16, 10:55
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Vargar jagar i flock.

Vilken flock tillhör du, den som betalas av Sveavägen 68 och som inte har något som helst intresse för att medborgare skall behandlas likvärdigt inför lagen?
2021-04-16, 11:00
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Detta är långsökt, men rent juridiskt så är det väl tillåtet för Esbjörn att fortsätta ge ut generalfullmakter till fler personer? Om Matz också får en generalfullmakt...

Jadå det är bara fortsätta skriva generalfullmakter för glatta livet.
2021-04-16, 11:02
Medlem
JuniorDahlens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/39G18d/forsvarade-carola-och-haber--gar-in-i-fastighetstvisten

Ingen av dem är så intresserade av att prata med media vad det verkar. Till skillnad från Binninge kanske de mer vill lägga fokus på sina jobb.

Media sliter väl sitt hår nu är proffs tagit över efter klantskallen Binninge. Får se om de ger ESB några bättre råd än att spela senildement inför pressen.
2021-04-16, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Vilken flock tillhör du, den som betalas av Sveavägen 68 och som inte har något som helst intresse för att medborgare skall behandlas likvärdigt inför lagen?

Jag tillhör ingen flock alls, jag tycker bara att man ska respektera dom äldre och uppföra sig som en hederlig människa, i synnerhet när man är en av Sveriges bäst betalda politiker och garanterat har råd att skaffa sig en sjötomt på vanlig väg.

Vilken flock tillhör du? Jag noterar att merparten av din korta tid här på FB har ägnats åt att försvara Ebba i denna tråd.

Man behöver inte vara sosse bara för att man tycker folk ska va schyssta mot varandra.
2021-04-16, 11:11
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Oj, det går verkligen inte att skriva i denna tråd utan att du replikerar mindre än tio minuter senare.

Jag har som sagt belagt alla mina påståenden.

Ebba har gjort fel och den sjunkande opinionen visar att förtroendeskutan är på väg att kantra, förhoppningsvis för gott.

Var har du belagt detta?
Vill ha fakta inte skeva vinklingar.
Nåå, hårda fakta för en gångs skull och pronto!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in