2021-04-16, 08:49
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Monika får ju dela ut fullmakter å Esbjörns vägnar också. Frågan hur det funkar, om Esbjörn återkallar hennes fullmakt, återkallas även de fullmakter hon delat ut?

Intressant fråga, Binnikemasken har ju haft en rättegångsfullmakt och den nya advokaten har en.
2021-04-16, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Om huruvida EBT har den juridiska rätten på sin sida kommer det ju tvistas om.i domstol.
Det hon gjort är ju gränskriminellt och skulle kunna tolkas som ett åldringsbrott. Lyckligtvis för Ebba finns inga vittnen utom Ebbas kompis till vad hon utsatte Esb för.

Men även om hon vinner en utdragen rättsprocess genom att ha djupare fickor än gamlingen så har hon ändå torskat på detta förtroendemässigt.
Detta visar opinionen.

Folk gillar inte människor som tar huset och gården från åldringar, i synnerhet när dom gått ut offentligt och lovat att dom inte ska tvinga igenom en försäljning.

Är det gränskriminellt att köpa hus? och utdragen rättsprocess lär det knappast bli då team Esb har fuckat up precis allt som går att fucka up, har det kommit något överhuvudtaget från det hållet som ens har ett uns av rimlighet?
2021-04-16, 08:59
Medlem
Citat:
Monika får ju dela ut fullmakter å Esbjörns vägnar också. Frågan hur det funkar, om Esbjörn återkallar hennes fullmakt, återkallas även de fullmakter hon delat ut?
Man kan ge ut flera samtidigt med samma giltighet. Man kan skriva att de ska samarbeta eller att en har högre prio,

Men det kan bli väldigt rörigt om de fullmäktigade inte kommer överens.

Om den utgivande blir dement senare blir det att gå till rätten för att upphäva en eller flera.
2021-04-16, 09:13
Medlem
Citat:
Tänkt till en gång till,
Om man vill vara säker kallar man tillbaka hennes på papper och river den alt går via tingsrätten.

Jag antar att hon då måste göra samma för de som hon gett ut eller själv bli ansvarig för dessa i och med att hennes rätt försvunnit.

Svårare fråga än jag tänkte först.
2021-04-16, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Kanske ni skulle kolla lite bättre vilka som bodde där förra sommaren och om kanske förskola/dagis låg i närheten.
Har varit uthyrt båda lägenheterna och hela huset såldes förra hösten/vintern , så var tror ni Ebba bodde förra sommaren då......

Japp, Ebba bodde förra sommaren i denna fastighet ägdes då av en vittnena som Ebba nu stödjer sig på.

Var alltså inte den kristna arboristgruppen som var bussig att låta Ebba bo där.
Utan hennes vittne.

Inte hemlös, men heller inte direkt nån dyr hyra eftersom hon var inneboende eller fick låna huset inför försäljning.

Kan ju kännas lite taskigt av hennes polare att sälja huset och kasta ut Ebba på gatan, men de trodde väl det var en enkel sak att få Esbjörns hus.

Här har vi motivet med till varför just detta "vittne" tar kontakt med Esbjörn -
vittnet tar kontakt med Esbjörn för få Ebba att köpa hans hus så att Ebba har nånstans att flytta till när vittnet kastar ut henne från sitt hus...
Senast redigerad av Garre74 2021-04-16 kl. 09:20.
2021-04-16, 09:16
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Tänkt till en gång till,
Om man vill vara säker kallar man tillbaka hennes på papper och river den alt går via tingsrätten.

Jag antar att hon då måste göra samma för de som hon gett ut eller själv bli ansvarig för dessa i och med att hennes rätt försvunnit.

Svårare fråga än jag tänkte först.

Kontentan är helt enkelt att om man nu nödvändigtvis ska dela ut en fullmakt till någon, så ska fullmakten inte tillåta en vidare utdelning.
2021-04-16, 09:20
Medlem
Citat:
Kontentan är helt enkelt att om man nu nödvändigtvis ska dela ut en fullmakt till någon, så ska fullmakten inte tillåta en vidare utdelning.
Det är nog en väldigt bra slutsats.
2021-04-16, 09:31
Medlem
Så Ebba bodde i sin kompis hus, allt var lugnt och skönt.
Kompisen hade redan flyttat så hon hade hela huset för sig själv.

Sen tycker kompisen att Ebba - du kan inte bo där hur länge som helst.
Köp huset eller flytta ut.

Ebba hade ingen aning vad hon skulle göra.

Någon föreslog,
"köpa den där gubbens hus?!"
"jag går och frågar så lovar du att flytta ut. Ok? "
"Går jag och frågar så får jag lägga ut huset på annons?"

Sagt och gjort - hon frågade, huset las ut för försäljning.
Sen i början av augusti började det brinna i knutarna.
Det kom bud. Ebba var tvungen att flytta.

Ebba började tjata mer på Esbjörn.

osv.
2021-04-16, 09:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så Ebba bodde i sin kompis hus, allt var lugnt och skönt.
Kompisen hade redan flyttat så hon hade hela huset för sig själv.

Sen tycker kompisen att Ebba - du kan inte bo där hur länge som helst.
Köp huset eller flytta ut.

Ebba hade ingen aning vad hon skulle göra.

Någon föreslog,
"köpa den där gubbens hus?!"
"jag går och frågar så lovar du att flytta ut. Ok? "
"Går jag och frågar så får jag lägga ut huset på annons?"

Sagt och gjort - hon frågade, huset las ut för försäljning.
Sen i början av augusti började det brinna i knutarna.
Det kom bud. Ebba var tvungen att flytta.

Ebba började tjata mer på Esbjörn.

osv.

Du vet att det inte finns ett uns av underlag utan detta är endast dina fantasier, min rek byt tråd!
2021-04-16, 09:53
Medlem
Igår i Borås Tidning:
Advokatsamfundet varnar advokaten Björn Hurtig efter att ha överlåtit sitt uppdrag i en rättegång till en annan kollega. Enligt samfundets disciplinnämnd borde han ha förstått att han inte skulle hinna med fallet.

Aktuell åtgärd vid byte av försvarare som info.
2021-04-16, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Igår i Borås Tidning:
Advokatsamfundet varnar advokaten Björn Hurtig efter att ha överlåtit sitt uppdrag i en rättegång till en annan kollega. Enligt samfundets disciplinnämnd borde han ha förstått att han inte skulle hinna med fallet.

Aktuell åtgärd vid byte av försvarare som info.
Lite tydligare från advokatsamfundets beslut:

Lagen säger att domstolen ska förordna en advokat som är lämplig för uppdraget. Tingsrätten har förordnat advokat A som bedömdes lämplig för uppdraget. När sedan advokat A, utan tillstånd från tingsrätten, sätter annan i sitt ställe har inte tingsrätten haft möjlighet att kontrollera om advokaten ifråga varit lämplig för uppdraget. Bara det faktum att juristen ifråga är medlem i Sveriges advokatsamfund innebär enligt tingsrätten inte att denne automatiskt är lämplig att företräde en klient misstänkt för försök till mord. Det är därför som tingsrätten exklusivt bestämmer vem som ska få uppdraget att med skattemedel företräda en misstänkt. I bedömningen av lämplighet är självklart erfarenhet, de aktuella gärningarna och andra omständigheter av betydelse för vilka advokater som kan anses lämpliga för det specifika uppdraget. Med hänsyn till att advokat A enligt tingsrätten inte har genomfört uppdraget med nit och omsorg; ja inte genomfört det alls utan anlitat andra, är han enligt tingsrätten skäligen tillgodosedd med ersättning för arbete motsvarande 80 timmar, det vill säga hela två veckors arbete. Kostnader för utlägg och tidsspillan ska bifallas
2021-04-16, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Är det gränskriminellt att köpa hus? och utdragen rättsprocess lär det knappast bli då team Esb har fuckat up precis allt som går att fucka up, har det kommit något överhuvudtaget från det hållet som ens har ett uns av rimlighet?

Åldringsbrott är kriminellt.
Att hennes kompis bröt mot god mäklarsed är redan belagt, sen om det är straffbart i juridisk mening ska ju avgöras i domstol.

Förtroendet är bränt dock och hon tar med sig KD i fallet. Politik va ändå inte kul, bara massa tråkigt ansvar. Roligare att festa med sina influenser- och mäklarkompisar på Stureplan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in