Citat:
Ursprungligen postat av
Calovius
En tredje ateist går i taket!
Vad exakt får dig att tro att någon går i taket? Önsketänkande kanske eftersom tanken tilltalar dig?
Citat:
Ateistens centrum kom bara liiite grann under luppen,
Vad i detta är ateistens centrum? Du har inte förklarat detta och låter som att du inte vet vad du pratar om. Inte ens lite.
Citat:
och direkt skulle det (o)heliga töcknet omgärdas av "No Trespassing"-skyltar. Dumma Calovius!
Exakt vad är "no trespassing"-skyltar i detta i din mening? Att folk påpekar att du har fel och varför? Eller är det bara ytterligare ett billigt retoriskt knep från en ytterst oärlig debattör (du)?
Citat:
Men jag uppskattade detta parentetiska inskott:
"(eller så får du hänvisningar till Bibeln istället)".
Dock: jag ska erkänna att jag har mycket kvar att lära mig av Bibeln. Den borde användas mycket oftare av mig - och av andra. Jag förtjänar klander därvid.
Ateisterna kunde här bli förebilder för mig, tänker jag. Alltså på längre sikt, efter omvändelse.
Det skulle uppmuntra gamle A. Calovius!
Du får citera hur mycket svammel du vill ur din sagobok. Det betyder fortfarande ingenting tills du besvarat trådämnet. Du bidrar dock ingenting till att styrka din boks trovärdighet. Snarare tvärt om då man tydligen måste vara oärlig för att försvara den.