Citat:
Ursprungligen postat av
Hanna-Wigh
Det gör en jävla skillnad.
Dessutom så missrepresenterade du sanningen.
* Var det bristande läsförståelse?
eller
* Lögn?
Av dig.
Du är kanske en av som trollar med att du har läst juridik. Men i verkligheten kan inte du ens förstå en enklare mening och dess innebörd.
Skillnad mellan försök och inte, är som skillnaden mellan:
* Försök till våldtäkt
och
* Fullbordad våldtäkt
Ingen skillnad där, enligt vissa?
Slutreplik av mig
Du visar just att det är som jag säger. Synd att du inte förstår det.
Försök till våldtäkt och fullbordad våldtäkt är inte samma sak. Helt riktigt.
Men termen "våldtäkt" har exakt samma innebörd oavsett om det står "försökte till" eller "fullbordad" framför.
Analogt är "försök till kladd" och "fullbordat kladd" inte samma sak, men termen "kladd" har exakt samma innebörd oavsett om det står "försök till" eller "fullbordat" framför.
Med andra ord är det precis som jag skrev: "Försökte" gör ingen skillnad I sak. Saken vi diskuterar är ju definitionen av kladd och den ändras inte av det som står framför.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sandkaka
Ja, det står "försökte" men det gör ingen skillnad I sak. Poängen är att Lambertz faktiskt inte gör någon skillnad i texten på att kramar och pussar på halsen. Eftersom Lambertz sa på presskonferensen att kramar är kladd så blir också pussar på halsen kladd.
Lambertz har i en betraktelse
jämställt kramar, pussar och pussar på halsen med varandra.
På presskonferensen definierade Lambertz kladd som "
kramar och pussar på huvudet och kinden så där".
Jag drar av detta slutsatsen att kladd enligt Lambertz även innefattar puss på halsen.
Kan du inte berätta exakt vad det är med det jag skriver som gör dig så upprörd?
Handlar det om att du inte kan acceptera att puss på halsen är ett sorts kladd eller vad är det?
Lambertz sammanfattade på ett ganska bra sätt förra sommaren vad hela den här diskussionen
egentligen borde handla om:
Citat:
Metoo har fått män att förstå saker som många inte hade insett tidigare. Det är inte bara oönskad fysisk kontakt som pojkar och män ska avhålla sig från, utan också opassande beteende i allmänhet, klumpiga ordval m.m. Det är bra.
Han borde skrivit människor i stället för " pojkar och män" , men annars sätter han fingret på problemet: oönskad fysisk kontakt är aldrig okej utan det ska
alla avhålla sig ifrån oavsett om handlingen faller in under begreppet "sexuellt ofredande" eller inte.