2021-04-16, 00:07
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Gör mig en tjänst och sluta svara på mina inlägg med lögner pajas, jag är färdig med ditt skitsnack och vi tycker totalt olika.
Du kan sitta i din fantasivärld och tro att ni har 150 000 döda utan omfattande och icke provtagen och därmed dokumenterad smittspridning. Fine gör det men inte ens dina kollegor i UK tror på dig. Tro att ni har 4,4 miljoner smittade och 150 000 döda och därmed en IFR på 3,5% tvärtemot precis all tillgänglig forskning om dödlighet i corona. Gör det men sluta svara med det skitsnacket till mig.
Ojdå. Som vanligt går du i taket så fort någon presenterar fakta och väsentliga uppgifter. I det här fallet är det fakta att UK aldrig haft "en av världens högsta smittspridning".

Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Innan i 15 månader har UK haft en av världens högsta smittspridning som resulterat i en av världens högsta corondödlighet.

Det har vi således inte haft. Det enklaste är att du helt enkelt konstaterar att du hade fel.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Annars kan du kanske titta tillbaka lite på historiken.

https://web.archive.org/web/20200701000119/https://www.worldometers.info/coronavirus/

Hope that helps.
Citera
2021-04-16, 00:13
Medlem
NirvanAs avatar
Tror de ansvariga är lite för pessimistiska gällande tidsramar då säkert 20% kommer avstå vaccin. De är nog rätt naiva om de tror att över 80% kommer vilja vaccinera sig. Tror väldigt få unga vuxna kommer vilja göra det då de ändå har antikroppar eller bara blir småsjuka samt inte vet långsiktiga biverkningar från ett paniktillverkat vaccin
Citera
2021-04-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det kommer nu.
Additional surge testing has now been rolled out across three London boroughs (Wandsworth, Lambeth and Barnet) after new cases of the South African variant were detected.
https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/covid-news-coronavirus-vaccine-uk-lockdown-latest-pubs-shops/

Oj oj! Inte oväntat. Sydafrika slängde ju som bekant sitt Astravaccin och började handla mrna-vacciner i ren panik.

Mycket tyder nu alltså på att fulvaccinet från Astra är helt värdelöst mot den sydafrikanska dödsmutanten (för att inte tala om den brasilianska).

Regeringen har alltså satsat på fel häst - IGEN! Man ville spara några kronor per vaccindos och såg det inte komma helt enkelt!

Mina tankar går nu till de stackars svenska äldre, ofta 65+, som tvingats nöja sig med värdelöst fulvaccin från Astra medan äppelkindade vårdstudenter tackat och tagit emot Moderna och Pfizervaccin i sina vältränade armar med ett hästflin på läpparna.
Citera
2021-04-16, 00:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Oxford? Lille interessekonflikt der, eller hvad?

De snakker i øvrigt ikke om VITT (Vaccine-induced immune thrombotic thrombocytopenia) som er grunden til at Danmark har sat AZ på bænken og J&J er standset i USA.
Indtil videre er den sygdom kun fundet blandt vaccinerede med AZ og J&J.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2104840
Oj, jag visste inte att man var klar med utredningen av Janssen-vaccinet.
Citera
2021-04-16, 00:20
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är knappast läkare som vaccinerar.
Snarare PRO.

https://www.vardfokus.se/yrkesroller/sjukskoterska/hon-far-vaccinpusslet-att-ga-ihop/
Citera
2021-04-16, 00:27
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Förlåt... Finland har även dem underdödlighet. Men skillnaden är inte särskilt stor mot Sverige ändå.

Här ser du siffrorna när man tagit hänsyn till länders åldersstruktur. En väldigt genomarbetad studie.

Det har alltså gått riktigt bra för sverige.

Sen dess har både Ungern och Estland gått förbi oss.
Hade du tänkt infoga en länk här, det lät lite så.
Citera
2021-04-16, 00:39
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Oj oj! Inte oväntat. Sydafrika slängde ju som bekant sitt Astravaccin och började handla mrna-vacciner i ren panik.

Mycket tyder nu alltså på att fulvaccinet från Astra är helt värdelöst mot den sydafrikanska dödsmutanten (för att inte tala om den brasilianska).

Regeringen har alltså satsat på fel häst - IGEN! Man ville spara några kronor per vaccindos och såg det inte komma helt enkelt!

Mina tankar går nu till de stackars svenska äldre, ofta 65+, som tvingats nöja sig med värdelöst fulvaccin från Astra medan äppelkindade vårdstudenter tackat och tagit emot Moderna och Pfizervaccin i sina vältränade armar med ett hästflin på läpparna.

"dödsmutanten"

Ja, kanske den till skillnad från originalcovid i alla fall kan komma upp i samma nivå som influensa vad gäller dödlighet..

Du har suttit här sedan i höstas och hoppats på katastrof och massdöd i Sverige, och trots i princip dagliga larm om kommande domedag så har du inte fått rätt en enda gång. Ska bli kul att se när du inte får rätt den här gången heller. Även om du då likt den sektmedlem du är igen bara kommer skjuta upp domedagen ytterligare någon vecka.
Citera
2021-04-16, 00:39
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

Inte minst får vi se nu hur AstraZenecas vaccin klarar av att förhindra allvarlig sjukdom eller till och med spridning av den Sydafrikanska varianten. Speciellt då i konkurrens med den Brittiska varianten.
Citera
2021-04-16, 00:52
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Spanska sjukan var en influensa, så det är väl helt korrekt att se det som en influensa i fråga om smittsamhet och risk. Influensa är en farlig sjukdom. Första omgången med ett nytt virus kan slå hårt, som tur är så är covid ett milt virus. Ökningen i dödstakt från 2019(ett år med mkt låg dödlighet) till 2020 var 0,89 till 0,98%. En ökning med 0,9 promille. Hur man än vänder och vrider på det så är 0,9 promille sjukt liten påverkan på dödligheten. När viruset har gjort sin första vända i befolkningen och mer eller mindre alla har blivit utsatta för antingen virus eller vaccin så kommer det vara lika, eller mindre, farligt som influensa.

0,9 promille!

Ökningen är strax över 10%.

0,98/0,89 = 1,10

Dessutom är 0,98-0,89 =0,09. Dvs 90 promille.
Citera
2021-04-16, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Oj, jag visste inte att man var klar med utredningen av Janssen-vaccinet.

Du har ret. Jeg burde kun have nævnt AZ, beklager.
J&J er ikke udredt endnu, men samme vaccinetype med ret ens symptomer. FDA, CDC og J&J´s egen reaktion, tyder jo ikke på at det de ser, er indenfor det forventelige ved en masseudrulning.
Citera
2021-04-16, 01:55
Medlem
hardusettminapas avatar
Fängelseön Australien ser ut stänga gränsen fram till åtminstone 2023 i hopp om att hålla förkylningsviruset nere på noll för all framtid. Spelar ingen roll att alla kommer vara vaccinerade sedan länge redan innan 2021 är slut.

Kan tänka mig att det finns ett gäng lockdowndyrkare i tråden som får djup orgasm när de läser detta...
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-04-16 kl. 01:58.
Citera
2021-04-16, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fängelseön Australien ser ut stänga gränsen fram till åtminstone 2023 i hopp om att hålla förkylningsviruset nere på noll för all framtid. Spelar ingen roll att alla kommer vara vaccinerade sedan länge redan innan 2021 är slut.

Kan tänka mig att det finns ett gäng lockdowndyrkare i tråden som får djup orgasm när de läser detta...

Eller så är det ett smart grepp. Ännu en anledning att hålla gränsen mot MENA-invandring och div.lycksökeri. Man kan ju alltid hävda att man är rädd för Covid.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in