Citat:
Ursprungligen postat av
Tiptoptop
Det är väl bara fåglar som kan äta mina frön om jag sätter dem direkt i jorden? Är det stor chans, eller finns det någon annan risk som jag inte är medveten om? Tänkte lägga fröna i blött papper tills svansen stuckit fram och sedan dra till mitt spot och plantera den.
Om jag sätter 50 frön på detta sätt, hur många tror du överlever? Och varför skulle dem dö bara för jag sätter dem ute direkt?
Jag har 1 meter högt hönsnät runt omrking så då är väl bara fåglar mitt ända hot?
Jag tänker lite såhär att direkt på våren då är allt som överlevt vintern hungrigt som fan och vräker i sig allt tecken på liv som kommer upp medans framåt sommaren så är de flesta hyfsat välgödda + helt säker på att undvika frostrisken osv. Jag ska köra lite mer säkert i år så nu är de inne i förvegg och ska va det tills den 1 juni ungefär då nätterna börjar bli lite varma också.
Lyssna på ovanstående o kör upp i plastlådor eller liknande, så vi säger att inga fåglar rör dina frön. Då har du ändå sniglar och diverse kryp som älskar små cannabisskott. Se det lite som om du skulle kasta ut en unge jämfört med en vuxen man i en våldsamt ghetto. De klarar sig bättre om de kommer upp sig lite, germinera dom tills du har en lång svans, plantera i små fiberkrukor, vattna ordentligt o ställ i plastlådan, ta plastlådan i en stor kasse, sätt på dig solglasögon, keps, munskydd och trenchcoat och traska ut i skogen medans du visslar på t.ex. nåt från general knas.