2021-04-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Låg torsdagssiffra för Stockholm. Länge sedan det var under 1600 en torsdag.

Antalet inlagda på sjukhus hade sjunkit med 20 igår, dagens siffra blir spännande.

Ser också ut som om IVA har börjat sjunka också.
Det var påsklov i Stocholm förra veckan.
Citera
2021-04-15, 17:20
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Du har verkligen inte förstått vad en pandemi är för något. Skulle haft viss effekt för 1 år sedan. Men även då en väldigt liten effekt.

Stängda gränser skulle ha haft en mycket stor effekt, ifall det hade gjorts innan viruset hade passerat gränsen.

Citat:
Men nu? 500 dagar in i en pandemi är det ju bara sjukt att komma med sådant trams.

Vänta tills i höst, då vi får besked om nya restriktioner på obestämd tid, med hänvisning till den nya mexikanska varianten som helt tar sig förbi vaccinernas skydd. Då kanske du inser nyttan med att stänga gränser innan viruset har kommit in.

Känner du för att gå igenom ytterligare en vinter, som blir en upprepning av den förra?

Citat:
Vi ska öppna upp. Inte stänga ner. Detta vansinne måste såklart få ett slut.

Du vill döda ännu mer människor genom dina absurda nedstängningar. Det är just stängda gränser som är en stor anledning till att restriktionerna själva beräknas ta död på minst lika många människor som själva viruset i uteblivna vaccinationsprogram, fattigdom och raserade ekonomier.

På vilket sätt har stängda gränser lett till dödsfall?

Citat:
Och detta vill du ha ännu mer av...

Ja. Jag vill ha skärpta gränskontroller även när epidemin är över. Jag anser inte att det är Europas ansvar att hålla gränserna öppna för invånare från andra världsdelar. Dessa migranter flyr från problem som dom har skapat helt själva, och fortsätter att skapa. Dom försätter sig själva i misär, varpå dom vill fly från sig själva. Det är vansinne.

Jag anser att det inte heller är Europas ansvar att hålla gränserna öppna för andra kontinenters sjukdomar.

Citat:
Du skiter fullständigt i barns människoliv och skulle gå över lik för att rädda en gammelmormor på 84år som redan ligger på dödsbädden.

Vidrigt.

Nej. Jag struntar inte i andra dödsfall. Däremot ifrågasätter jag huruvida man räddar några liv genom att offra gammelmormor.
Citera
2021-04-15, 17:21
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Det var påsklov i Stocholm förra veckan.

Ja? Jag har inte jämfört med den veckan.
Citera
2021-04-15, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag var en av dessa lirare och jag vidhåller att så hade blivit fallet om Tegnell fått fortsätta sin nys-i-armvecket linje. Men nu ett år in i pandemin har de ju sent omsider infört någon form av restriktioner. Så även om de är väldigt svaga så har de hittills förhindrat en riktig katastrof på brasiliansk nivå.

Men lugn du. Corona har dukat upp ett riktigt påskbord nu och inom några veckor kommer det vara fullt kaos på IVA runt om i landet.

Hehe. Jag, gud vilka restriktioner vi har. Folk förstod då, och de förstår nu, ännu bättre, det självklara i att hålla lite avstånd och inte hångla med främlingar på stan. Det har ingenting med de fjantiga ”restriktionerna” från storebror att göra. Folk kan tänka själva. Inte alla, men tillräckligt många för att vi ska få kontroll på detta.

Hur det än är så har vi snart vaccinerat de grupper som står för de svåra fallen. För de flesta andra är det som allra värst som en influensa. Men oftast som en förkylning.

Det blev inte värre än så här denna gången. Snart får ni skaffa andra fritidsintressen.
Citera
2021-04-15, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Intressant när man jämför med de skandinaviska grannländerna. Sverige ska jämföras med Norge och Danmark, inga andra länder.
Japp, man ska jämföra de bästa med de bästa. Sverige tillhör de bästa, tjohoo!
Citera
2021-04-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Vad menar du?

Jag menar bl.a papperslösa. Sverige har inte heller koll på alla som vistas i landet. Jag menar naturligtvis inte att jämföra med Indien. Det var bara sidospår. Siffror kan omöjligt bli korrekta när ingångsvärdena är fel.
Citera
2021-04-15, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Stängda gränser skulle ha haft en mycket stor effekt, ifall det hade gjorts innan viruset hade passerat gränsen.

Vänta tills i höst, då vi får besked om nya restriktioner på obestämd tid, med hänvisning till den nya mexikanska varianten som helt tar sig förbi vaccinernas skydd. Då kanske du inser nyttan med att stänga gränser innan viruset har kommit in.

Känner du för att gå igenom ytterligare en vinter, som blir en upprepning av den förra?

På vilket sätt har stängda gränser lett till dödsfall?

Ja. Jag vill ha skärpta gränskontroller även när epidemin är över. Jag anser inte att det är Europas ansvar att hålla gränserna öppna för invånare från andra världsdelar. Dessa migranter flyr från problem som dom har skapat helt själva, och fortsätter att skapa. Dom försätter sig själva i misär, varpå dom vill fly från sig själva. Det är vansinne.

Jag anser att det inte heller är Europas ansvar att hålla gränserna öppna för andra kontinenters sjukdomar.

Nej. Jag struntar inte i andra dödsfall. Däremot ifrågasätter jag huruvida man räddar några liv genom att offra gammelmormor.

Får mig att fundera på vad folk menar med ”Lockdown” egentligen? I min värld trodde jag de menade att stänga in folk, förbjuda dem att jobba, slå ihjäl näringslivet och sabba ekonomin för oöverskådlig framtid. För om det handlar om att vi skulle stängt gränsen när pandemin blev känd, så håller jag med om att den skulle ha stängts långt innan pandemin. Vi hade då även haft ett bättre utgångsläge även med detta. Förutom allt vansinne som du även nämner.

Så vad menar ni som verkar ivra för ”Lockdown” egentligen? Vad är det ni vill se?
Citera
2021-04-15, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Verkligheten säger annat:

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/07/07/viking-line-slutar-salja-kryssningar-till-svenskar-galler-rutten-abo-stockholm

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/08/03/tallink-silja-saljer-inte-langre-kryssningar-fran-stockholm-till-abo

Det blev således som de du benämnde "gråtrunkare" hävdade.
Går alldeles utmärkt att åka till Åbo.
Citera
2021-04-15, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Japp, man ska jämföra de bästa med de bästa. Sverige tillhör de bästa, tjohoo!

Sverige hade potential att tillhöra de bästa i denna pandemi men tappade tvålen.
Citera
2021-04-15, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Sverige hade potential att tillhöra de bästa i denna pandemi men tappade tvålen.
Vi tillhör ju de bästa. Norden. Döh.
Citera
2021-04-15, 18:02
Medlem
Citat:

Sverige har klarat sig sämst i Norden. Du är hjärntvättad.
Citera
2021-04-15, 18:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Till norden räknas Sverige, Danmark, Finland, Norge och Island. I denna skara är vi tveklöst sämst på pandemihantering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in