2021-04-15, 16:17
Medlem
Mouchinos avatar
AD och Madde "relationen" är det mest tråkiga som händer just nu i BB och för att det är rena rama dagisnivån på de två! Anledningen är att de redan innan är så torra så att man får vara beredd att ringa brandkåren. AD vägrar släppa på minsta lilla känsla eller begär och det är som att lyssna på en bil som står på tomgång dag ut och dag in. Jag kallar inte deras grej som en attraktion för det finns inga moments, ögonkast eller något som skulle kunna leda till att jag tror att de kommer bli något. Som Madde sa, allt beror på hur det känns just i det ögonblicket huruvida man skulle hamna i säng. Det kommer aldrig hända då det är AD hon gått och kärat ner sig i och jag tror inte han är ett dugg intresserad och skulle han visa nåt annat är det för att han tror att vi tittare vill se det eller pga spelet i sig! Jag tycker inte att det är intressant och det är som att vänta på att Arktis ska smälta på ett par veckor!
2021-04-15, 16:18
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Det är väl ganska typiskt att tänka så? Att dom ska bli bästa vänner även om det inte varit så i tidigare säsonger. Vi är bättre än dom och la la la. Ganska mänskligt.

Sen håller jag inte med dig om att man inte kan bli bästa vänner och inte kan utvecklas. Man umgås 24/7 och får se de flesta sidor hos en person vare sig man vill eller inte. I verkligheten kanske det tar månader eller år att utveckla en så intim relation. Om man då klickar med någon där inne tror jag absolut man kan bli bästa vänner på utsidan. Men inte med alla.
Sen är det nog skönt för dom att efteråt kunna prata om upplevelsen med någon som var med. Vänner på utsidan kan aldrig förstå fullt ut för dom upplevde det inte.

Och gällande personlig utveckling är väl bb ett ypperligt tillfälle för det! Man utsätts för situationer man antagligen aldrig kommer utsättas för i verkliga livet. Man kan nog lära känna nya sidor hos en själv. Men det kräver självinsikt, vilket oftast saknas hos deltagarna.

Nu gäller inte detta inlägg årets deltagare för tror inte dom är kapabla till vare sig äkta vänskap sinsemellan eller besitter en gnutta självinsikt. Men med bättre casting hade det kunnat ske!

Personligen tror jag att man måste vara lite annorlunda för att hoppa på något som BB. Jag tror naturligtvis att någon eller några kan ta med sig något därifrån. Att hitta vänner i huset som man umgåtts med under två månader är för mig skrattretande. Riktig vänskap kommer smygande vid olika tillfällen och olika sammanhang. Det finns även bevis av det från tidigare säsonger. Att skicka hjärtan på varandras IG är inte vänskap. Om man går in där och tror man får vänner lever ett simpelt liv. Bekanta är kanske mer troligt. Oftast umgås de inte alls.

Utveckling är också överdrivet. Kanske mer en erfarenhet skulle jag kanske kalla det. Utveckling kan ske under helt andra former. De lär inte bli nya människor efter BB, eller. Å andra sidan med deras redan i många fall trasiga liv kan säkert någon tycka det. Mergim är bra exempel på det. Han är ännu vidrigare än förra året. Vicky också. Var är läxan eller utvecklingen alla snackar om.

Glasman hade rätt. Se det som en kul kväll på stan, för snart är det slut.
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Det är väl klart att det blir en munsbit för dom att rösta ut Tanja. Vem annars.

Tjackie som jag sa. Om dom tänker längre än ja...så inser dom att det itne är bra att ta tanja nu. Även om hon ska ut.
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullanforever
Verkar va svårt för vissa att förstå att man vill ha en blandning av deltagare, vilket är lite konstigt för att det är nästan alltid de goda som vunnit i slutändan. Tycker det kommer vara kvar tillräckligt mycket galenskap kvar i huset för att jag fortfarande ska vilja ha kvar personer som jag uppfattar som genuint fina människor, som Madde och Tanja. Hellre då ut med deltagare som Adrian som spelar just genuin för att vinna miljonen men med sina handlingar ganska ofta visar att han är motsatsen.
Hade aldrig pallat kolla om det skulle vara 15 deltagare som alla ska ta plats och stå i centrum, behöver finnas någon form av balans i gruppen.
Vi ska rösta ut Tanja på måndag. Madde ska vara kvar då vi vill följa kärleksdramat.
2021-04-15, 16:19
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Eller hur. Hon låter som den där reklamen när grannen mådde skitdåligt och han klappade honom på huvudet och sa att du har ju mig, jag är din granne. Vet du vilken jag menar? Det är identiskt med vad Tanja sa om det stämmer.
Hahaha.
Jodå jag vet och håller med!
2021-04-15, 16:19
Medlem
Mammorna gråter i mammagruppen för Jaqs biktenklipp så var tvungen att kolla. Trodde hon skulle sitta och storböla, istället sitter hon där och påstår att hon älskar alla där men att hon inte är säker på att dom älskar henne? Menar hon att det skulle vara konstigt för henne att man inte älskar en människa som man känt några veckor?
2021-04-15, 16:20
Medlem
Checkade in för första gången idag. Vad i hela helsike har Joel gjort med sin dräkt?
2021-04-15, 16:21
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ja nivån på deras allmänbildning och den totala bristen på livserfarenhet kan inte ursäktas med det sociala experimentet.
Däremot vissa beteenden och till viss del deras feghet. Är vad jag tror iaf.
Javisst, du har fullständig rätt I att dom är fega.
Och haktappande korkade dessutom.

Det är många såna små komponenter som tillsammans gör årets deltagare till en slags idiotins perfect storm.
Medlem
julita55s avatar
Citat:
Jag kan minnas fel, mitt minne är inte det bästa. Men han sa att hon hade pratat om honom i sin podd (tjafs?) eller på sin insta eller nåt sånt. Antar att hon kommenterat hans beteende under förra säsongen kanske.

Hon har varit i ett tv- program som heter "Tjafs". Dem som deltog i programmet har beskrivit henne som IQ-befriad och våldsam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lassed69
Ja, och det är väl det som hela castingen går ut på... Försöka få ihop en grupp av olika människor i ett slags experiment.... Och med tanke på antal kommentarer på den här sidan, så har de ju lyckats rätt bra

när både tittarna och deltagarna dör av tristess så skulle jag inte vilja påstå att castingen är bra.. den är under all kritik, ett hån mot de som gillar Big brother helt enkelt..
Medlem
Tror att det kommer bli makt tävling imorgon så kommer en av dessa fyra att räddas
2021-04-15, 16:22
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag har aldrig sett varken Tanja eller Madde tidigare och det tror jag få har.

Okej vi kan confirmera att du är blind.

Tanja var ju i final i PH....

madde är ganska känd stylist. Har väl jobbat med stora projekt, bl. a idol mm

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in