2021-02-11, 16:28
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Tycker John är överskattad och stör mig på honom främst för hans Fake personlighet och hans stora mun trots utebliven leverans. Tar ständigt upp en landslagsplats helt utan anledning.

Sen har jag haft svårt för honom mycket tack vare Stockholmsmedias framtvingade hype och önskan om en 08-Zlatan samt dottergate.

Erkänner att min inställning till John påverkar hela min åsikt angående boken. När du tar upp de saker du gjorde senast så förstår jag att en sådan bok faktiskt hade varit spännande att läsa.

Funderar på om man tagit U21 guldet utan Johns energi och kämparglöd? Jag tvivlar han bidrog starkt till det landslagsguldet. Försökte gilla han efter guldet men sen kom verkligheten ikapp igen.

Så tack AEG med personal jag ändrar uppfattning om biografin, hade nog ändå lånat den om den skulle släppas i framtiden.
Tack för svar, då förstår jag din utgångspunkt. Bra att du ändrade uppfattning tycker jag, kan nog bli en intressant bok.

Kompisar igen? Tummis på det?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2021-02-15, 12:00
Medlem
kola-rapaces avatar
Jag hade gärna läst en biografi av Niva med inspel och intervjuer av Guidetti snarare än att de två skriver den tillsammans. Känns som att han har haft mycket upp och ned i karriären och ett granskade öga hade nog kunna göra det riktigt intressant snarare än att man går den vanliga biografivägen med ena sidan berättelse endast.

Med det sagt hade jag föredragit någon som Olof Lundh snarare än Niva men det lär ju inte ske med tanke på att Guidetti vill nog inte bli granskad ganska förståeligt, vem vill det egentligen?
Citera
2021-03-17, 23:03
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kola-rapace
Jag hade gärna läst en biografi av Niva med inspel och intervjuer av Guidetti snarare än att de två skriver den tillsammans. Känns som att han har haft mycket upp och ned i karriären och ett granskade öga hade nog kunna göra det riktigt intressant snarare än att man går den vanliga biografivägen med ena sidan berättelse endast.

Med det sagt hade jag föredragit någon som Olof Lundh snarare än Niva men det lär ju inte ske med tanke på att Guidetti vill nog inte bli granskad ganska förståeligt, vem vill det egentligen?

Håller helt med
Dessutom kommer det inte släppas på riktiga saker. Som den misstänkta dopingen i tonåren, som City akademin begravde med hjälp av en evig matförgiftning.

Den påstådda älskarinnan när han rehabbade i USA.
Hans ovilja att återvända till Rotterdam.
Citera
2021-04-15, 14:22
Medlem
snillet_1s avatar
Idag fyller John Guidetti 29 år. Tokbänkad i ett bottenlag i La Liga. Känns lite vemodigt på något sätt, det lovade ju så mycket där ett tag.

Tror ni han kan få en renässans i en annan miljö?
Citera
2021-04-15, 15:03
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Idag fyller John Guidetti 29 år. Tokbänkad i ett bottenlag i La Liga. Känns lite vemodigt på något sätt, det lovade ju så mycket där ett tag.

Han kan förstås göra större väsen av sig i en sämre liga, men det är ju tyvärr bara att konstatera att det inte blev så mycket av honom.

Mest intressant är att läsa början av den här tråden; hur folk jämför honom med Marcus Berg och att Berg är en sopa i jämförelse. Folk har som vanligt inte en susning, man gillar bara det nya för att det är nytt och spännande.
Citera
2021-04-15, 15:40
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Grattis på 29 årsdagen vår nya storstjärna.

Vår nya storstjärna har på 13 år mäktat med 194 matcher. 107 från start utbytt i 80 av dessa.

Källa soccerway och Wikipedia.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2021-04-15 kl. 15:45.
Citera
2021-04-15, 18:14
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Grattis på 29 årsdagen vår nya storstjärna.

Vår nya storstjärna har på 13 år mäktat med 194 matcher. 107 från start utbytt i 80 av dessa.

Källa soccerway och Wikipedia.

Startat 8 matcher om året alltså. Då var han borta ett tag visserligen. Blir inte mycket om man tar det i beräkning. 9-10 starter om året.

Värdelös karriär, men känns ändå som att han har maxat den rent ekonomiskt, vilket på ett sätt ligger honom i fatet när det kommer till nästa potentiella klubb - lönekraven.

Nu är han så gammal också att han inte kan "starta om" i allsvenskan.

Däremot kan jag se honom - iom att kontot är välfyllt - göra en Rosenberg och komma hem till allsvenskan och hjälpa nåt lag att kvala in till Europa.
Citera
2021-04-15, 18:53
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Startat 8 matcher om året alltså. Då var han borta ett tag visserligen. Blir inte mycket om man tar det i beräkning. 9-10 starter om året.

Värdelös karriär, men känns ändå som att han har maxat den rent ekonomiskt, vilket på ett sätt ligger honom i fatet när det kommer till nästa potentiella klubb - lönekraven.

Nu är han så gammal också att han inte kan "starta om" i allsvenskan.

Däremot kan jag se honom - iom att kontot är välfyllt - göra en Rosenberg och komma hem till allsvenskan och hjälpa nåt lag att kvala in till Europa.
Hem och kör med AIK( som är "hans" favoritklubb hemma om hag förstår rätt) och försök bli "hjälte" a la Rosenberg. Finns nog inte så mycket annat. Har svårt att tro någon utländsk klubb vill betala så dyrt för hans tjänster när nästa kontrakt ska skrivas direkt. Då får han nog bäst hemma och pengar har som sagt nog maxat så bra man kan i hans sits.
Senast redigerad av Steff83 2021-04-15 kl. 18:56.
Citera
2021-04-16, 01:59
Medlem
PaoloRobertos avatar
Han borde aldrig lämnat celtic
Citera
2021-04-16, 02:15
Medlem
Han är en storstjärna om man jämnför honom med christian wilhelsson. Vilken jävla överskattad spelare!
Citera
2021-04-16, 10:16
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Han är en storstjärna om man jämnför honom med christian wilhelsson. Vilken jävla överskattad spelare!

Fel tråd. Och fel.
Citera
2021-04-16, 10:25
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Hem och kör med AIK( som är "hans" favoritklubb hemma om hag förstår rätt) och försök bli "hjälte" a la Rosenberg. Finns nog inte så mycket annat. Har svårt att tro någon utländsk klubb vill betala så dyrt för hans tjänster när nästa kontrakt ska skrivas direkt. Då får han nog bäst hemma och pengar har som sagt nog maxat så bra man kan i hans sits.

Visar AIK 0 intresse och DIF kommer med kontraktsförslag så kommer han varit djurgårdare sen barnsben. Så funkar vår nästa storstjärna.

Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in