Citat:
Ursprungligen postat av
Steffestekare
Hejsan. Det är så att min svärfar fyller år och vi skulle vilja ge honom ett streamingpaket där han kan titta på motorsport. Jag är så otroligt dåligt insatt i detta så tänkte be om lite hjälp här.
Han är speciellt intresserad av motorcyklar och då är det moto GP det heter va?
Någon som har koll på några bra paket eller dylikt får gärna hjälpa mig. Ha det fint!
Om det är motocross så heter det största serien MXGP, vissa race sänds på Eurosport 1 & 2 ofta med reklamavbrott mitt i kommentatorernas meningar. Alla MXGP och MX2-race sänds på EurosportPlayer utan reklamavbrott, men damernas MX, plus alla kval, träningar och lägre serier saknas. MXGP har sin egna streamtjänst MXGP-TV där allt ingår, väl värd ca 1.300kr/år om det är just motocross som är ens passion. MX2 var förra året intressantare för svenskar än på runt 20år, tack vare Alvin Östlund och Isak Gifting, i år går Östlund upp till MXGP, Gifting tog en pallplats i fjol, var nära flera ggr till, tar mycket möjligt en eller flera segrar i år.
I EurosportPlayer(som kostar 66kr/mån vid köp av årspaket) ingår även WSBK Superbike plus alla support-race och kval, alla sändningar från brittiska Superbike BSB inklusive alla support-race, VM i endurance EWC(tyvärr inte kvalen), amerikanska Superbike MotoAmerica(bara Superbike- och Supersport-racen, inte lägre klasser eller kval, även om man oftast kan se support-racen om man låter streamen ligga uppe), och EM-serien i speedway, plus tusen andra sporter
Om det bara är MotoGP han är ute efter så finns även MotoGPs egna streamtjänst som har ljusår bättre kommentering än vad hönshjärnan Tobias Lyon bidrar med.
Svenska Elitserien i speedway sänds på CMore Mycket Sport, samtliga möten varje omgång. VM-serien i speedway sänds på Viasat kanaler, oftast TV10, och Viaplay. Viaplay sänder även vissa möten från brittisk speedway.
Det går dock inte att rekommendera dig något, eftersom du inte klargör om din far vill steama sporten i en Smart-TV via inbyggd app, eller streama löst, och isånafall via en Chromecast, eller dator eller app, och i vilken media-enhet?
Citat:
Ursprungligen postat av
MASSAGATTI
Dplay skulle jag nog ta då Eurosport 1 & 2 ingår och vad jag vill minnas går Moto GP
på Eurosport. 79:-/mån tror jag det går på.
Om vi bortser från att du är både okunnig och avstängd, om man vill ha motorsport från SBS Discovery's rättigheter, så är EurosportPlayer att föredra, där ingår allt dom har, det gör det inte i DPlay. MotoGP försvann från svenska Eurosport för över 10år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
antongunnarsson
MotoGP sänds på viasat motor, jag kan rekomendera viaplay sport, där streamat du all möjlig sport, men i motorväg så är indycar, F1, motogp, nascar de stora serierna, kostar efter det stora utbudet 449kr i månaden har jag för mig
Om man avskyr usel svensk kommentering, rekommenderar du ändå Viaplay då? Viaplay har två-tre motorcykelsporter, MotoGP och VM i speedway plus brittiska, Speedway GP sänds i TV10, som man kanske redan har, så om man bara är ute efter MotoGP så är det mycket billigare med MotoGPs egna streampaket, plus att man där får FP1/2/3/WU från Moto2/3, som Viaplay struntar i att visa trots att det ingår i deras rättigheter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Steffestekare
Tack för svaret

Varför tackar du ett felaktigt svar?