Som många här säger, kommer kanske inte bli jordens lön till en början, men sen så, efter ett tag.
Du vet det där klyschiga "arbetslivserfarenhet"
Jag personligen fullbordade aldrig ens gymnasiet, stack utomlands i 3 år. Jobbde på lite olika ställen inom IT-support. Kommer inte ihåg vad jag tjänade, men tror det var 16€/h i snitt. Tog det inte så seriöst. Söp mycket och hade kul med vänner m.m under dessa 3 år.
Sen drog jag hem till Sverige för att rycka mig i kragen lite. Jag var väl knappt 20 år. Fick jobb direkt inom IT-support med 25.000kr/mån. Jobbade upp mig lite under 4 år tid. Då hade jag 32.000kr/mån.
Bytte jobb då och fick en sysadmin-tjänst med ingångslön 40.000kr/mån.
Trivdes dock inte mycket där, så tog ett nytt jobb efter 6mån, där jag fick en ingångslön på 42.000kr/mån (inkl. Förvånansvärt bra förmåner) som "servertekniker".
Jobbade upp mig lite där och nu efter 2 år har jag 48.000kr/mån som "systeminjenjör"(fast jag inte har någon examen, därav citationstecken..fast det står i avtalet och i min e-postsignatur

).
Så med din utbildning lär det gå fort att gå från en lägre lön till mycket högre på relativt kort tid.
Jag behövde jobba från botten och sedan leva på min arbetslivserfarenhet, du kan börja jobba från "mitten" och sen genom lite arbetslivserfarenhet snabbt ta dig till det högre skiktet