Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Vänj dig att jag inte viftar med palmblad, det är ett debattforum, och dina primitiva reaktioner kan du behålla.
Det du skriver som låter irrelevant, långsökt eller är direkt fel ifrågasätter jag.
Ring NFC om skosnörena, de kan säkert redogöra allt du gnäller på.
Mmm men det finns långt många andra mer långsökta och galna tankar här som du INTE ifrågasätter.
Därav kommentaren om bjäbbet när du gång på gång ifrågasätter det ”irrelevanta” i att undersöka fotavtryck vidare.
Jag vet precis hur kemin påverkar blod och hur teknikerna ändå kan lysa upp ”fläckarna” utan att förstöra DNA. Jag har skrivit om det vara för nån vecka sen.
Sen är det så att jag ifrågasätter och klankar ner på IT-forensiker och NFC ja. Men de har även fått konstruktiv kritik vilket du vet i form av det i skickade. Jag har även opinionsbildat i tidningen där det framgår tydligt vad min kritik består i.
Sen är du ofta inne på min brist på insyn. Som du kanske märkt så är jag väl insatt i ämnet men inte i utredningen. Av naturliga skäl. Men jag ligger så nära jag får.
Samma när jag skannade SD:s hemsida igår. Jag ställde mig precis på gränsen till det lagliga där i mina efterforsningar. Samma nä jag sniffat hans nätverk hemma och övervakningskamera.
Så jag gillar långsökta och ibland irrelevanta detaljer. Idag senast hans konton på olika sajter. En dag snubblar man kanske över nåt.
I samband med min kritik förresten så länkar jag till polisfackets egna tidningsartiklar och revisorers rapport om hur det är ställt inom NFC osv. När jag pratar Luminol så bifogar jag kemiska beteckningar och hänvisar till katalysatorer och källor på det jag är inne på.
Samma när vi diskuterade eftersök och du svängde dig med några förkortningar och jag läste ett par rapporter och hänvisade till. Då skulle det raljeras över att jag hade googlat fram den informationen. Men jag har tyvärr inte hyllmeter med papperskopior så jag måste in i Researchgate-appen eller ta till Google i såna fall där jag söker sanningen om vad som hände första veckan där och vad som borde ha gjorts.
Din lite patroniserande ton funkar liksom inte på mig så jag fortsätter att nosa i detaljer och ber dig att kanske komma med ett enda nytt rön här innan domen faller. Det impar mer på mig än att du nagelfar nån bildtext om linoleumgolv och skriver inlägg nr 273 om hur HD funkar eller ej.
”Jag” hittade en hel låda med cacheprylar i hennes North Faceväska igår ihop med (träd)klättrarutrustning som du hade kunnat kommentera som varit så inne på de där nya cacherna. Står det ”Katt åt bil” på det lilla anteckningsblocket där?
Kommentera andra och göra tidslinjer av sånt andra grävt fram under tre år är lätt men ska man kritisera det långsökta ofta så får man som sagt komma med lite nytt nån gång då och då.
Och nu är ju det här ett debattforum så fortsätt du ifrågasätta men öka förståelsen lite för att när det sker långsökta diskussioner så kan det bidra till att någon får en snilleblixt. Brainstorming är ju inte ett nytt begrepp för någon här.