2021-04-15, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det är korkat att dra den uppmärksamheten till sig. Finns dessutom en naturligare väg att ta sig till området.

Och snabbare... han hade fullt schema denna dag/kväll/natt!
Citera
2021-04-15, 08:25
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det är ju tragikomiskt att den person som stöttar honom i rätten och t o m drar en lans för honom gällande munskyddet där är den man vars dotter han ljög för och bedrog i alla år.

Han är säkert toppen SD om man behöver byta nån takpanna på ladan där i Folketorp eller installera nåt på datorn men annars är han ju svärsonen från helvetet.

Samtidigt så är han där för HD:s skull ju. Upprätthålla det ”stoiska”. Vilket i sin tur också är helt sjukt.

Sen får man ändå ge SOA att han är lojal. Han går dit när ingen annan närvarar. Tror på oskulden och värnar om sin familj och barnbarn på sitt sätt. Det säger också en del.
Jag tror att SOA, i ännu högre grad än SD, är seg selv nok.
Om bara familjen håller ihop, får fika tillsammans och kan ta en och annan burk så räcker det nog långt. Vissa trogna vänner finns kanske kvar, och de andra kan man både ha och mista.
Tror jag.
Citera
2021-04-15, 08:31
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Någon med SD:s mejladress har konto på ryska sajten opennet.ru

Översätt sajten så ser ni lite temat där.

Att det finns ett konto beror på att hans kontouppgifter ”läckt” vid ett par tillfällen. 2012 och 2019.

Ena lösenordet är ”krypterat” med nåt som heter bcrypt. Tar tid att knäcka men går hyfsat snabbt med lite bra datakrafter.

Det andra kontot var en bakdörr till hans GoogleDrive som blottades 2019 via ett Chrome-tillägg han använder för PDF.

Vad gäller opennet.ru så kan någon ha använt SD:s mejl på skoj (inte jag) eller nån ryss haft nåt behov eller så är han själv intresserad av de ämnen som diskuteras där. För det är en seriös sajt. Främst relaterad till öppen källkod, Linux mm. Fullt läsbart om man översätter sidan.

En disclaimer dock. Undersökningsmetoden kan också leverera s k ”false positives” om användarnamnet innehåller något tecken som t.ex. ”-”, alltså bindestreck. Men SD:s mejladress i detta fallet innehåller inget tecken.

Han har förresten också konto på
thehackernews.com.

Kan bero på att han varit intresserad av:

https://deals.thehackernews.com/

Och kanske rent av detta:

https://deals.thehackernews.com/sales/the-2019-ethical-hacker-masterclass-bundle

Det här är en typ av kurser som florerar på nätet där upphovsmannen kan sälja licenser till andra så de kan erbjuda kursen i sitt namn. Alltså förekommer samma kurs hos olika ”leverantörer”.

I kurserna ska det ingå att t.ex. lära sig att komma åt någons lösenord. Genom ”spearphishing” där man skickar en länk till en person som klickar och skriver in nåt lösenord i den sida som dyker upp och sen är det gonatt.

Så den här vägen kan man spekulera i att SD kan ha fått info om hur gå tillväga med lösenord och annat.

Förtydligar bara här igen att bara för att hans mejl förekommer på båda sajterna behöver det inte vara han bakom spakarna.
När en skapar ett konto är det ofta så att det måste bekräftas med att en klickar på en länk i ett e-postmeddelande.
Menar du att det inte fungerar så på de här sajterna?

Skulle han verkligen kunna göra trovärdigt att det inte är hans konton?
Citera
2021-04-15, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Dessvärre funkar inte inloggningen idag heller till fb på min dator. Därför kommer jag inte göra några inlägg från synen som görs idag med HR.

Kanske någon annan med NA kan bidra med en liten summering.

Läste lite i någon tråd igår om div problem efter att fb gjort sin ändring. Kanske kan Du leta upp den för där var det lite tips på div problem som togs upp (och div lösningar som jag kommer ihåg det).
Citera
2021-04-15, 08:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Den tanken slog mig också så jag har dubbelkollat hur originalsnören ser ut och de är inte bytta om han inte lyckats få fatt på ett par snören från samma modell där.
Kanske köper han extra snören när han köper nya skor?
Det har jag gjort någon gång när det har varit elastiska specialsnören som en aldrig behöver knyta.
Citera
2021-04-15, 08:37
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Dessvärre funkar inte inloggningen idag heller till fb på min dator. Därför kommer jag inte göra några inlägg från synen som görs idag med HR.

Kanske någon annan med NA kan bidra med en liten summering.
Det strular för mig med men jag loggar in genom att svara på trådar/citera inlägg. Sen får man backa bakåt två steg och uppdatera sidan, så är man tillbaka där man var men inloggad.
Citera
2021-04-15, 08:53
Medlem
NA sänder live från Hjärsta med början kl 10.00
Citera
2021-04-15, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror på en fällande dom.
Så många indicier pekar på SD.
Även om varje indicium inte är så starkt så visar mängden indicier att det är han som är mördaren.

Ja det är väl nästan lika många indicier som SD hade kaninhinder i växthuset... 1000-tals!

En annan domare och fler jurister denna gång.

Åkl hade fått till det bättre i sin framställan (eller vad det kallas).

Att de sedan kan lyssna på förhören i lugn och ro (kan stoppa och diskutera) under tiden tror jag är en stor fördel.

Lite nytt som kommer fram i slutklämmen den 3-5 maj så blir det kanske en inte så bra födelsedagspresent till SD.

Jag tror på en fällande dom (gjorde jag vid förra tillfället också iof).
Citera
2021-04-15, 09:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
SOA:s lojalitet mot familjen sträcker sig bara till SD. Skulle min svärson bära sig åt mot barn/barnbarnen likt SD gjort hade han inte hamnat på någon plussida. Misstänkt mördare eller ej!

Läste i morse i Expressen om ett fall om en tjej som misshandlats svårt av sin pojkvän. Pojkvännen hade en taktik som gick ut på att vinna över familjen på sin sida:

"I efterhand ser systrarna ett mönster av kontroll, men också hur mannen nästlade sig in i familjen. Han tackade deras mamma för att han välkomnats och fick vara en del av deras familj.

– Han manipulerade alla, säger Caroline.
"

https://www.expressen.se/nyheter/krim/lamna-direkt-aven-om-du-kanske-kanner-dig-kar/

Det här är kanske ett mönster som finns hos kontrollerande personer?
Minns tydligt vittnesförhör där ett vittne berättar om hur hon uppfattar att SD försöker smila in sig hos personer med positioner. Och et annat vittne som berättar det motsatta, att han uppfattat som att han blir "trakasserad" på ett sublimt sätt genom t ex otrevliga loggtexter med underfundigheter.

Har SD nästlat sig in hos familjen, så att de har i princip omfamnat honom som sin son. Visserligen är SOA morfar åt fd svärsonens barn, men HD och SD är ju skilda.

Till vilken grad är SOA villig att gå i sitt stöd?

Har han inte hört att SD hade tankar på att döda både hans dotter och hans barnbarn?
SD måste ha en otrolig förmåga att få folk på sin sida.
Citera
2021-04-15, 09:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Det strular för mig med men jag loggar in genom att svara på trådar/citera inlägg. Sen får man backa bakåt två steg och uppdatera sidan, så är man tillbaka där man var men inloggad.
För mej funkar det helt plötsligt, och det är tack vare att jag sparat min inloggning, "kom ihåg mej", då funkar det att klicka på den. Det gäller både mobilen och datorn.
"Sök" på mobilen är inte någon lek, men på datorn funkar det riktigt bra.
Citera
2021-04-15, 09:22
Medlem
Citat:
Läste i morse i Expressen om ett fall om en tjej som misshandlats svårt av sin pojkvän. Pojkvännen hade en taktik som gick ut på att vinna över familjen på sin sida:

"I efterhand ser systrarna ett mönster av kontroll, men också hur mannen nästlade sig in i familjen. Han tackade deras mamma för att han välkomnats och fick vara en del av deras familj.

– Han manipulerade alla, säger Caroline.
"

https://www.expressen.se/nyheter/krim/lamna-direkt-aven-om-du-kanske-kanner-dig-kar/

Det här är kanske ett mönster som finns hos kontrollerande personer?
Minns tydligt vittnesförhör där ett vittne berättar om hur hon uppfattar att SD försöker smila in sig hos personer med positioner. Och et annat vittne som berättar det motsatta, att han uppfattat som att han blir "trakasserad" på ett sublimt sätt genom t ex otrevliga loggtexter med underfundigheter.

Har SD nästlat sig in hos familjen, så att de har i princip omfamnat honom som sin son. Visserligen är SOA morfar åt fd svärsonens barn, men HD och SD är ju skilda.

Till vilken grad är SOA villig att gå i sitt stöd?

Har han inte hört att SD hade tankar på att döda både hans dotter och hans barnbarn?
SD måste ha en otrolig förmåga att få folk på sin sida.

SOA har tydligen ett intresse av att läsa vad NA rapporterar (trots att han varit på plats och hört allt).

Förmodligen är han lika intresserad av att läsa här i tråden (och fått till sig FUP), så han vet nog allt vad som framkommit och hur SD bär sig åt mot barn/barnbarn.

Om jag inte kommer ihåg fel så i ett förhör med HD:s syster så uttryckte hon sig att inte tror på SD som GM innan han blir fälld. SD:s otrevliga (snällt sagt) beteende mot barn/barnbarn/syster verkar inte ha någon betydelse alls för dessa. Vet inte hur systern ställer sig till SD idag iof.

Tillägg: Kom Du in via datorn? NA:s rapportering börjar kl 10.00 (om Du inte såg det inlägget från mig).
Citera
2021-04-15, 09:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja det är väl nästan lika många indicier som SD hade kaninhinder i växthuset... 1000-tals!

En annan domare och fler jurister denna gång.

Åkl hade fått till det bättre i sin framställan (eller vad det kallas).

Att de sedan kan lyssna på förhören i lugn och ro (kan stoppa och diskutera) under tiden tror jag är en stor fördel.

Lite nytt som kommer fram i slutklämmen den 3-5 maj så blir det kanske en inte så bra födelsedagspresent till SD.

Jag tror på en fällande dom (gjorde jag vid förra tillfället också iof).

Åja, underdriv inte nu. Det var tusen miljoner!
Allt enligt SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in