2021-04-10, 06:54
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerLugel
Vet du om den här nya biverkningarna att AstraZeneca spränger blodkärl och orsakar organsvikt nämns någonstans förutom Aftonbladet?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Jag läser aldrig aftonhorn. För mycket lögner för att öka intresset money, money det som räknas lika mycket som deras politiska agenda.
2021-04-10, 06:56
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vi säger så, lille vännen! Lita du på Löfven, AZ och Tegnell! Ha en god helg, med eller utan biverkningar...

Du har helt fel det är inte sossepolitruker som man ska förlita sig på i vetenskapliga frågor. Men ännu mindre ska man lita på troll som tror att det finns microchip i vaccinet.
2021-04-10, 09:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det nya med AZ-vaxxinet är att kapillärerna springer läck vilket kan leda till organsvikt. Hmm, ja jag kommer då aldrig ta deras gift! Vad är det de pumpat i folk, egentligen?

Ja, det kan man verkligen fråga sig.

Nu klagas det i Aftonbladet på att åldringar ringer runt till olika vårdcentraler och "vaccinfiskar". Är det så konstigt egentligen?

Jag tycker seriöst att det räcker nu. Avbryt genast all vaccinering med Astras vaccin och försök istället jobba för att Sverige får så mycket doser som möjligt av Pfizer och Modernas vaccin. Två bra vaccin som vi vet fungerar och inte ger särskilt mycket biverkningar. De är dessutom offantligt mer effektiva.
2021-04-10, 10:06
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du har helt fel det är inte sossepolitruker som man ska förlita sig på i vetenskapliga frågor. Men ännu mindre ska man lita på troll som tror att det finns microchip i vaccinet.

Ja, nu tror inte jag att det är några microchips inbakade i vaxxinet, ville bara förtydliga detta, men att det är något fel på särskilt AZ-vaxxinet så måste man vara totalt verklighetsfrånvänd för att inse. Skit samma om biverkningsnivån, för närvarande, inte är oerhört hög så är den ändå MYCKET högre än hos de andra varianterna och det är det man har att förhålla sig till. Jag kanske ändrar mig, har aldrig sagt tvärnej till att ta vaccin mot Covid-19, men har aldrig tänkt mig stå först i kön och agera försökskanin. Det är skillnad på att vara försiktig och dumdristig.

Kommer, som sagt, aldrig ta Astra Zenecas, vaxxin, då detta redan visat sig vara av undermålig kvalité...

Angående vem att lita på så anser jag att Tegnell är en clown som gjort så mången felprediktioner så att hälften räcker. Han är den ultimate idioten som öppnar käften för att få förkunna ting först - han är dessutom en medial katastrof som icke ingjuter något som helst mod och/eller förtroende hos folket. Han borde legat lite lägre och hellre sagt att "vi vet inte så mycket, så vi får avvakta", istället går han ut med tvärsäkra budskap, mest hela tiden och redan från början. Förstår såklart att detta är ytterst vanskligt, men det är ju då man bör trampa lätt i minfältet.
2021-04-10, 10:14
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, det kan man verkligen fråga sig.

Nu klagas det i Aftonbladet på att åldringar ringer runt till olika vårdcentraler och "vaccinfiskar". Är det så konstigt egentligen?

Jag tycker seriöst att det räcker nu. Avbryt genast all vaccinering med Astras vaccin och försök istället jobba för att Sverige får så mycket doser som möjligt av Pfizer och Modernas vaccin. Två bra vaccin som vi vet fungerar och inte ger särskilt mycket biverkningar. De är dessutom offantligt mer effektiva.

Precis! AZ-vaxxinet blir ju inte sämre om det lagras en period och under den tiden kan man se om det kommer ytterligare varianter av ytterst skadliga biverkningar. Varför fortsätta chansa när man redan, nära nog, sitter på facit kring detta vaxxin? Det finns andra, säkrare vacciner - bättre då att det får ta lite extra tid än att folk plötsligt dör som flugor och/eller blir handikappade i olika grad av ett vaxxin som redan visat sig vara under pari. Corona försvinner inte på mången år, om någonsin, så alla kan vara lugna - vi finns kommer fortfarande finnas tillgängliga för ytterligare experiment iom medicin-jättarnas skrupelfria vinstjagande!
2021-04-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Den skotska studien finns här, tyvärr ännu en preprint https://www.ed.ac.uk/files/atoms/files/scotland_firstvaccinedata_preprint.pdf

Jag skrev att effektiviteten var 94%, 28 dagar efter en dos kanske jag glömde tillägga. Vissa tycks tolka det som att 94% inte hamnar på sjukhus men så kan man inte säga. Resultaten finns i tabellform i slutet av rapporten om man inte orkar läsa allt.
Vad man kan säga beror ju helt på vad studien säger. Olika studier är uppbyggda på olika sätt så istället för å slänga sig med siffror står jag kvar vid att det är bättre att vara tydlig med vad siffrorna står för, förstår att du inte håller med men förstår inte varför.

Du glömde visst säga att det var en preprint också tänk vad viktigt det är med följdfrågor ibland.
2021-04-10, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag litar inte på myndigheterna jag värdera det de säger och drar mina egna slutsatser. Men jag tycker att en alvarlig biverkan på 10 000 till 100 000 är löjligt liten. Det kommer att drabba någon speciell person men speciella förutsättningar som vi aldrig blir informerade om.

Hamnar du på sjukhuset är det större risk att de kollar vem du är på Google och ser att du är nationalist och då kommer Nathali Nickadon och ger dig en spruta i sömnen. På morgonen hittar de dig död i hjärtinfarkt.

Bra att det finns folk som vill ha vaccinen! De har kostat pengar.

Men "löjligt liten" håller inte alla med om.
T ex denne professor från Norge;
Citat:
- Funnene er ekstremt alvorlige
https://www.dagbladet.no/nyheter/funnene-er-ekstremt-alvorlige/73627450
2021-04-10, 17:51
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Bra att det finns folk som vill ha vaccinen! De har kostat pengar.

Men "löjligt liten" håller inte alla med om.
T ex denne professor från Norge;

https://www.dagbladet.no/nyheter/funnene-er-ekstremt-alvorlige/73627450

I Norge kan det beror på deras utmärkta hälsa de dricker, Tran (torsklever olja) innehåller Omega-3 A, D och E vitamin, varje dag. Då överreagerar deras utmärkta immunsystem så klart.
2021-04-10, 18:21
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Astra-biverkningar kopplas extrema nivåer av antikroppar

Enligt forskarnas studie, som är granskad och publicerad i tidskriften New England Journal of Medicine, hade patienterna ”skyhöga” nivåer av antikroppar. Tre av patienterna avled.

– Vi har aldrig sett så höga nivåer av antikroppar. Det sprängde skalan i vårt laboratorium, sade Ingvild Sørvoll, överläkare på universitetssjukhuset i Nordnorge vid en presskonferensen på fredagen, rapporterar NRK.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/norsk-forskargrupp-drar-nya-slutsatser-om-astra-zenecas-vaccin

Antikropparna som vaccinet skapar blir din död. Ingen utlösande riskfaktor är funnen. Det är rysk roulette det här
2021-04-11, 12:35
Medlem
Har ett par äldre släktningar som vaccinerades för ett par dagar sedan.

Hon; Feber, kräks upp allt hon äter, massiv huvudvärk.
Mannen verkar klara sig bättre.
2021-04-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/norsk-forskargrupp-drar-nya-slutsatser-om-astra-zenecas-vaccin

Antikropparna som vaccinet skapar blir din död. Ingen utlösande riskfaktor är funnen. Det är rysk roulette det här
Exempelvis dröjde det nästan ett år innan narkolepsi dök upp som biverkning vid svininfluensa vaccinet.
2021-04-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Ja, och det kan bli värre.

Adenovirus technologies such as that used by AstraZeneca and others have been associated with clotting in other settings, so if this is the reason for the rare side effects observed with the Astra vaccine, shots from J&J, Sputnik and Chinese drugmaker CanSino Biologics Inc. would also be at risk, said Sam Fazeli, an analyst with Bloomberg Intelligence.

Och dessa länders track record är att de inte berättar när något hänt. Tjernobyl... Wuhan... Samtidigt som Sputnik V granskas för godkännande i EU just nu.
Helt otroligt att vaccinering med astra forsätter i full fart under tiden dom utreder det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in