Citat:
Ursprungligen postat av
Calovius
Känsligt ämne jag kom in på - stressreaktionerna lät inte vänta på sig! Jag som bara ifrågasatte ditt påstående "eftersom jag alltid har varit ateist", som du inte belade utan bara hävde ur dig.
Så nu kräver du att andra belägger saker, du som aldrig vill belägga något du själv påstår? Hur menar du att han ska belägga det utöver att som vittne av sin egen upplevelse berätta, vilket han redan gjort, att han alltid varit ateist? På vilket sätt skulle det vara godtagbart för dig?
Eller är det bara billiga poänger du är ute efter? Som att kalla det "stressreaktioner" där du från text utläser motdebattörens sinnestillstånd?
Citat:
Jag pekade på forskning, som är hur lätt som helst att googla fram. Märkligt att du inte kände till den redan, för är du inte som en forskningsbaserad, upplyst individ? Du kanske är en posör?
Det finns många studier om detta. Vilken specifikt hänvisar du till?
Vad är kriterierna?
Hur gamla är barnen, har de hunnit spendera tid med sin familj och därigenom fått påverkan?
Hur många testobjekt talar vi om? Över hur lång tid?
Är det Gud specifikt, gudar i allmänhet, övernaturliga lösningar på problem?
Hur lättpåverkade är barn? Hur ställs frågorna? Är de ledande?
Vill du helst fly fältet nu och gömma dig eller distrahera från det du själv tog upp?
Citat:
Vad lär vi oss av detta? Jo, Ateistens "heliga centrum" kanske inte tål att kritiseras, det centrum där en dogm, en stöttepelare, är att ateism är det naturliga och medfödda.
På vilket sätt är detta ett heligt centrum eller dogm? Berätta hur ateismen står och faller med den uppfattningen. Kommer du ignorera eller klippa bort detta?
Citat:
En dogm som inte får granskas, inte får utsättas för en faktakoll. En dogm som är - ursäkta franskan - "helig". I det "heliga" töcknet är det som bara ska tros, av alla. Det får INTE belysas utifrån.
På vilket sätt hindras du från det? Vem stoppar dig? På vilket sätt får det inte belysas? Berätta hur du upplever att vi hemska ateister försökt sätta käppar i hjulen för din undersökning och presentation av detta fenomen.
Citat:
Rymdis lever i en bubbla?
Är det mer härskartekniker du sysslar med? Hur försvarar du detta avslut i en argumentation annat än som förminskande tilltag?