Citat:
Utan konkreta bevis men med inrapporterade, potentiellt farliga, Mållgans så är det väl tvivel han vill skapa. Sen tror jag det är överdrivet hur han har planerat för sitt försvar: jag tror inte han hade räknat med att han skulle behövs nått försvar. Jag tror att hans plan var att det skulle se ut som ett överfall av några random rånare (såna som rört sig i området och kunde vara potentiellt farliga för tjejer).
Jag har för mig att jag har läst (någon får gärna hjälpa mig att hitta) att han vid något tidigt polisförhör uttryckte lite förvåning över att så många visste om hans och L*enas relation. Jag tror att han själv trodde att han skulle falla utanför radarn när Lenas kropp upptäcktes.
Moi?
Jag har för mig att jag har läst (någon får gärna hjälpa mig att hitta) att han vid något tidigt polisförhör uttryckte lite förvåning över att så många visste om hans och L*enas relation. Jag tror att han själv trodde att han skulle falla utanför radarn när Lenas kropp upptäcktes.
Moi?
Det är överdrivet att han skulle kalkylera med ett FUP i den storleksordningen.
1. Han räknade med att bli misstänkt pga av relationen men likaväl att komma undan likt många andra mördare.
2. Han har en överdriven tilltro på sig själv likt alla med starka narcissistiska drag. Han är världsmästare på de flesta områden och arrogant.
Allt alla andra gör är han bättre på, han vill likt varenda narcissist ha strålkastarljuset på sig och beundras. I all sin självgodhet drömmer han om att bli hjälte.
Det återspeglas i det mesta han gör och säger.
Han är smartast, han kan lura de flesta och han är manipulativ.
En narcissist överdriver sin egen förträfflighet.
Därav att han inte tror att HD vet nåt och uttrycker förvåning om att flera vet om relationen. Han är väl även förvånad att LW har andra partners och han tycks tro att JS är bara en vän som HD tutar i honom.
Att han dock är ständigt misstänksam hör till hans abnorma kontrollbehov.
Grav narcissism ger en dumhet.
Det går hand i hand med hybris, de faller inte sällan på eget rep bland allt skryt (narcissistic downfall).
Han är fö som en seriefigur med sina militanta kommandoord, heroiska syn på sig själv.
Stereotyp, lever efter arketyper.
The handyman - en bild som HD inte är sen att bejaka när han räddar drömkvinnan från lidande eller att projicera all skuld på LW.
Nu ska han dock finjusteras så att Kärnfamiljen blir mer stabil. SD limmar för HD: "För att du får mig att utvecklas."
LWs hallå till en mobil lämnad hemma (händer inte) fick honom att inse att han inte kan ha en uppgörelse med LW, att hennes ordval och beteende avslöjar honom när han leker Robin Hood i Vivallaskogen.
Det är samma sak vid mordet - det är LW som kontaktar honom och han lär behöva svara.
De har tät kontakt, det kan han inte komma undan.
... men han ser till att vara så oerhört upptagen.
Det är extremt överdrivet, han skriver till och med till den amerikanska kvinnan om sen träning och hur upptagen han minsann är.
Lämnar spår överallt.
Mordet skulle se ut som nån annan än honom själv på en plats tillgänglig för vem som helst.
Han lurar med henne bakom planket, vilket är i sig planering.
Tror inte ett dugg på mord i stundens hetta, han ska tysta ner henne för att försöka rädda relationen med HD.
Ett dåligt spaningsarbete gav honom vind i seglen och ett stort försprång, han har fortsatt tur i utredningen.
Han skulle snacka sig ur det hela på det skeva sätt han gör med lite skyddseld fr tant gredelin.
Ränner överallt, varför inte kolla Kilsbergen?
Hon vill btw säkert bara jävlas mot stackars HD.
Varför inte misstänkliggöra på fb eller dra upp LWs son. LW är ju även helt sjuk, vad som helst kan hända och hon har pippat så blodet sprutar.
Senast redigerad av develi 2021-04-14 kl. 12:57.
Senast redigerad av develi 2021-04-14 kl. 12:57.