2021-04-14, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussyLiquor
Nu vet jag inte om det är snabb- eller sugcentralen som jag använder, men någon av de två i Firefox funkar med copy+paste. Men du gör ju det självklart på egen risk. Sägs att de kan se om man har gjort det. Men jag får inte upp någon varning eller nåt. Tror det är sugcentralen jag använder.

Helt ärligt så hittar jag inte den "sugcentralen" du pratar om. Kan du skriva till mig i PM om detta kanske? Om det inte vore för jobbigt att ta det där kan du skriva här också. Tack!
2021-04-14, 00:54
Medlem
Började med detta för någon vecka sedan och hade bara tänkt göra det under en kortare period kanske 2-3 månader då jag är i behov av cash. Asså jag har sökt igenom denna tråd och läst mycket och är väldigt konfunderad gällande det här med skatt?

Många säger att det är lugnt om man tar det till t.ex. Revolut (vilket jag gör, men har dem gått och blivit bank nu kanske? För någon vecka sedan så fick jag konstakt upp något meddelande när jag öppnade appen som läste "Join Revolut Bank" eller liknande, stängde bara ned det och läste inte, får inte upp det längre).

Reggade mig för Revolut när jag bodde på Malta och har inte ändrat uppgifterna i appen direkt, inte skickat in några svenska dokument heller.

Känns ju lite ovärt att skatta 55% som frilansare om man bara tänkt dra in runt 5000 i månaden för att man behöver lite cash just nu...

Kan inte se varför Revolut skulle lämna några uppgifter till Skatteverket då jag inte är reggad som boende i Sverige i deras app sedan jag skaffade det för 3 år sedan.
2021-04-14, 04:27
Medlem
dANiis avatar
Måste älska dom som skriver hela noveller och man måste svara på det sen, kittlar så gött i fiffin, hihi.
2021-04-14, 09:27
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chattare
Helt ärligt så hittar jag inte den "sugcentralen" du pratar om. Kan du skriva till mig i PM om detta kanske? Om det inte vore för jobbigt att ta det där kan du skriva här också. Tack!
Du behöver ha skrivit 50 inlägg först innan du kan ta emot PM. Det verkar vid en googling som att sugcentralen inte finns längre. Men snabbcentralen finns kvar.

https://kattm.at/snabbcentralen/#About
2021-04-14, 09:42
Medlem
Citat:
Du behöver ha skrivit 50 inlägg först innan du kan ta emot PM. Det verkar vid en googling som att sugcentralen inte finns längre. Men snabbcentralen finns kvar.

https://kattm.at/snabbcentralen/#About

Jaha då förstår jag detta med PM, är helt ny på Flashback haha.

Jag hittade faktiskt "Snabbcentralen" den funkar perfekt för mig och det går att copy/paste, förstår inte varför "Mopsan" skrev att det är inte är tillåtet med det? Jag gillar snabbcentralen funkar riktigt bra! Du är guld för dina svar också, uppskattas. Tummen upp till dig!
2021-04-14, 09:49
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Jaha då förstår jag detta med PM, är helt ny på Flashback haha.

Jag hittade faktiskt "Snabbcentralen" den funkar perfekt för mig och det går att copy/paste, förstår inte varför "Mopsan" skrev att det är inte är tillåtet med det? Jag gillar snabbcentralen funkar riktigt bra! Du är guld för dina svar också, uppskattas. Tummen upp till dig!
Det är inte tillåtet enligt JH att göra det, även fast det kanske funkar. Det är inte JH som har skapat skriptet. Och om de märker att du inte skriver dina meddelanden, utan bara klistrar in färdiga hela tiden så kommer de att stänga av dig.
2021-04-14, 10:00
Medlem
Citat:
Det är inte tillåtet enligt JH att göra det, även fast det kanske funkar. Det är inte JH som har skapat skriptet. Och om de märker att du inte skriver dina meddelanden, utan bara klistrar in färdiga hela tiden så kommer de att stänga av dig.

Jag förstår, men kan man göra det någon gång i sånna fall?
2021-04-14, 10:02
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Jag förstår, men kan man göra det någon gång i sånna fall?
Kanske, jag vet faktiskt inte. Jag har aldrig gjort det för jag skriver ganska snabbt utan större problem. Så jag ser ingen poäng med att klistra in text.
2021-04-14, 10:04
Medlem
Citat:
Kanske, jag vet faktiskt inte. Jag har aldrig gjort det för jag skriver ganska snabbt utan större problem. Så jag ser ingen poäng med att klistra in text.

Jaha okej, så du föreslår att man avstår från copy/paste grejen helt? Jag vill inte bli avstängd och jag skriver ganska snabbt ändå redan.
2021-04-14, 10:15
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Jaha okej, så du föreslår att man avstår från copy/paste grejen helt? Jag vill inte bli avstängd och jag skriver ganska snabbt ändå redan.
Ja, jag skulle nog föreslå det. De har säkert något program som de använder när de skriver sina feedback-mejl och ser de helt identiska meddelande så kommer de nog inte bli så värst glad på dig.
2021-04-14, 10:18
Medlem
Citat:
Ja, jag skulle nog föreslå det. De har säkert något program som de använder när de skriver sina feedback-mejl och ser de helt identiska meddelande så kommer de nog inte bli så värst glad på dig.

Ja förstår detta, men kan man inte ändra lite på meddelanden? Några ord osv, eller?
2021-04-14, 10:22
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ja förstår detta, men kan man inte ändra lite på meddelanden? Några ord osv, eller?
Jo, klart du kan det. Men du gör det som sagt på egen risk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in