2021-04-13, 19:59
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Småbarnsfar skulle slänga sopor - rånmördades med sju knivhugg
https://samnytt.se/smabarnsfar-skulle-slanga-sopor-ranmordades-med-sju-knivhugg

Stort tack till Samhällsnytt som informerade oss om att både Vincent och hans tjej är zigenare.
Citera
2021-04-13, 23:39
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Hon är zigenare/resande.
Hon använder de orden.
Dom är släkt på hennes resandesläkt.
Resande är svenskar.

vad är det för resandeheder som dom hänvisar till? får tattare inte vittna i rättegångar?
Citera
2021-04-14, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
vad är det för resandeheder som dom hänvisar till? får tattare inte vittna i rättegångar?
Hon känner väl att det är dålig stil att vittna mot en släkting.
Det förstår jag.
Citera
2021-04-14, 09:46
Medlem
Cedderiks avatar
Pågår rättegången nu?
Citera
2021-04-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Ja, jag har nog lite “känslosås”, tack och lov. Jag tänker att så jävla kul barndom kan man väl inte ha om man börjar knarka när man är 13. Man kan ju knappt vara människa 10 år senare. Det utesluter inte sympatier för offren såklart.

Att snyfta om hur svårt de har haft det när de växt upp är i själva verket att ursäkta och bortförklara handlingarna. Varje människa ansvarar för vad de gör och ingen kan skylla på omständigheter. Du är inte de här personernas mamma. Tyvärr genomsyrar din attityd hela rättsväsendet och är också huvudlinjen i hur media beskriver såna här brottslingar. Det behövs ett tydligt brottsofferperspektiv.
Citera
2021-04-14, 17:08
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Hon känner väl att det är dålig stil att vittna mot en släkting.
Det förstår jag.

antar att du inte läst förundersökningshandlingarna? det är ju inte alls vad hon säger:

Citat:
När polisen förhör släktingen vill hon inte medverka i utredningen. Släktingen berättar att hon och Vincent är ”svenska zigenare” och att man därför inte blandar in polisen. Hon förväntar sig att många andra från folkgruppen kommer att besöka rättegången och hon räknar med att de kommer straffa henne.
https://samnytt.se/smabarnsfar-skulle-slanga-sopor-ranmordades-med-sju-knivhugg/

hon är rädd för att bli "smutskastad" av de "många zigenare" som skulle komma på rättegången. från både hennes och vincents släkt. det är ju hennes egna ord. inte att hon känner att det är "dålig stil" lol
Citera
2021-04-14, 20:13
Medlem
Pågår rättegången nu? Någon flashbackare som besökt förhandlingarna och kan rapportera?
Citera
2021-04-15, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
antar att du inte läst förundersökningshandlingarna? det är ju inte alls vad hon säger:

https://samnytt.se/smabarnsfar-skulle-slanga-sopor-ranmordades-med-sju-knivhugg/

hon är rädd för att bli "smutskastad" av de "många zigenare" som skulle komma på rättegången. från både hennes och vincents släkt. det är ju hennes egna ord. inte att hon känner att det är "dålig stil" lol
Hahaha
Kärringen drar en vals för snuten.

Det finns ingen heder på den här nivån.
Citera
2021-04-15, 17:14
Medlem
Cedderiks avatar
Nu har jag plöjt igenom FUP, fy fan vicket smuts!!
Citera
2021-04-18, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Nu har jag plöjt igenom FUP, fy fan vicket smuts!!

Skulle du kunna lägga ut FUP:en är du snäll ?
Citera
2021-04-18, 17:42
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunnysunshine
Skulle du kunna lägga ut FUP:en är du snäll ?
Bläddra tre sidor bakåt så ligger där länkar 😊
Citera
2021-04-18, 18:08
Medlem
Går inte att öppna dem filerna redan försökt har du möjlighet att lägga upp ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in