Citat:
Vetenskapen är för det första bara teorier som kan ändras och ersätts av nya hela tiden och för det andra tar det lång tid innan de blir helt sanna eller 100% säkra, eller hur!! Så att lita på sånt 100% ÄR väldigt RISKABLT att man går vilse och inte hinner ta den rätta besluten innan det ÄR alldeles försent.
Det enda rena 100% säkra sanningen jag tror på, är att jag har inte funnits av slump och inte heller den helt perfekta och välbyggda universum. Jag måste säga att har följt vetenskapens teorier ganska bra och så fort någon vetenskapsman talar om intelligent design i någon forskning blir plötsligt avvisad och attackerad av de som har makten över vetenskapsvärlden även om personen i fråga har ingen religiös bakgrund. Det finns många såna vetenskapsmän som vittnar om detta.
Så frågan är hur kan du lita på såna människor så kallade "vetenskapsmän" och hur säker är du att inte har någon dold agenda de driver och vill manipulera och lura människor och ha kontroll över dem på det här sättet.
Det enda rena 100% säkra sanningen jag tror på, är att jag har inte funnits av slump och inte heller den helt perfekta och välbyggda universum. Jag måste säga att har följt vetenskapens teorier ganska bra och så fort någon vetenskapsman talar om intelligent design i någon forskning blir plötsligt avvisad och attackerad av de som har makten över vetenskapsvärlden även om personen i fråga har ingen religiös bakgrund. Det finns många såna vetenskapsmän som vittnar om detta.
Så frågan är hur kan du lita på såna människor så kallade "vetenskapsmän" och hur säker är du att inte har någon dold agenda de driver och vill manipulera och lura människor och ha kontroll över dem på det här sättet.
Jag stå dock för religion, men påstå att det gå hand i hand. Sen tycker jag att både Kristendomen och Islam är manipulerat.
Kristendomen ha deras ledare upphängd död på ett kors, och det är sjukt att ha en död människa på ett kors som symbol. Även svenska översättningen på Christianity bli kristen"domen", där "en dom" har mest betydelse för att straffa.
Islam ha inte samma värde för män och kvinnor. En religion ska heller inte bestämma kläder och speciellt inte att mannen ska bestämma över kvinnan bär. Gud skapade mannen som himlen och kvinnan som Jorden. Look up to your father and respect your mother.
Kristendomen och Islam ha en och samma Gud, framförallt i början eftersom vi alla är människor och se likadana ut. Båda religionerna tro på himlen och helvetet som en plats vi kommer till efter döden. Sanningen är att himlen och helvetet är en plats vi kan befinna oss under detta liv vi fått här och nu, depression är nya ordet för helvetet. Den som är deprimerad se världen och sig själv på ett dåligt sätt medans den som lever sunt och med balans ha ett positivt perspektiv på livet.
Vem som helst som är troende säger att himlen och helvetet är en plats efter döden. Vi fungera likadant som Jesus, vi gå runt på jorden och lär oss om vad som är rätt och fel, bra eller dåligt, hälsosamt eller farligt. Jesus la allt som gynnar oss i himlen, och motsatsen i helvetet. Den som gör rätt för sig och andra följer vägen mot himlen, den som är ond och vill illa ta vägen mot helvetet.
Personligen tro jag att slumpen skapade människan och guden. Jag tro allt började med att vi utvecklade känslan och alla våra andra sinnen var inte utvecklade. Hjärnan tillsammans med vår ryggrad utgjorde denna orm liknade varelse. Utan att kunna se och bara känna skapade våra tankar. Ormen som blev människan hade en högsta önskan, det är att en dag få ta sig till den energi som kom och gick hela tiden. Denna orm ansåg sig vara skapad från den energi och började kalla den för sin Fader. Våra sinnen utvecklades och ormen insåg att de spela ingen roll hur långt jag ta mig, det är alltid samma avstånd. Solen gick upp gjorde att UPP = BRA, när solen gick ner betyder NER = DÅLIGT.
Detta gjorde att ormen ramade in allt bra måste vara från Fadern, och det dåliga är från det onda. Detta blev Himlen och Helvetet. Alltså pga ormens hösta önskan att en dag få komma till Fadern som finns i himlen skapade människan.
Andra ormar som tolkade världen annorlunda än vår orm blev till slut alla våra rygg radade djur vi ha idag.
För mig är religion samma som personlighet. Vi ska skapa oss till en och samma varelse, för detta kommer skapa fred bland människorna. Kolla hur världen se ut nu för tiden, de icke religiösa påstå att religion skapar krig. Dessa gick och blev bästa vän med egot, för att sin egen religion. Om de tycker att religion är anledning till krig, då ska vi nog undvika att skapa ytterligare en.
Här är hur jag se det: http://www.focusonthekingdom.org/Messias%20kommande%20rike.pdf
Senast redigerad av lejongadden 2021-03-19 kl. 19:59.
Senast redigerad av lejongadden 2021-03-19 kl. 19:59.