2021-04-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nu har även jag sett gårdagens avsnitt och kan bara konstatera att du bevisat det jag tidigare anat, dvs att du helt enkelt är litet efterbliven. Wrenkler visade att han faktiskt är en riktig tävlingsmänniska, trots att han tidigare sagt motsatsen. Han sprang så fort han hörde vad tävlingen gällde.
Hej igen Dumkoppf , du tycker inte att den som läste skulle få chansen typ klara färdiga gå eller nått sånt!?
Senast redigerad av Tomatji 2021-04-13 kl. 22:24.
2021-04-13, 22:22
Medlem
”Jag är mer taggad på att åka hem än att tävla.” säger Wrenkler. Bra inställning.
Senast redigerad av Heymid 2021-04-13 kl. 22:25.
2021-04-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Fan vad dom fokuserar på Kim Jongs ass hela tiden då.
Eller hur , Stackars kille födas med ett damarsle!@
2021-04-13, 22:25
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatji
Eller hur , Stackars kille födas med ett damarsle!@

Jag vet. Jag lider med Kim.
2021-04-13, 22:26
Medlem
Zyxel04s avatar
Ser att några här har börjat snacka om vinnare och förlorare.

Som det ser ut nu så kan det hela bli en tråkig sammanslagning. Risken är att den "starka" pakten, där avser jag:
- Feministen
- Pär
- Bögen
- Ankan
- Anders

Risken är att dessa är för starka och plockar ut de andra en-och-en.

Som de ser ut nu så kommer troligen alla de fem vara i sammanslagningen och troligen kommer de hänga ihop även där. Förra året var de väl sex (?) individer i finalveckan och därmed kommer de kunna köra tillsammans fram till final-veckan och därefter kunn atävla om segern. Det är jävligt tråkigt.

Om man tittar på de andra deltagarna så är det sju personer som är utanför deras pakt. Dessa är:
- Wrenkler
- Alexander
- Joanna
- Dennis
- Annika
- Olivia
- Elias

På pappret är det "7 mot 5" i nuläget men problemet är att fram till sammanslagningen så är det troligen 3 personer i denna gruppen att ryka skulle jag tro (beroende på när sammanslagningen sker). Därmed kan det vara 5 mot 4 alternativt 5 mot 5 i en sammanslagning.

Kan dock vara intressant att diskutera iifall eventuellt någon i denna sjuan skulle kunna gå till pakten med feministen, Pär, Bögen mm.

Han Alexander är lurig. Han verkade ändå klicka en del med Olivia när han var mullvad men känner sig nog ändå inte helt trygg hos det laget.

Elias och bögen snackade en del när han var mullvad och därmed finns det kanske en del potenttial där.

Nä de mest rimliga är att den nämnda sjuan inser att den "starka" femman riskerar att bli för starka och helt enkelt försöker splittra de. Frågan är vem de kommer hugga efter. Det är inte direkt någon där som är överdrivet vass i tävlingar.
2021-04-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatji
Hej igen Dumkoppf , du tycker inte att den som läste skulle få chansen typ klara färdiga gå eller nått sånt!?
Står det på lappen att tävlingen startar "nu", så skulle han diskats. Nu stod det inte så och alltså gjorde han rätt. Inget fusk utan han chansade och vann. Smart kille och tävlingsmänniska.
2021-04-13, 22:49
Medlem
Zyxel04s avatar
Har också funderat lite kring en grej med Wrenklers lag. Det är kanske lite hypotetiskt men ändå en fundering. Undra om de kommer göra ett försök att lägga sig i nästa RObinson-tävling.

Den starka pkaten har majoritet och kommer med en stor sannolikhet att kunna plocka bort Wrenkler eller Alexander. De som kan vara ett orosmoln är att produktionsbolaget kan göra något försök att skydda båda, typ genom immunitetstävling och därmed en hemlig immunitet.

Nä, de är kanske lite långsökt men ändå lite intressant. I en eventuells ammanslagning är Wrenkler knappast på deras sida samtidigt som Alexander också är 50/50. Om en person lämnar så lär de också innebära en färre mun att mäta och mer sovplats mm.

--------

Har funderat lite kring potentiella vinnare. Att tippa vinnare till detta program är så svårt eftersom det är en massa twister hit och dit. Det har varit hinderbana de senaste två säsongerna i finalen men tidigare var det ju Ö-råd vilket också är en viktig faktor. Men mina tankar är:

Alexander: Är väl ändå fysiskt stark och tror han är lite av en vinnarskalle, avser att han inte ger sig utan är beredd att kämpa och ge de där lilla extra. Han visade det i pristävlingen mot Dennis men också i den pristävlingen som de förlorade när han skällde på Lovisa. Sociala kan dock vara en svårighet eftersom han i grunden inte riktigt är inne i den stora pakten och därmed ligger risigt till vid ett ö-råd. Hans styrka är dock att han är medveten om detta och därför håller en låg profil. I en eventuell sammanslagning så kommer han kanske kunna vara "mellan pakterna" och därmed ta sig längre och länge. Kan vid närmare eftertanke ta sig långt i en sammanslagning.

Anders: Avser han de kallar för pappa i lag Nord. Känns som en potentiell vinnare ifall man tittar på tidigare år. Han påminner lite om han finnen som vann förra året, håller ganska låg profil men jobbar ändå på i lägret. Verkar ändå vara ganska bra på tåvlingar trots att han inte är ett fyiskst monster. Tror inte att han kommer vara en måltavla för de i lag syd eftersom han är så trevlig.

Annica: En ganska tråkig profil i grunden och ifall nu lag syd hamnar i Ö-råd igen så ligger hon risigt till. Kan dock klara sig kvar länge i en sammanslagning då hon inte ses som ett hot.

Annki: Positiv och glad men verkar ses som lite jobbig av Wrenkler. Jag har dock inte upplevt att hon är en otrvlig person som vill illa och hon kommer med största sannolikhet vara i en sammanslagning. Tror även hon kan gå långt eftersom hon ej ses som hot.

Dennis: Ligger nog ganska risigt till eftersom han ses som ett hot. Han försöker vara defensiv och inte gå in i en massa paktande men man inser att han ändå ses som ett threat. Kan också ligga risigt till i ett till Ö-råd för lag syd efterosm de andra medlemaran inser att det är sammanslagning start och därför röstar på honom. Mycket handlar väl om vilka som är i sammanslagningen men om den "starka" pakten är i majoritet så ligger han risigt till.

Elias: Lite som med Dennis men har lite av en annan situation. Verkar ha hamnat på kläm med de andra i lag syd eftersom han gnäller så mycket. Samtidigt har han ju varit lite i lag Nord som mullvad och där verkade han klicka med de andra. Bögen (Ludde) ville ju till varje pris att den svarta rösten inte skulle läggas på Elias varav bögen är ju ganska tight med feministen. En risk är väl att Elias själv ber om att bli utröstad eftersom han inte orkar mer. Spekulerades lite kring att de hände med Raymond förra året, jobbigt med muskulösa kroppar liksom.

Joanna: En sann profil som ändå är omtyckt. Är lite av en inofficiel ledare i lag syd och visade verkligen en vilja av stål i den senaste pristävlingen. Kommer nog vara en måltavla för den starka pakten vid en sammanslagning men troligen lär hon försöka skapa en pakt med Wrenkler och Alexander. Känns som att hon är för "offensiv" för att kunna vara kvar för länge, hon lär ses som ett hot. Hoppas dock på henne.

Johanna: Feministen lär nog ta sig ta till en sammanslagning ganska lätt eftersom hon klickat bra i lag syd. Väl i sammanslagningen är dock lite svårt att säga och återigen hänher mycket på majoritetsförhållande med pakten. Om hennes pakt är i majoritet så kan de plocka u tde andra deltagarna en-efter-en. Om hon inte är i majoritet så ligger hon risigt till eftersom Wrenkler och även Alexander verkar störa sig på henne.

Ludvig: Påminner en del om Johanna men verkar som att Ludvig ändå har en lite bättre relation med Wrenkelr och Alexander. Kan nog också bli lite av ett wild card, en kille som inte ses som ett starkt hot och är socialt smart eftersom han håller sig i bakgrundenn.

Olivia: Borde också kunna ta sig till en sammanslagning eftersom hon klickat med Joanna och väl där är det oklart. Jag tycker ändå hon varit okej på tävlingar men har inte kanske inte följt de så noggrant. Jag tror inte hon kommer vara den individ som den starka pkaten siktar på i första hand och därmed kan även hon gå långt.

Wrenkler: Ja, vad ska man säga, en färgstark profil. Om lag Nord handlar i Ö-råd så är risken stor att Wrenkler åker ut. Samtidigt så ska man inte underskatta möjligheten att Tv4 gör ALLT för att hålla honom kvar genom någon random twist. Skulle inte bli förvånad om de har ett gränsland BARA för Wrenkler (något outallat). Om han tar sig till sammanslagningen så kan de bli intresant och de är ju majoritetsförhållanden som styr. Han är dock ganska "in shape" och kan nog prestera bra på tävlingar. I en eventuell final kan han bli farlig om de blir hinderbana. Ska bli intressant att se hur han klickar med lag Syd i en sådan, alltså i en sammanslagning.

Tova-Sophia: Har kanske varit lite elak mot Tova-Sophioa när jag skrivit och kallat henne Pär. Upplever ändå att hon är en "ok" person även om hon dissar lord Wrenkler. Känns som hon också har potential att bli långvarig. Hon lär hålla till en sammanslagnign och därefter kommer hon nog inte att ses som ett hot.

Om jag skulle tippa segrare redan nu så skulle jag nog säga Anders men jag hoppas fan på Joanna eller typ Wrenkler hehe.
2021-04-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
En del av konflikten uppstod väl när Johanna (?) sa att nån (Alex?) skulle få mindre svamp ”för han fick huvudet”. Laxhuvudet som inte många var så sugna på 🤣

Verkar som det kommer uppstå en liknande situation imorgon för att han vann tävlingen. I dagens avsnitt framgick det att han i grund och botten är rätt hetlevrad, får se hur länge han kan hålla masken innan topplocket går
2021-04-13, 23:32
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandmannen-vk
Är du ironisk eller menar du allvar?

Tror du på allvar att personer med transexuella bakgrunder Väljer detta, som om dom från första början hade ett val?

Javisst, om "dö" eller "ta självmord" är alternativet så har dom väl teoretiskt ett val. Ingen riktig transperson skulle leva idag om dom inte fick diagnos och behandling.

Att jämföra medicinska diagnoser med helikoptrar är extremt barnsligt.

Att tro att man är det motsatta könet är en psykisk sjukdom. Transor borde få vård för sina vanföreställningar om att de är det motsatta könet. Inte få en skattebetald operation och kräva att andra ska hålla med om vanföreställningarna.
2021-04-13, 23:39
Medlem
Talespins avatar
Elias är ju verkligen sjukt överskattad i lagtävlingar. Det känns inte som att han tar i ordentligt.

För övrigt så känns det som att Wrenkler hamnar i gränslandet om inte TV4 ger honom en immunitet. Det kan till och med vara så att han får byta lag om han vill.

TV4 har ju trots allt gjort så i tidigare program.
2021-04-14, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
”Jag är mer taggad på att åka hem än att tävla.” säger Wrenkler. Bra inställning.

Finns en anledning..kolla hans YouTube.
Naturreservat. O dom fick ej göra som dom ville. Inte ett skit. Dom hitta en hink som dom ej fick använda.

Han prata med producenter. Han fick lite större spelrum. Producenten hade snackat med ägaren gör ön. Vem det nu är. Landstinget?

Han rappa motivationen. Det var ju ej äventyr i Robinson som han ville ha. Som han sett i tidigare säsonger.
2021-04-14, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihatelifeofibra
Finns en anledning..kolla hans YouTube.
Naturreservat. O dom fick ej göra som dom ville. Inte ett skit. Dom hitta en hink som dom ej fick använda.

Han prata med producenter. Han fick lite större spelrum. Producenten hade snackat med ägaren gör ön. Vem det nu är. Landstinget?

Han rappa motivationen. Det var ju ej äventyr i Robinson som han ville ha. Som han sett i tidigare säsonger.

När har det egenligen varit ett äventyr att delta i Robinson? Dvs när har det senast handlat om överlevnad? Det handlar om det sociala spelet och att kunna vinna tävligar och vinna i paktandet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in