2021-04-13, 22:18
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Någon vänlig själ som har bild på den där lägenhetsinehavaren? Jag har besökt zigenarlägren som finns runt omkring högdalstoppen, denna lgh ser ta mig fan precis ut som dessa läger. Det enda som saknas på dessa bilder är typ en fallfärdig ford fokus -97 med sönderslagna rutor och punktering, men kanske svårt att få in i lägenheten
Haan finns på bild i FUP flertalet ggr. Röda ögon, pinnsmal svensk. Ladda ner FUP å sök sedan på namnet.
Citera
2021-04-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wockezjabba
Man undrar om han verkligen sov och duschade i den lägenheten.....

Det tror jag nog, inte för att det blev särskillt mycket sömn med tanke på hans kokainvanor.
Citera
2021-04-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Logiken är att vi vet ju inte om det i detta fall är så att någon ska slå till först för att slippa bli måltavla så att det var jävligt modigt att försöka med tanke på att om det misslyckas (vilket det gjorde) så får de själva hotbild mot sig.

Har inte fattat detta med Spanien och Simon Mellin. Var Evy med på plats där?

Orkar inte gå igenom FUP men finns det koppling till han som överlevde i Spanien?

Detta verkade ju bara vara ett gäng rejält pundiga personer som tagit på sig ett torped jobb åt östberga/märsta om jag fattat de rätt. Dom verkar inte direkt tillhöra något gäng som har konflikt eller bråk om marknaden mot bandidos/bredäng. Btw så är det verklingen inte så att jag "respekterar " dom är , hade en sån jäkla ilska när jag såg William, Manalo och CO glida runt på södermalm och se ut och leva livet. Har bara läst halv fup själv, men läs den kan vara den mest intressant fup jag läst. Bladning av konflikter med kriminella nätverk på högst nivå i STHLM samt ett par pundiga torpeder som jag fattat de rätt utnytjat den där Robin som verkar leva i en riktigt missär. Bilderna på lägenheten var ju helt sanslösa.

Tror ni den där Robin är en person som bara blivit utnyttjad av dom där två torpederna? Och vilka gäng område tillhör dom där två toprederna? Verkar vara några som sysslar med medelstor knarkförsäjlning också iaf, min uppfattning är att dom torpederna är dom som bett Robin beckna deras koks.
Citera
2021-04-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Haan finns på bild i FUP flertalet ggr. Röda ögon, pinnsmal svensk. Ladda ner FUP å sök sedan på namnet.

Om jag tolkat rätt så är hans koppling att han är någon person som på klassiskt sätt blivit utnyjad av "starkare" kriminella dom där torpederna för att vara exakt med att lagra vapen och kanske transportera droger till dom. Tror det Robin sa i början till Poliserna var saningen, att Luis var han som pressat honom hålla drogerna. Med tanke att man kan se att Luis bor ju i hammarbyhöjden . Fattar dock inte riktigt kopplingen till han och Märsta/östberga. Kanske bara någon som köper häggen koks av dom och fick sedan ett uppdrag att mörda bredäng/bandidos på grund av deras konflikt
Senast redigerad av kolingen321 2021-04-13 kl. 23:19.
Citera
2021-04-13, 23:49
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteNy
Alltså, bilderna från R*bin L*nders (*= O, I) lägenhet är vidriga. Hur kan man bo så? Bor han ens där? Frågan är ju om hans spelande och framförallt laddberoende kört denna människa ner i skiten. Han säger ju i ett första samtal med snutarna att han varit skyldig ett gäng pengar och att de sedan fortsatt att pressa honom. Han verkar ju nästan som ett offer här. Kåken kanske blir hans räddning.

Var hittar jag de bilderna exakt? Tacksam om jag slipper leta igenom alla länkar och material.
Citera
2021-04-14, 00:03
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Om jag tolkat rätt så är hans koppling att han är någon person som på klassiskt sätt blivit utnyjad av "starkare" kriminella dom där torpederna för att vara exakt med att lagra vapen och kanske transportera droger till dom. Tror det Robin sa i början till Poliserna var saningen, att Luis var han som pressat honom hålla drogerna. Med tanke att man kan se att Luis bor ju i hammarbyhöjden . Fattar dock inte riktigt kopplingen till han och Märsta/östberga. Kanske bara någon som köper häggen koks av dom och fick sedan ett uppdrag att mörda bredäng/bandidos på grund av deras konflikt
Med tanke på hans krypterade telefon å konversationen osv tror jag snarare det var hans jobb. Men för övrigt dessa killar förutom R har väl kontrollerat narkotikahandeln i Sätra i över 12+ år. Deras bästa vän som var med i grupperingen var han som sköt ihjäl två somalier i källaren för två år sedan i Sätra. Dödad nu.
Dessutom jobbar de med Shawn. Det överlevande offret efter tortyr på solkusten.
Det överlevande BO är alltså Shawn. Och han har fått skyddad identitet i spanien. Carl R och några tillförskansa sig deras krypterade telefon i Spanien. Simon Melin blev då torterad till döds.
Läs alla bilagor så framgår det. Evy satt häktad på för mord på hans vän å misshandel/tortyr på Shawn.
Carl R sitter fortfarande i spanien i väntan på rättegång.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-04-14 kl. 00:11.
Citera
2021-04-14, 00:07
Medlem
is4kadams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Var hittar jag de bilderna exakt? Tacksam om jag slipper leta igenom alla länkar och material.

Inlägg #139
Om du menar lgh.
Citera
2021-04-14, 00:21
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Logiken är att vi vet ju inte om det i detta fall är så att någon ska slå till först för att slippa bli måltavla så att det var jävligt modigt att försöka med tanke på att om det misslyckas (vilket det gjorde) så får de själva hotbild mot sig.

Har inte fattat detta med Spanien och Simon Mellin. Var Evy med på plats där?

Orkar inte gå igenom FUP men finns det koppling till han som överlevde i Spanien?
Evys inblandning i mordet på Simon och mordförsöket på Shawn är fortfarande oklart. Om han varit med på plats eller hur det har varit.
Det jag kan läsa utifrån FUPen i detta fall är att Evy varit häktad och misstänkt för delaktighet i det. Oklart om han fortfarande är misstänkt i det fallet eller hur det ligger till. Förundersökningen i Spanien pågår fotfarande.

Är det bara Carl Rizk som är häktad för det mordet nu?
Vad hände med Gibou?
Citera
2021-04-14, 00:33
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av is4kadam

Inlägg #139
Om du menar lgh.

Tack!

Fy helvete vilken misär. Helt sjukt att se skarp ammunition ligga utspridd på golvet bland smutstvätt och skit.

Det är som att man tömt ut en låda ammunition på vardagsrumsgolvet och sen bestämt sig för att tvätta men istället hällt ut smutstvätten med ammunitionen och sen tagit semester. Även för mig svårt att sätta mig in i hur man fungerar när man lever så där, och jag har själv både vapenskåp och alkoholproblem. Next level.
Citera
2021-04-14, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Evys inblandning i mordet på Simon och mordförsöket på Shawn är fortfarande oklart. Om han varit med på plats eller hur det har varit.
Det jag kan läsa utifrån FUPen i detta fall är att Evy varit häktad och misstänkt för delaktighet i det. Oklart om han fortfarande är misstänkt i det fallet eller hur det ligger till. Förundersökningen i Spanien pågår fotfarande.

Är det bara Carl Rizk som är häktad för det mordet nu?
Vad hände med Gibou?
Ja du det verkar vara en del som är oklart minst sagt. Men nu har det gått 2 1/2 år sedan händelsen så det borde komma åtal snart.

Mycket hänger på att den överlevande "golar" annars är det ju bara att säga "jag var där men inte delaktig utan försökte stoppa men klarade inte av det och stack med några andra därifrån"
Citera
2021-04-14, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Med tanke på hans krypterade telefon å konversationen osv tror jag snarare det var hans jobb. Men för övrigt dessa killar förutom R har väl kontrollerat narkotikahandeln i Sätra i över 12+ år. Deras bästa vän som var med i grupperingen var han som sköt ihjäl två somalier i källaren för två år sedan i Sätra. Dödad nu.
Dessutom jobbar de med Shawn. Det överlevande offret efter tortyr på solkusten.
Det överlevande BO är alltså Shawn. Och han har fått skyddad identitet i spanien. Carl R och några tillförskansa sig deras krypterade telefon i Spanien. Simon Melin blev då torterad till döds.
Läs alla bilagor så framgår det. Evy satt häktad på för mord på hans vän å misshandel/tortyr på Shawn.
Carl R sitter fortfarande i spanien i väntan på rättegång.

Desto mer jag läst FUP verkar du ha helt rätt. Trodde först inte att det var killar som ägde en trakt med tanke på deras relativt låga ålder. Men eftersom nyheten kalla dom torpepder borde väll det finnas någon info om att mordet var på beställning. Btw den där Shawn måste blivit torterad rejält med tanke på vilka äckliga spykopater som misstänktes för de. Undra om han missar ett finger eller något
Citera
2021-04-14, 08:28
Medlem
Fatta att han sån där kriminell horunge kan lyfta 20 000 i månaden av KFUM. Vad fan är det för skit orginsation. Jag förstår inte hur politkerna och södermalms feministerna inte fattar hur vi svenska arbetande män blir helt rasande av all skit våra skattepengar går till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in