2021-04-13, 12:16
Medlem
is4kadams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Södertörns TR B 12243-20

Stämning
Fup Aktbil 238
Fup Aktbil 239
Fup Aktbil 240
Fup Aktbil 241
Dagbok

Tack. Du är en hjälte
Citera
2021-04-13, 13:46
Medlem
Citat:
Södertörns TR B 12243-20

Stämning
Fup Aktbil 238
Fup Aktbil 239
Fup Aktbil 240
Fup Aktbil 241
Dagbok

Alltså, bilderna från R*bin L*nders (*= O, I) lägenhet är vidriga. Hur kan man bo så? Bor han ens där? Frågan är ju om hans spelande och framförallt laddberoende kört denna människa ner i skiten. Han säger ju i ett första samtal med snutarna att han varit skyldig ett gäng pengar och att de sedan fortsatt att pressa honom. Han verkar ju nästan som ett offer här. Kåken kanske blir hans räddning.
Citera
2021-04-13, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Straffen för stämpling till mord eller förberedelse till mord borde höjas betydligt. Då hade många fler gängkriminella kunnat gripas. Det är ju väldigt få andra grupperingar det kan röra sig om så detta vore ännu ett smart sätt att sätta dit gängkriminella. Nu blir de väl på sin höjd fällda för förberedelse och vapenbrott och får några år på kåken.

I svenskt rätt straffas en anstiftare i allmänhet som om personen själv vore gärningsman. Straffet kan dock sättas ned, om anstiftaren i syfte att avvärja brottet sökt förmå gärningsmannen att avstå från verkställigheten. Vid mycket grova brott, som t.ex. anstiftan till mord, så kan anstiftaren få lika högt straff som mördaren.
Citera
2021-04-13, 13:57
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteNy
Alltså, bilderna från R*bin L*nders (*= O, I) lägenhet är vidriga. Hur kan man bo så? Bor han ens där? Frågan är ju om hans spelande och framförallt laddberoende kört denna människa ner i skiten. Han säger ju i ett första samtal med snutarna att han varit skyldig ett gäng pengar och att de sedan fortsatt att pressa honom. Han verkar ju nästan som ett offer här. Kåken kanske blir hans räddning.

Bland det värsta jag sett. Och då har jag varit i riktigt pundiga lägenheter..
Citera
2021-04-13, 14:08
Medlem
när skulle den här mordförsök ske? såg i encro chatten att östberga och märsta va sugna på att döda manolo och evy, men nu är östberga nätverket splittrad i 2 delar efter en intern konflikt
Citera
2021-04-13, 15:03
Medlem
Citat:
Lite ironiskt att affischen "Råd vid förgiftningstillbud" sitter upptejpad på en garderobdörr i hallen (aktbil 238 sid 48). Han kanske hade en viss insikt i att lägenheten behövde städas. Poliserna gjorde nog rätt i att ta på sig skyddsdräkt, handskar och skyddsmask 90.

Skämt åtsido blir men ledsen när man ser hur missbruk kan skala av en människa all värdighet.
Citera
2021-04-13, 16:24
Medlem
StonedAssassins avatar
Torpeder?? Hahaha är de så de långnackade girafferna som inte kan sikta kallas?Herregud
Citera
2021-04-13, 17:39
Medlem
is4kadams avatar
Citat:
Lite ironiskt att affischen "Råd vid förgiftningstillbud" sitter upptejpad på en garderobdörr i hallen (aktbil 238 sid 48). Han kanske hade en viss insikt i att lägenheten behövde städas. Poliserna gjorde nog rätt i att ta på sig skyddsdräkt, handskar och skyddsmask 90.

Skämt åtsido blir men ledsen när man ser hur missbruk kan skala av en människa all värdighet.

Eller så var det snuten som satt dit lappen
Citera
2021-04-13, 20:11
Medlem
sarcastic.bastards avatar
Citat:

Ärligt talat så var det den äckligaste lägenheten jag sett! Så kan han väl inte bo på riktigt? Asså det där var ju sjukligt vidrigt
Citera
2021-04-13, 20:31
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarcastic.bastard
Ärligt talat så var det den äckligaste lägenheten jag sett! Så kan han väl inte bo på riktigt? Asså det där var ju sjukligt vidrigt
Någon vänlig själ som har bild på den där lägenhetsinehavaren? Jag har besökt zigenarlägren som finns runt omkring högdalstoppen, denna lgh ser ta mig fan precis ut som dessa läger. Det enda som saknas på dessa bilder är typ en fallfärdig ford fokus -97 med sönderslagna rutor och punktering, men kanske svårt att få in i lägenheten
Citera
2021-04-13, 21:03
Medlem
Citat:

Bland det värsta jag nånsin har skådat, och då har jag ändå sett en del.

Poliserna var alltså tvungna att avbryta husrannsakan pga den sanitära misären.sjukt..
Citera
2021-04-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Bland det värsta jag nånsin har skådat, och då har jag ändå sett en del.

Poliserna var alltså tvungna att avbryta husrannsakan pga den sanitära misären.sjukt..

Man undrar om han verkligen sov och duschade i den lägenheten.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in