2021-04-13, 16:17
  #145
Medlem
UraniumMan: Har du gjort något speciellt för att kunna köpa Western? Jag försökte på min KF, men det gick inte...
Citera
2021-04-13, 16:34
  #146
Medlem
UraniumMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamman
UraniumMan: Har du gjort något speciellt för att kunna köpa Western? Jag försökte på min KF, men det gick inte...

Avanza. ISK. Ticker WUC. Inget mer än det.
Citera
2021-04-13, 17:09
  #147
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamman
Absolut, det är jag helt med på.
Om du vill in är det perfekta tillfället i en större allmän korrektion, typ som när JPow snackar.
Alla aktier bör handlas på det viset men uranet får sig en extra jävlig smäll då det är en s.k terietary asset.
Citera
2021-04-13, 20:43
  #148
Medlem
Tack TS, otroligt intressant.

Frankrike begärde väl nyligen att nya kärnkraftverk ska ingå i EU´s gröna satsningar.
Sen är det som du skriver i Kina kommer vara behovet stort.

Regleringar och hårdare kontroll kommer att öka priset.
köper mig en liten post ikväll då det ser ut att dippat
Citera
2021-04-13, 21:24
  #149
Medlem
UraniumMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monopolize
Tack TS, otroligt intressant.

Frankrike begärde väl nyligen att nya kärnkraftverk ska ingå i EU´s gröna satsningar.
Sen är det som du skriver i Kina kommer vara behovet stort.

Regleringar och hårdare kontroll kommer att öka priset.
köper mig en liten post ikväll då det ser ut att dippat

Stämmer. Frankrike förlängde dessutom nyligen tillstånden för 34 reaktorer från 2025 till 2035. Allt det här innebär extra efterfrågan på uran som inte finns med i några supply/demand-modeller.
Citera
2021-04-14, 07:46
  #150
Medlem
Gautamas avatar
Om ni skulle sätta ihop en uranportfölj med fem bolag idag, vilka hade ni valt?
Citera
2021-04-14, 09:46
  #151
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Jag tror mer på generation fyra reaktorer (vilket gör dagens diskussion om slutförvar till en tankevurpa), lite oklart när de kan vara på plats, men vänder mig därför emot att du kallar det "årtusendets" investering.

Fin ide men makteliten vill nog ha sitt plutonium till att ge bort till stormakter och få en liten klapp på huvudet som en hund som hämtat en pinne så kommer nog inte passera politiskt.
Citera
2021-04-14, 16:47
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UraniumMan
Avanza. ISK. Ticker WUC. Inget mer än det.
Okej, måste vara någon begränsning med KF då.
Citera
2021-04-14, 17:34
  #153
Medlem
KattKycklings avatar
Denison Mines Announces Discovery Of High-Grade Uranium Mineralization At Mcclean Lake South

https://www.juniorminingnetwork.com/junior-miner-news/press-releases/565-tsx/dml/97097-denison-announces-discovery-of-high-grade-uranium-mineralization-at-mcclean-lake-south.html

Denison Mines Corp upp +4,67 %
Citera
2021-04-14, 20:09
  #154
Medlem
UraniumMans avatar
Kina lanserar ny reaktormodell som kortar byggtiden med 20 procent och byggkostnaden med 25 procent.

https://www.nasdaq.com/articles/china-to-start-building-hualong-two-nuclear-reactor-in-2024-2021-04-14
Citera
2021-04-14, 20:21
  #155
Medlem
UraniumMans avatar
Kina passar även på revidera sitt mål för kärnkraftsflottan år 2030 (uppåt).

https://twitter.com/quakes99/status/1382371540629479428?s=21

Kommer nu att bygga åtta reaktorer per år.
__________________
Senast redigerad av UraniumMan 2021-04-14 kl. 20:26.
Citera
2021-04-14, 20:33
  #156
Avslutad
Jag blev nyfiken när jag läste den välskrivna trådstarten och har faktiskt gått in med lite pengar i några Uran-aktier. Vilken tidshorisont skall man tänka när man investerar i Uran. 1 år? 5 År? 10år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in