2021-04-13, 14:39
Medlem
Vilka strategier tycker/tror ni är vinnande i ett sådant här program egentligen? Superpaktande? Kameleont? Vända kappan efter vinden? Mygla i ett starkt lag? Rösta ut starka vs svaga? Fuska med att äta mer mat/sno? Hit me!

Ska lätt söka nästa år och använda era bästa resonemang för att vinna. 😄
2021-04-13, 15:18
Medlem
JohnClays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunturken
Vilka strategier tycker/tror ni är vinnande i ett sådant här program egentligen? Superpaktande? Kameleont? Vända kappan efter vinden? Mygla i ett starkt lag? Rösta ut starka vs svaga? Fuska med att äta mer mat/sno? Hit me!

Flyga under radarn. Ta inte ställning men följ med strömmen. Var en vindflöjel. Se till att någon annan alltid är den mer irriterande eller starkare lagkamraten. Stick inte ut. Ta inte plats.

Jag hade rykt direkt. Kan inte hålla käften helt enkelt.
2021-04-13, 15:47
Medlem
Såg ut som att Hayes var på thumbnailen på cmore.
Men men. Trodde fan Wrenckler och framtida astronauten skulle ta ena biten av kartan..hoppades.
Men icke.
Han är min enda favorit. Finns ingen annan intressant.
Dean skulle varit kvar. Då här man vart två favoriter.
2021-04-13, 17:22
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunturken

Om man tittar tillbaka på de tidigare vinnarna, Daniel Westlund, Klas Beyer och Micke och vad de har gemensamt, så är de alla män som är:
- omtyckta av de flesta
- relativt anonyma och tystlåtna
- inga muskelpaket
- konfliktfria
2021-04-13, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Om man tittar tillbaka på de tidigare vinnarna, Daniel Westlund, Klas Beyer och Micke och vad de har gemensamt, så är de alla män som är:
- omtyckta av de flesta
- relativt anonyma och tystlåtna
- inga muskelpaket
- konfliktfria
Utifrån den logiken, vem vinner i år menar du?

Men jag vet inte om det resonemanget håller för de två senaste åren har ju finalen varit en tävling.
2021-04-13, 17:45
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Men jag vet inte om det resonemanget håller för de två senaste åren har ju finalen varit en tävling.

Givetvis finns det 1000 faktorer som påverkar vilka som tar sig till final och varför - tävlingsresultat, produktionens inblandning, tvister, lögner, pakter osvosv. Med det sagt, titta även på resterande finalister föregående år - Priya, Clara, Fia osv. Dem bara tittade på när alla alfahannar och honor paktade ihjäl varandra, sen är dem även relativt anonyma deltagare som inte vart den som bestämt (ex. Joanna i år) eller varit ett muskelpaket (ex Dennis). Går såkart inte att dra slutsatser med bara tre säsonger som data, men tycker ändå att det börjar synas ett mönster.

Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Utifrån den logiken, vem vinner i år menar du?

Andreas är väl ett hett namn. Även Lovisa om hon nu hade vart kvar.
2021-04-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mpati
En månad på 300kcal per dag är rena trakasseri. Testa själv? Kring 1000kcal skulle de behöva minst. Och även det vore för lite på lång sikt.

TV4an skadar och förnedrar Robinsons deltagarna medvetet.

Hur ska det tävlas på alvar?

En tiondedel av USAs vinstsumman och typ noll mat... onödigt dumsnål och tråkigt.
Tack, då vet jag. Du föredrar mer mat till deltagarna. Vissa andra tycker mindre mat. Jag tycker de har en hyfsat balans. Vi vet heller inte hur mycket de verkligen får i sig exakt.
2021-04-13, 19:06
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Ganska sjukt att transan klagar på Wrenkler, att han tänker "jaget framför laget" när de grävde i dagens avsnitt.

Det var ju transan som tog den hemliga immuniteten i nåt av de första avsnitten. Hon valde mellan den och ett lagpris om jag inte minns fel. Ska bli JÄVLIGT kul att se feminazisternas reaktion när detta uppdagas.
2021-04-13, 19:29
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Fy fan för att vakna till Ankis hurtiga röst varje morgon år ut och år in. Finns inte på kartan att hon är gift med en normal karl.
Haha, exakt min tanke också, herre gud!
Reflektioner hittills:
Joanna snygg som fan.
Elias klagande kromturk.
Transan har (kvinnliga!) bekräftelsebehov.
2021-04-13, 19:37
Medlem
FannyFruxos avatar
Hm, gällande det där med Wrenklers teori om att gubbarna på ön ska ha mer mat, eftersom de utför mer betungande moment under tävlingarna: ja, det är ju rätt. Men de väljer ju själva att utföra de tunga momenten. Motståndarna tänker likadant.

Det är gubbarnas fel. Sätt fruntimren på de s.k. tunga momenten då. Men män har väl i detta fall inget kollektivt tänk. Aja. Män vill ju gärna visa upp sina styrkor, vilket visserligen är trevligt.
Senast redigerad av FannyFruxo 2021-04-13 kl. 19:49.
2021-04-13, 20:00
Medlem
Haajibs avatar
Det är ju fan transan och femnazisten som sabbar allt i lag Nord, jag hoppas resten inser hur sjuka I huvudet de är och röstar ut dem först.
2021-04-13, 20:06
Medlem
Deltagarna ska vara hungriga för att provocera fram lite konflikter men inte svälta så att de blir totalt kraftlösa, apatiska och sjuka/skadade och får åka hem i värsta fall. Det blir helt enkelt ingen rolig teve. När de får mat så får det gärna vara lite orättvist att någon blir utan eller får äta sniglar osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in