Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Skadar det partiet? Det återstår att se när folk går till valurnorna nästa höst.
Men om det skadar partiet, varför är det så? För att media inte berättar hela sanningen? För att media blåser upp en fastighetsaffär till orimliga proportioner? Varför gör agendadrivna media det tro?
Sett ur en ren köpare/säljare-situation, skulle Ebba bara klivit av och förlorat handpenningen och kanske lite till? Vem ersätter henne för det? Du? Partiet?
De som skriver dessa inlägg gör det med syfte att försöka skada KD. Samtidigt så tror jag att de flesta som följer denna tråd har ett fokus på juridiken utan att påverkas det minsta av dessa inlägg. Det är förmodligen ingen som läser denna tråd för att skapa sig en åsikt om vilket parti man ska rösta på nästa höst.
Jag har aldrig och kommer aldrig att rösta på KD, men jag tycker inte heller att en husköpare ska vara rättslös eller kunna bli utsatt för utpressning av en säljare som vägrar fullfölja ett avtal. Det har ingen betydelse om köparen är en partiledare eller jobbar i kassan på en butik. Alla ska vara skyddade av lagen.
Om man låter oärliga rättshaverister som Binninge härja fritt så kommer vi att få ett laglöst samhälle där de som saknar samvete får fribrev att stifta sina egna lagar på bekostnad av laglydiga människor.