2021-04-13, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Covidstatistik visar 19126 nya fall och 39 nya dödsfall?

och 19105 fall
Citera
2021-04-13, 14:10
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Otrolig har slagit ihop fredags och tisdagssiffran så att det ska gå att jämföra med förra tisdagen.
Citera
2021-04-13, 14:11
Medlem
Citat:

Jag tror det är Fredag + Tisdag ihopslaget för att kunna jämföra från förra veckan.
Citera
2021-04-13, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du får ha det om du vill och lajva god kultmedlem. Men du ska inte tvinga på oss andra din religon. För det är precis vad det är detta mask-stolleri.

men visst hade jag rätt där.. då skyddar alla sig själv
Citera
2021-04-13, 14:12
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Presskonferensen: Samtliga regioner räknar med ytterligare försämring, både närmaste dagarna och de kommande veckorna.

Tack Tegnell!
Som jag har tolkat det har man i de flesta regioner nu uppnått en 80-90% förekomst av den Brittiska varianten. Om Sverige följer samma mönster som de flesta andra länder som drabbats av den varianten kommer kurvan över smittspridningen nu att plana ut.
Citera
2021-04-13, 14:12
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Just med tanke på din självutnämnda brist på utbildning (dina ord, inte mina) blir det närmast meningslöst att föra en bredare diskussion runt metoder och urval i de refererade undersökningarna (för att inte tala om populationssammansättningar och övriga data som kan appliceras på analysen för att få en djupare förståelse för smittspridningen).

Dock blir man ju lite road av att du först ifrågasätter (för att inte säga hånar på ett närmast maniskt vis) mina påståenden om att smittspridningen ökade i Sverige fram till mitten/slutet på Juni - för att sedan referera till en undersökning som dels bara sträcker sig fram till v.24 men som socker på sylten visar att seroprevalensen SARS-CoV-2 antikroppar bland blodgivare i Sverige ökade hela vägen fram till just v.24 då den var som högst. Jag skulle tyvärr säga att även DEN undersökningen ger ett skevt resultat (jag orkar inte gå in på varför av anledningar jag nämner ovan).

Du skall dock ha en fjäder hatten för att du åtminstone hade rätt när du påtalade din brist på utbildning.

Ja men snääääälla kan du inte förklara för oss icke akademiker?
Undersökningen sträcker sig hela 2020 (två delar)
Citera
2021-04-13, 14:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Du får gärna tycka att jag är fascist. Det bjuder jag på. Men frivillighet och rekommendationer räcker inte för att trycka ner smittan.
Du är svaret skyldig hur du ska minska smittspridningen till 200 fall/100000 inv sjudagars medelvärde.

Varför måste vi vara exakt där? Vad säger fall egentligen? Det viktigaste just nu är att de som är sköra skyddas från covid. Antal fall säger ungefär ingenting. Vi borde inte testa unga och friska personer överhuvudtaget anser jag.
Citera
2021-04-13, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Du får gärna tycka att jag är fascist. Det bjuder jag på. Men frivillighet och rekommendationer räcker inte för att trycka ner smittan.
Du är svaret skyldig hur du ska minska smittspridningen till 200 fall/100000 inv sjudagars medelvärde.
Förklara var lockdowns har hjälpt? Vill du inte smittas kan du själv låsa in dig i ditt rum jävla dåre.

Hatar regeringen. Men när det kmr till restriktioner älskar jag dom.
Citera
2021-04-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Självfallet kommer kurvan kommande månader plana ut, tack vare vaccinet. Inte ens stollen Tegnell kan fucka upp det faktumet. Som tur är. Mannen har förstört tillräckligt.

Kurvan kommer att plana ut kommande månader med eller utan vaccin. Däremot hjälper vaccinet oss förhoppningsvis att undvika nya kurvor till hösten vilket väl är det vikigaste nu om vi ska kunna lägga den här pandemin till handlingarna.
Citera
2021-04-13, 14:19
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Ja men snääääälla kan du inte förklara för oss icke akademiker?
Undersökningen sträcker sig hela 2020 (två delar)
Njaej, nu har du ju refererat till två olika typer av undersökningar. Båda undersökningarna täcker fragment av kalenderåret. I synnerhet finns det i de refererade undersökningarna ingen täckning för perioden efter v.24

Jag gissar att du inte ens läst de dokument du refererat till eftersom du vill göra gällande att det är EN undersökning i två delar - det är det inte (det är två separata undersökningar som var och en täcker ungefär samma tidsperiod).

Du gjorde dock ett gott försök, och det skall du ha cred för, tycker jag.
Citera
2021-04-13, 14:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
men visst hade jag rätt där.. då skyddar alla sig själv

Det bästa sättet att skydda sig själv och andra är att inte utsätta sig för trängsel. att sätta på sig ett munskydd räcker inte och därmed är man inte god även om man känner sig sig som en godhetssignalist.
Citera
2021-04-13, 14:25
Medlem
Sverige har flest nya rapporterade fall i världen sett till folkmängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in