Förutom Folkhälsomyndighetens egna undersökningar, då, som visar att antalet smittade ökade ända fram till ÅTMINSTONE Juni...?
Våra analyser visar att smittspridningen i Sverige ökade fram till mitten/slutet på Juni. Hade varit kul att se FHMs resultat från ev. undersökningar som gjordes på t.ex. blodgivare genom hela sommaren. De som redan publicerats visar att andelen smittade ökade fram till MINST 14 Juni.
Du pratar om antikroppar...
Det är vad man testar hos blodgivare.
Tror du andelen som VARIT sjuka kan minska?
Senaste siffrorna från Folkhälsomyndigheten. Först kommer antal rapporterade fall för en vecka sedan och sedan antal fall rapporterat idag.
Tredje kolumnen är dubbla 7 dagars rullande medel av antal fall per dag och miljon innevånare. Det ger lite lugnare beteende (på bekostnad av ytterligare 4 dagars fördröjning). Procent anger procent ökning av medelvärdena på 7 dagar.
Det är ju tydligt så att både slutenvård och IVA peakade i slutet av april.
Finns det någon bra förklaring på hur smittspridningen skulle kunna fortsätta att öka efter slutet av april samtidigt som antalet inlagda konstant minskar?
Jo. Antikroppar får man efter genomgången infektion. Det blir alltså ett ackumulerat mått.
Vill du utifrån det beräkna när toppen var får du titta på derivatan av det ackumulerade måttet, men samtidigt ta hänsyn till att man inte har antikroppar för evigt.
Jo. Antikroppar får man efter genomgången infektion. Det blir alltså ett ackumulerat mått.
Vill du utifrån det beräkna när toppen var får du titta på derivatan av det ackumulerade måttet, men samtidigt ta hänsyn till att man inte har antikroppar för evigt.
Ja, alltså, för att förklara det på enklaste sätt - lämna blod gör du inte varje vecka utan högst var tredje alternativt var fjärde månad (beroende på om du är kvinna eller man). Du får fundera lite på det där.
Jag gissar att vi är klara med den delen av diskussionen nu?
Jag tror att vi ska vara glada att vi sluppit fascismen vår omvärld utsatts för.
Finns inget som tyder på att det blir bättre med tuffa tag och poliser som patrullerar gator och torg i jakt på folk som inte vill vara med i covid-kulten.
Du får gärna tycka att jag är fascist. Det bjuder jag på. Men frivillighet och rekommendationer räcker inte för att trycka ner smittan.
Du är svaret skyldig hur du ska minska smittspridningen till 200 fall/100000 inv sjudagars medelvärde.