Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
Man skulle i utgangspunktet tro at de stadige oppringningene til AEs mobiltelefon den dagen hun forsvant, må ha vært svært stressende for angivelig ukjent GM i S4. I det aktuelle og avgjørende tidsrommet ble det ringt til AE en rekke ganger.
Kl. 9:48, 9:50, 10:06 og 10:07 er noen av de kjente oppringningene, bare få minutter etter hverandre. I tillegg kom det tekstmeldinger som plinget i mobilen. Det neste som kunne skje var at noen plutselig kom og ringte på døren.
Hva gjorde GM trygg på at det ikke ville skje, dersom det var en ukjent GM?
Tross alle henvendelsene og stadig kontakt på mobiltelefonen, ser det ut til at GM følte seg trygg nok til å kunne bli værende i S4 i lengre tid. Holdt noen vakt? Ukjent GM kunne neppe la en fremmed bil stå utenfor huset eller i nærheten, uten å øke risikoen for å bli oppdaget eller oppfattet som mistenkelig. Hva da med fluktmulighetene dersom noen skulle dukke opp midt i stagingen?
Var planen å ta bena fatt?
Gode poeng. Jeg tror bilene på gangveien var villedning for å forvirre om drapstidspunktet. Alt skjedde i tidsrommet 9.30-10.10 og jeg tror fraktbilen allerede stod i garasjen. Bakhonet ble brukt til å holde utgangsdøren og døren til garasjen åpen. Den kjørte ut av garasjen ca 10.15. Staging og vasking kan ha skjedd mellom kl 13.00 og 14.07.Det kan også ha vært en tilhenger som stod i garasjen, deretter byttet og fraktet videre med større bil.
Nabo i blokk så en Amarok eller BMW kjøre over gresset i det aktuelle tidspunktet. Villedning, det også? RUs far har en samling bilder av Amarok på sin Pinterest...
Jeg tror samtalen med MB ikke var en hyggelig samtale om lønn og konto, og jeg tror 9.14 samtalen var snøvlete og usammenhengende på grunn av et stoff som hadde begynt å virke.
En annen ting:
Jeg lurer på om den intetanende sørlendingen som ble brukt som « motpart» i bitcoinadresse en eller annen gang har bodd på Kvitfjell hotell?