Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Om han är väldigt, väldigt annorlunda så kan ju planeringen tänkas bli därefter.
Begreppet planera innebär inte perfektion eller ens i närheten.
Han är inte direkt nån Kuklinski.
För övrigt så är det nog inte värst många mördare som sitter ner och kalkylerar om påföljd - de lär utgå från ett personligt behov eller drivkraft för att nå ett visst mål.
Ja och målet kan inte vara livstids fängelse.
Nu fattar ju jag att han är helt felkopplad i huvudet och att hans natur nån dag skulle balla ur på ett eller annat sätt.
Bekymret för åklagarna som jag ser det är att de argumenterar mycket för genrepet 11-12/5. Med allt det motsägelsefulla som följd.
Sen förstår jag eftersom det är lite tunt med bevis att de tar med de här märkliga händelserna med bakhållet. Stämt träff med varandra sent om kvällen/natten har de bevisligen gjort förr och då har hon inte dött.
Men men det är det psykologiska som är intressant här.
Han passar ju absolut inte in i mallen planerat gäng eller gangstermord.
Ej heller ett vansinnes stereoidbryt.
Hon blev inte ihjälslagen efter en natts supande.
Hon hoppade inte ut från en balkong eller nån olycka med klättring eller liknande i GC sammanhang.
Ej heller finns det nån ekonomisk vinning likt när nån har ihjäl svrfar för att få ärva gården.
Inget ungdomligt svartsjukedrama utan hejd.
Och inte någon sexuell gärning typ överfallsvåldtäkt och mord.
Och inte heller ett verbalt bråk som slutade med våld? Ellerrrrr?
Här i tråden är man inne på flera olika linjer just vad gäller planering.
Att hon vore död kan vi nog alla vara rörande överens om att han önskade.
Det jag är inne på är att om det är så att de börjat ”slåss” likt i bilen eller då hon ville kramas och han slet sig loss med våld och hon hoppades han skulle ha ont i ryggen länge efter så kom det väldigt plötsligt och ”spontant” och det scenariot är det stor skillnad mot det som åklagarna spelar upp i rättssalen.
Jag menar att det går att slå ihjäl någon i stunden efter bråk även om hot och sånt funnits med i bilden.
Tingsrätten gav inte mycket för hoten tyvärr som jag citerade häromdan.
Men eftersom ”ingenting stänmer med den här mannen” så är allt möjligt men risken han kalkylerade med var väldigt hög. Speciellt om motivet och syftet med det planerade mordet var att leva happily ever after.