2021-04-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Med risk för att verka tjatig:
P. S borde ha fått fortsätta "ansätta" SD. Då kanske mordet hade varit löst för länge sen?

SD var rädd för PS och JR. Det var en bra början iaf.
Citera
2021-04-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Jag kan göra det diskret i pausen, i dörren, på väg ut, men tack för att du varnade...

Berätta gärna vid dagens slut hur det gick. Vad du upplevde. Hur tongångarna gick. Hur SD verkade.
Citera
2021-04-12, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Nej, IOS

Ok nog lugnast att låta bli att använda nån app som skannar Bluetooth i eller utanför rättssalen även om de finns i App Store och är lätta att använda.

Det viktiga är att någon är på plats och kollar lite.
Tekniken kan vi lösa vid ett annat tillfälle.
Citera
2021-04-12, 23:47
Medlem
Citat:
Berätta gärna vid dagens slut hur det gick. Vad du upplevde. Hur tongångarna gick. Hur SD verkade.

Och kolla om datorn är svart eller silverfärgad.
Citera
2021-04-12, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
SD var rädd för PS och JR. Det var en bra början iaf.

Ja, det var ju det...
Dessutom tog PS inte 1 veckas semester. Han och JR hade ledigt (långhelg) . Då de besökte Tyskland för att hinka öl.

Under tiden de var borta grävdes en grop åt dem på hemmaplan, tjafs som inte alls hade med fallet att göra. Alla jävlar inom deras skrå verkade mest bevaka sina positioner - och ambitioner... likt pirater vid sin skattkista...

Att peta dessa 2 proffs i det läget kan avgöra fallet idag. Fria eller fälla. Tyvärr tror jag att det iafhar stor betydelse

Ska återigen tillägga att jag INTE blandar mig i vad de sysslar med utanför sitt yrke. Bokskrivande eller politik.
Citera
2021-04-12, 23:53
Medlem
Citat:
Jättebra! Kan du ta reda på det så vore det toppen! Att de är HELT säkra på att han inte har annan teknik med sig.
Haffa typ åklagare eller domare i en paus och fråga. Behövs bara vara en kort fråga.
Är vederbörande trevlig och svarar: fråga då varför SD inte har en covid-skärm istf munskydd.

Kan du vara så snäll och förklara för mej varför du hänger upp dej i att SD har sin dator och mobiltelefon med sej till rättssalen. Han kan inte på något vis använda vare sej mobil eller dator för att förstöra bevis eller på något annat sätt inverka på utgången av denna förhandling. Jag ser att det finns ett par stycken här i tråden som retar sej på SDs dator och mobil. Om SDs syfte med mobil/datorn är att reta upp folk så har han lyckats med sitt agerande. Jag tror att SD läser vad som skrivs i den här tråden och ser han att folk retar sej på honom så blåser det bara upp hans ego ännu mer. Och vad ska domaren göra åt SDs munskydd?, ska han tvinga han till att bära visir, då blir han tvungen att beordra alla i rättssalen att bära visir, men det kommer inte att hända, han har inte den myndigheten.
Citera
2021-04-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Kan du vara så snäll och förklara för mej varför du hänger upp dej i att SD har sin dator och mobiltelefon med sej till rättssalen. Han kan inte på något vis använda vare sej mobil eller dator för att förstöra bevis eller på något annat sätt inverka på utgången av denna förhandling. Jag ser att det finns ett par stycken här i tråden som retar sej på SDs dator och mobil. Om SDs syfte med mobil/datorn är att reta upp folk så har han lyckats med sitt agerande. Jag tror att SD läser vad som skrivs i den här tråden och ser han att folk retar sej på honom så blåser det bara upp hans ego ännu mer. Och vad ska domaren göra åt SDs munskydd?, ska han tvinga han till att bära visir, då blir han tvungen att beordra alla i rättssalen att bära visir, men det kommer inte att hända, han har inte den myndigheten.

Hans mentala ålder ligger på den nivå då man retades. Finns inget han kan förändra nu, han tog bara med sig lite leksaker. Så han har nåt att sysselsätta sig med.

Som barn gillar.
Citera
2021-04-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hans mentala ålder ligger på den nivå då man retades. Finns inget han kan förändra nu, han tog bara med sig lite leksaker. Så han har nåt att sysselsätta sig med.

Som barn gillar.

Exakt, och när han läser här i tråden och ser att folk reagerar så agerar han som ett barn han retas mer så i morgon kanske han har med sej två mobiler och datorer.
Citera
2021-04-13, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja alltså om de har det här upplägget så kan han välja i Google Maps att dela sin plats en viss tid alternativt tills han inaktiverar.

Låt säga då att hon mellan pussarna på JS och leken med ”barnoljan” där då kikar i mobilen och ser att klockan är sent och han inaktiverat platsdelningen så blir hon kanske lite fundersam.

Om inte annat så dyker det upp nån notis när han slår på platsdatan igen ju.

Sen har jag inte testat här om låt säga att han slår av platsdata om delningen också upphör då eller om den bara pausas. Eller nån variant på det.

Men som sagt det här är bara en teori bland många att han delat ut sin position till HD för att få tillbaka lite tillit. Ett led i planen att det ska bli så bra nu.

Men annars är kombon att lämna spår efter sig genom att stämma träff med LW och låtsas som att man inte varit där när hon skickar ”hallå” och sedan blir mördad lite annorlunda bara. Men klart han har ju inte mördat förr så kanske är lite nybörjarstuk över planeringen där.

Sen kliva ut ur skogen som Bråckstensmannen när man ringt in polisen till den tänkta gärningsplatsen/området får gärna åklagarna eller SD försöka övertyga mig om vad det var så smart med.

Och sen planerar han om och förlägger mordet till nån dag innan drömresan med drömkvinnan och en månad innan sommarlovet då ungarna ska ha lite kul med hyrda hästarna eller vad det var.

Han måste funka väldigt väldigt annorlunda om han trodde att det här liksom skulle gå obemärkt förbi.

Var LW ett så stort problem att han kalkylerade med livstid för att få bort henne? Det vete fasen alltså.

Självklart tänkte han inte så långt som att han skulle kunna åka fast. Han var (och är fortfarande?) övertygad om sin egen förträfflighet, smartare än alla andra. Dessutom har han alltid rätt och sätter upp regler typ öppet/rt och tystnad schhhh, ingen får veta.

Han begrep inte hur man gjorde slut, det måste alltid finnas ett förbehåll till hans eget tyckande och nycker.

En person med normala tankar och känslor tar sig i kragen, ber sin partner än en gång om ursäkt - och markerar mot älskarinnan/älskaren att nu får det vara stopp! Är ledsen att jag har sårat dig... Osv. Och verkligen mena det.

Om det fortsätter med tjat, inbjudningar varvat med hot : då polisanmäler man och tar konsekvenserna av det man har ställt till med.

Men en förljugen manipulatör och lögnare med usel kvinnosyn vet inte hur man gör.
Citera
2021-04-13, 00:17
Medlem
Jag har uppdaterat filerna med ljud- och filminspelningar genom att ge dem nya namn så att man lättare kan få en uppfattning om vad de handlar om. Har även lagt in datum i filnamnet när jag har kunnat identifera ett sådant.

Om man sorterar filerna under "Namn" längst upp på sidan så får man bättre överblick över materialet.

Idag hänvisade åklagaren till platsdata som visar hur LW rörde sig 11 och 14 maj. De har tydligen gjort nya, längre versioner än de som visades i TR, men jag har bara de gamla som är på 60 resp 45 sek vardera – så fort någon får loss de nya från HR så lägger jag upp dem.

Alla ljud- och filmfiler ligger på samma ställe som förut: https://gofile.io/d/51JMPj

Kuriosa: jag kan inte se statistik för de enskilda filerna, men en klumpsumma för nerladdningar i var och en av de fyra länkarna. Många har skrivit att de är tacksamma för länkarna och statistiken kan komplettera med info om att filerna tycks vara uppskattade av många – i synnerhet ljudfilerna: 4685 nerladdningar av ljudfiler från rättegången hitintills.

Edit: jag hoppas att alla som efterlyste ljudfilen mellan LW och hennes vännina har observerat att den numera ligger bland övriga filer på gofile.

Edit 2: stort tack till alla som hjälper mig genom att ladda upp nya filer allteftersom, både här på sidan och som pm.
Senast redigerad av piastrone 2021-04-13 kl. 00:57.
Citera
2021-04-13, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66

Finns bara en enda anledning att jag tycker så : att han inte har fixat så att han kan ha internet på. Om inte så får han ha 10 datorer för min del.
Sen munskyddet: att se hans ansiktsuttryck är viktigt i en förhandling. Är han allvarlig, orolig, arg eller skrattar han?
Han kan i stället ha visir men inte kräva av andra att ha det, som sitter minst 3 meter ifrån honom. Dessutom bakom plexiglas.
Citera
2021-04-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har uppdaterat filerna med ljud- och filminspelningar genom att ge dem nya namn så att man lättare kan få en uppfattning om vad de handlar om. Har även lagt in datum i filnamnet när jag har kunnat identifera ett sådant.

Om man sorterar filerna under "Namn" längst upp på sidan så får man bättre överblick över materialet.

Idag hänvisade åklagaren till platsdata som visar hur LW rörde sig 11 och 14 maj. De har tydligen gjort nya, längre versioner än de som visades i TR, men jag har bara de gamla som är på 60 resp 45 sek vardera – så fort någon får loss de nya från HR så lägger jag upp dem.

Alla ljud- och filmfiler ligger på samma ställe som förut: https://gofile.io/d/51JMPj

Kuriosa: jag kan inte se statistik för de enskilda filerna, men en klumpsumma för nerladdningar i var och en av de fyra länkarna. Många har skrivit att de är tacksamma för länkarna och statistiken kan komplettera med info om att filerna tycks vara uppskattade av många – i synnerhet ljudfilerna: 4685 nerladdningar av ljudfiler från rättegången hitintills.

Edit: jag hoppas att alla som efterlyste ljudfilen mellan LW och hennes vännina har observerat att den numera ligger bland övriga filer på gofile.

Tjusigt, tack för att du fixar med arkivet där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in