2021-04-13, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
För trådens konspirationsteoretiker så finns det alltså en till, långsökt men ändå möjlig, koppling till Livets ord....
Den är nog obefintlig snarare positiv
Vem gillar inte tårtor?
2021-04-13, 07:49
Medlem
Citat:
Det är ett fall framåt att byta från Jurist Konsult och barnmisshandlaren till en advokatbyrå som mutar med tårtor.
Ja,framför allt en riktig advokat med kunskap.Att de sedan gillar tårta gör ju dem inte mindre trevliga
Nej,allvarligt verkar va en riktigt reko advokat som förhoppningsvis får ordning på manipulerade Esbjörn.
2021-04-13, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det verkar vara blandade fönster om du tittar på bilden i från toan där är enkelglas men vid varmvattenberedaren verkar det vara tvåglas samt utbytt till nyare?

Ang direktverkande el så kan det nog vara så att det sitter element men att ange det som värmekälla i ett hus med el som verkar direkt livsfarligt att ha på, ställer jag mig tveksam till.
Det är lika dant med kakelugnar då dessa som nu är där och verifierat, skulle vara fungerande och godkända då det i Oktober uppgavs att den öppna spisen var "enda värmekällan och om den ens fungerar", detta då Bränström och Esb befinner sig i huset i intervjun i första inlagan.

Skulle då Esb ha besiktigat skorstenen och dessa 4 kakelugnar efter han sålt det?, det skulle möjligen kunna vara EB som gjort detta i så fall efter avtalets skrivande. och skulle då EB gett Bränström den infon?

Vattnet är ej tjänligt enligt Esb då dom har hämtat vatten i från station sen länge. kanske aldrig varit en pump monterad utan det kan ju varit en stolpvind en gång i tiden, numera lock på.
Avlopp har vi diskuterat och dessa får ej användas om det är äldre än 20 år och eller besiktigade, samma här med besiktning som med skorsten. varför skulle Esb lägga pengar på detta ?
På en av drönarbilderna vill jag minnas att jag har sett en stege uppställd mot taket. Så något har skett där efter kontraktet skrevs. Det finns även en huva på skorstenen som inte fanns på den bilden eftersom jag tror att man såg rökkanalen.

Edit: Här finns bilden. Jag undrar om någon medvetet försöker påverka värderingen efter kontraktsskrivningen genom att få eldstäderna besiktade inför Densias besök....

https://www.expressen.se/nyheter/fastighetsaffaren--som-gav-opinionsras--kan-sluta-i-fortal/
Senast redigerad av N.Armstark 2021-04-13 kl. 07:58.
2021-04-13, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Det går att mata konspirationsteoretiker ännu mer. Vad sägs om att en borgerlig politiker (Centerpartitst) jobbade som paralegal på hos Hestra advokatbyrå till sep 2020.

https://se.linkedin.com/in/hanssamuelsson
Nu låter du som han den fantasifulle vakten som påstod att han på Säpos uppdrag infiltrerade Vänsterpartiet. En riktigt ordsvängartyp som snöat in på ord som ingen människa använder .Speciellt juridiska termer som han är maniskt besatt i. Han har väl för övrigt pluggat juridik i Falun de sista åren och är starkt involverad i RO och tidigare upprättelsenu som Anna Sjödin drev. Och såklart nära vän till Johann Binninge.
https://www.expressen.se/nyheter/sjoholms-uppgifter-ifragasatts-starkt/
2021-04-13, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jaha, oj - nu passar det att känslig. När man bara skojar om ett uttryck.
Inte ens nåt fult smeknamn.

Är du helt frisk? Problem med blodtrycket?

Tror väl snarare det verkar vara du som är lite känslig, Notar skriver fel datum... oj vad ni klagade på att Binninge sagt fel till Densia. Har en väldigt tom innehållslös som i praktiken verka vara skapad på fem minuter från en mall.

Typ som att Ebba ringer in "du kan fylla i mallen nu med 4.2 miljoner, ta +/- 200 000kr med. ok"
Ger iaf inte nåt intryck av att vara nåt arbete bakom värderingen.

Och ni klagade som tusan på Denisas. Densia hade fel på värmen, fönster och det mesta...visar sig Anticimex har samma data. Konstigt? Och de var i huset...

Här får ni en värdering på en sida, och säger inte ett knyst. Bitter?

De ska "rädda" datumet genom att säga ett annat värdedatum i rätten.
Jahaja. Då kan väl Densia göra samma sak då? Verkar ju vara skitsamma vad som står...
Om vi försöker titta lite objektivt på värderingarna:

Det värderas ca 50 000 fastigheter och ca 100 000 brf varje år. Det säger sig självt att det inte skrivs några omfattande rapporter varje gång. Troligen enb en mall och ett muntligt besked till säljaren. I detta fall via sms INNAN påskrift. Sedan skrev notar på begäran ner detta pga disk i media på ebbas begäran. Där var det slarvigt att inte skriva att samma värdering givits muntligt tidigare. Detta finns dok med i katrins inlaga och kommer att verifieras under ed, även det enligt katrins inlaga.

När det gäller Densias rapport så beställdes den spec pga tvist och har sina begränsningar. Jag har tidigare nämnt att de borde haft med en justering av sin värdetidpunkt till avtalsskrivningstidpunkten med en disclaimer att den förutsätter att ingen nämnvärd försämring av fastigheten skett däremellan. Detta skulle även det kunna verifieras under ed om så önskades antar jag. Att deras är fylligare är naturligt pga syftet när den beställdes.

Nu visar dessa värderingar ingen signifikant skillnad, vilket även det nämns i katrins inlaga, och således är det ointressantast ur saksynpunkt ifall notars är fyllig eller ej.

Om Esbjörn anser att nåt är fel, och i så fall vad, i katrins inlaga får vi se i deras svar senast 27 april.
2021-04-13, 08:04
Medlem
Citat:
Om inte du begriper skillnaden mellan att kritisera en värdering och att anonymt håna en namngiven utomstående så kan jag bara beklaga. Det är nog därför du är så sjukt ute i diket i dina inlägg. Om du använder ett ”fult smeknamn” på någon så får du inga träffar på sökmotorer när du söker på det riktiga namnet, så det är bättre än att använda personens namn och titel. Du fattar inte ens en sån basal grej. Du måste helt enkelt vara imbecill.

Hånade jag personen för nåt dumt uttryck som tydligen är samma på alla mäklare på Notar?
Jag skulle lätt kunna ta det live mot honom, för det var skämtsamt. Förstår du inte det?

Skrev jag vilken idiot han är? Sämsta beskrivningen någon av den sämsta mäklaren.
Nej. Inget hån. Move-on.

Kritiserade sedan värderingen som tunn mm.
2021-04-13, 08:07
Medlem
Citat:
På en av drönarbilderna vill jag minnas att jag har sett en stege uppställd mot taket. Så något har skett där efter kontraktet skrevs. Det finns även en huva på skorstenen som inte fanns på den bilden eftersom jag tror att man såg rökkanalen.

Edit: Här finns bilden. Jag undrar om någon medvetet försöker påverka värderingen efter kontraktsskrivningen genom att få eldstäderna besiktade inför Densias besök....

https://www.expressen.se/nyheter/fastighetsaffaren--som-gav-opinionsras--kan-sluta-i-fortal/
Stegen på taket ser ny ut. Det bör ju gå att se sotarens besiktning och dess datum och resultat.
2021-04-13, 08:08
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Det är klart att besiktigade och godkända kakelugnar påverkar priset mycket, så inte omöjligt alls.
2021-04-13, 08:08
Medlem
Citat:

Jag blev lite osäker på huvan över skorstenen. Men på en av bilderna i denna artikel ser det ut som att skorstenen är övertäckt, normalt om man vill slippa få fukt av regnet i murstocken.

https://www.expressen.se/nyheter/ebba-busch-anvander-trafikmal-som-bevis-mot-esbjorn-bolin/

1. Vid Anticimex besök var skorstenen övertäckt och stege saknades på tomten.
2. DN tar drönarbilder på huset med både vägg- och takstege samt öppen skorsten.
3. Binninge uppger till Densia att huset har fyra kakelugnar, godkända att användas.

Detta stinker fiffel och båg.....
2021-04-13, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Om vi försöker titta lite objektivt på värderingarna:

Det värderas ca 50 000 fastigheter och ca 100 000 brf varje år. Det säger sig självt att det inte skrivs några omfattande rapporter varje gång. Troligen enb en mall och ett muntligt besked till säljaren. I detta fall via sms INNAN påskrift. Sedan skrev notar på begäran ner detta pga disk i media på ebbas begäran. Där var det slarvigt att inte skriva att samma värdering givits muntligt tidigare. Detta finns dok med i katrins inlaga och kommer att verifieras under ed, även det enligt katrins inlaga.

När det gäller Densias rapport så beställdes den spec pga tvist och har sina begränsningar. Jag har tidigare nämnt att de borde haft med en justering av sin värdetidpunkt till avtalsskrivningstidpunkten med en disclaimer att den förutsätter att ingen nämnvärd försämring av fastigheten skett däremellan. Detta skulle även det kunna verifieras under ed om så önskades antar jag. Att deras är fylligare är naturligt pga syftet när den beställdes.

Nu visar dessa värderingar ingen signifikant skillnad, vilket även det nämns i katrins inlaga, och således är det ointressantast ur saksynpunkt ifall notars är fyllig eller ej.

Om Esbjörn anser att nåt är fel, och i så fall vad, i katrins inlaga får vi se i deras svar senast 27 april.

Men nu skrevs ju denna värderingen också under förutsättningen att det var en tvist.
8e oktober är ju två veckor efter tillträdet skulle varit. Så nån känsla borde mäklaren haft att detta dokument kommer hänvisas till i en rättegång.

Men visst - det är smart. Skriver så lite som möjligt så kan man live säga så mycket som möjligt.
Ger man ett trovärdigt intryck och kan leverera flöde så verkar man kunna sina saker. Sedan om det i en detaljgranskning finnas saker att kritisera det får man aldrig veta.

Så vi kommer ha vittnen om att de fått/skickat sms eller sagt det muntligen, hade väl varit trevligare och mer "rätt och riktigt" om vi hade sett sms:et. Nu ska vi bara lita på att Esbjörn fick denna värdering.... korrekt återgiven.

Så Ebba gör allt rätt och riktigt.
Men saknar skriftliga besked om avgörande saker som värdering och avdrag...
2021-04-13, 08:14
Medlem
Citat:
Jag blev lite osäker på huvan över skorstenen. Men på en av bilderna i denna artikel ser det ut som att skorstenen är övertäckt, normalt om man vill slippa få fukt av regnet i murstocken.

https://www.expressen.se/nyheter/ebba-busch-anvander-trafikmal-som-bevis-mot-esbjorn-bolin/

1. Vid Anticimex besök var skorstenen övertäckt och stege saknades på tomten.
2. DN tar drönarbilder på huset med både vägg- och takstege samt öppen skorsten.
3. Binninge uppger till Densia att huset har fyra kakelugnar, godkända att användas.

Detta stinker fiffel och båg.....

Det är "fiffel och båg" - OM sotare har verifierat att kakelugnarna är godkända som då kanske Esbjörn sagt - istället för att bara lita på Esbjörns ord.... var är bluffen?
2021-04-13, 08:16
Bannlyst
Måste säga att hon är jäkligt stark, Ebba.

Hur många av våra nuvarande partiledare skulle inte bara vika ner sig i motsvarande situation? För att det är ”enklare” så...?

Ta Stefan Löfven. Han vågar sig inte ens tillbaka till barndomsstaden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in