2021-04-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Inte för att vara den men finns det inget norskt forum där detta kan diskuteras?
står intet om at kun svensker kan diskutere norske kriminalsaker på et svensk forum. Uten nordmenn hadde denne tråden vært uten særlig aktivitet. Vg forum er bånn i bøtta.
Citera
2021-04-12, 23:48
Medlem
tjallabaiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
kanskje hun fremdeles er i huset?

Jeg har hørt om et hemmelig rom i kjelleren. Man trykker bak venstre øret på en utstoppet mink, samtidig som man løfter på Håkon Lies selvbiografi, og dermed kan bokhyllen skyves til side og man får tilgang til et hemmelig, lydisolert rom.
dette ble bygget av ukrainske bygningsarbeidere på 80 tallet,kjent for sin dskresjon, og som ble smuglet over grensen av en av THs kontakter.
så kanskje AEH aldri forlot huset, og dette er grunnen til at hun ikke har blitt funnet.

noen tro på dette ?
Senast redigerad av tjallabais 2021-04-12 kl. 23:50.
Citera
2021-04-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais
Jeg har hørt om et hemmelig rom i kjelleren. Man trykker bak venstre øret på en utstoppet mink, samtidig som man løfter på Håkon Lies selvbiografi, og dermed kan bokhyllen skyves til side og man får tilgang til et hemmelig, lydisolert rom.
dette ble bygget av ukrainske bygningsarbeidere på 80 tallet, som ble smuglet over grensen av en av THs kontakter.
så kanskje AEH aldri forlot huset, og dette er grunnen til at hun aldri har blitt funnet.
norges mest undersøkte åsted. Hvem vet hva th har funnet på, men han var på jobb så kidnapperne må ha funnet det hemmelige rommet. De fant jo husets vaskebøtte.
Citera
2021-04-12, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais
dette ble bygget av ukrainske bygningsarbeidere på 80 tallet,kjent for sin dskresjon, og som ble smuglet over grensen av en av THs kontakter.
så kanskje AEH aldri forlot huset, og dette er grunnen til at hun ikke har blitt funnet.

noen tro på dette ?

Det er faktisk ikke umulig.
Citera
2021-04-13, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Du ser ut til å være sikker på at gjerningsmann er en RU kjenner og har skrytt av sitt bekjentskap til. Det kan du ha rett i, men jeg er ganske sikker på at RU har skrevet trusselbrevet.
Hva i all verden får deg til å tro det ? Så kørka er han ikke !
Citera
2021-04-13, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Gjerningsmann (GM) i denne saken må kanskje hatt flaks som ikke har blitt avslørt av elektrikeren TS som hadde avtale om å komme denne dagen? Vi vet at han ringte klokken 9.48 uten svar. Vi vet at avtalen ble gjort 2 uker i forveien.

Her er alternativene slik jeg ser det:

1. GM har visst om AEH sin avtale med TS, men:
a. avtalen var senere på dagen så det har ikke blitt ansett som stor risiko å slå til mellom 9 og 10, og/eller:
b. avtalen var at elektrikeren skulle ringe først så det ble ikke ansett som stor risiko at han skulle dukke opp uanmeldt
2. GM har ikke visst om AEH sin avtale og har dermed kanskje vært heldig med at TS ikke dukket uanmeldt akkurat da.
3. TS er medhjelper. TH har 30år gammel relasjon til TS og hans foreldre som alle bor i SV. Dersom TS er medhjelper til selve ugjerning har han lett sluppet inn i huset av AEH grunnet deres avtalte. Evt. vitneobservasjoner av TS rundt SV4 i tidsrommet ville da kunne forklares av TS med at han hadde en avtale med AEH . Evt. DNA av TS inne i huset kunne også forklares med tilsvarende elektrikerjobber, samt at de møttes ofte med hundene (f.eks. ved DNA-funn fra TS på Tassen). Og så var det dette med fall i trapp som det en gang var en sak på; mobilbevegelse tydet på et brått fall i trapp - høres ut som et bakholdsangrep?

Hvilket alternativ er mest sannsynlig og hvorfor?
Jeg tror 2.

At GM var i huset helt frem til 10:07 kanskje enda lenger? Tyder vel på at han ikke visste noe om at en elektriker skulle komme.
Citera
2021-04-13, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg

Hvem er det som er "korka" nok til det da?
Citera
2021-04-13, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Varför och när kontakten mellan RU och TH slutade vet vi inte säkert och poängen där var naturligtvis hur RU visste när han skulle sluta besöka Futurum...
han har bekanta där som han inte heller besökte efter ett datum i Oktober baserat på vad vi vet från media fram till nu...

och länken under jämfört med det markerade i ditt inlägg som jag citerar säger litt med mindre än 20 timmars mellanrum...
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Det er tydelig at kontakten slutter på grunn av det som skjedde 31 oktober 2018. Om RU fikk vite hva som skjedde av TH, TEH, GM eller politiet vet vi ikke.
Citera
2021-04-13, 00:26
Medlem
Citat:

Hva som får meg til å tro det har jeg skrevet tidligere. Du kan bla deg noen få sider tilbake.

Hvorfor er du så overbevist om at RU ikke har med saken å gjøre ?
Citera
2021-04-13, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hvem er det som er "korka" nok til det da?
En som kan bedre engelsk enn norsk.
Citera
2021-04-13, 00:32
Medlem
Citat:

Hva i all verden er det som får deg til å tro det?
Citera
2021-04-13, 00:34
Medlem
Citat:

Tror du RU kjenner han ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto