2021-04-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Retten spillet med politiet, for at GM skulle bli tvunget til å sende et bevis på at hun lever.
Tror mange her ser litt for mye på film.
Citera
2021-04-12, 20:16
Medlem
Citat:
Hvordan skulle TH kunne finne folk som ville utføre dette oppdraget, du mener har funnet sted ?
jeg tror th er drapsmannen.
Citera
2021-04-12, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
kanskje det er en del av villedningen.
Villedning meg her og villedning meg der, det blir altfor useriøs etterforskning.

Hvordan forsvant hun ut av huset uten at noen så det ? Kan umulig ha forsvunnet via hovedingangen.
Citera
2021-04-12, 20:36
Medlem
Utenlandske kriminelle bruker all sin tid på faenskap som dette. Om de har noe uoppgjort med milliardæren eller om de er tipset om familien fra noe hold har jeg ingen aning om.

Den mest logiske forklaringen er at kidnapperne som allerede hadde klargjort kryptorigget ventet i bil (som er sett fra kamera fra andre siden). Etter at TH til slutt dro på jobb så var det kjapt opp, inn, skremt henne voldsomt/slo henne bevisstløs. Ut i bil, og borte ila noen få minutter. Via Ås og ut av landet før grensene ble varslet 16:06. Det er det god tid til. Enten med bil, men kanskje også via sjøveien fra Drøbak-ish.

En person ble igjen i huset for rydding og lage spor som skulle legge skylden på familie som forvirring. AE rakk telefon til TEH fordi varslerene rundt Futurum ikke meldte fra at TH var ankommet jobben før da. Etter de to anropene litt over 10 fra TH fikk muligens vedkommende i huset det litt travelt og etter siste bevegelse på AEs telefon er de søkk borte.

Slike folk messer ikke i det uendelige og jeg tror de var like brutale/hensynsløse som det stod beskrevet i brevet.

Etter noen kontakter frem og tilbake er AE tatt av dage og forbrytelsen ble til slutt sånn delvis suksessfull når familien i desperasjon til slutt betalte ut summen som i dag ligger på ca 30 mill.

Liket er tilintetgjort, alle spor slettet så godt det går og de er sikkert godt i gang med mer jævelskap.

Lar ikke kryptorigget seg knekke tror jeg aldri saken blir løst. Dessverre.

Håper virkelig politiet virkelig jobber med flere løsninger enn Hagen selv.
Citera
2021-04-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
tror ikke han er lurt ellers ville han tilstått bortføring. Blir han avslørt nå venter 21 år og et ødelagt liv når han kommer ut. Ingen kryptofabrikk.
Hvorfor skulle han tilstå bortføring ? Selv om det var han som fortalte GM om sin Bitcoin drøm og milliardæren TH, kunne han ikke vite hva GM skulle komme til å gjøre.
Citera
2021-04-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Utenlandske kriminelle bruker all sin tid på faenskap som dette. Om de har noe uoppgjort med milliardæren eller om de er tipset om familien fra noe hold har jeg ingen aning om.

Den mest logiske forklaringen er at kidnapperne som allerede hadde klargjort kryptorigget ventet i bil (som er sett fra kamera fra andre siden). Etter at TH til slutt dro på jobb så var det kjapt opp, inn, skremt henne voldsomt/slo henne bevisstløs. Ut i bil, og borte ila noen få minutter. Via Ås og ut av landet før grensene ble varslet 16:06. Det er det god tid til. Enten med bil, men kanskje også via sjøveien fra Drøbak-ish.

En person ble igjen i huset for rydding og lage spor som skulle legge skylden på familie som forvirring. AE rakk telefon til TEH fordi varslerene rundt Futurum ikke meldte fra at TH var ankommet jobben før da. Etter de to anropene litt over 10 fra TH fikk muligens vedkommende i huset det litt travelt og etter siste bevegelse på AEs telefon er de søkk borte.

Slike folk messer ikke i det uendelige og jeg tror de var like brutale/hensynsløse som det stod beskrevet i brevet.

Etter noen kontakter frem og tilbake er AE tatt av dage og forbrytelsen ble til slutt sånn delvis suksessfull når familien i desperasjon til slutt betalte ut summen som i dag ligger på ca 30 mill.

Liket er tilintetgjort, alle spor slettet så godt det går og de er sikkert godt i gang med mer jævelskap.

Lar ikke kryptorigget seg knekke tror jeg aldri saken blir løst. Dessverre.

Håper virkelig politiet virkelig jobber med flere løsninger enn Hagen selv.

Eller de bare drar ut saken til TH dør og så sier, det var han men vi greide ikke å bevise det og henlegger saken.
Citera
2021-04-12, 21:06
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Var ikke det RU som gjorde? Mulig jeg husker feil. Hva skulle hans rolle isåfall være tror du?

Var det ikke MPUs bolig det ble aksjonert mot i pågripelsen da? Tror RU hadde tilhold der da han ble pågrepet.
Citera
2021-04-12, 21:20
Medlem
Citat:
Villedning meg her og villedning meg der, det blir altfor useriøs etterforskning.

Hvordan forsvant hun ut av huset uten at noen så det ? Kan umulig ha forsvunnet via hovedingangen.
kanskje hun fremdeles er i huset?
Citera
2021-04-12, 22:08
Medlem
Citat:
Hvorfor skulle han tilstå bortføring ? Selv om det var han som fortalte GM om sin Bitcoin drøm og milliardæren TH, kunne han ikke vite hva GM skulle komme til å gjøre.

Du ser ut til å være sikker på at gjerningsmann er en RU kjenner og har skrytt av sitt bekjentskap til. Det kan du ha rett i, men jeg er ganske sikker på at RU har skrevet trusselbrevet.
Citera
2021-04-12, 22:17
Medlem
Gjerningsmann (GM) i denne saken må kanskje hatt flaks som ikke har blitt avslørt av elektrikeren TS som hadde avtale om å komme denne dagen? Vi vet at han ringte klokken 9.48 uten svar. Vi vet at avtalen ble gjort 2 uker i forveien.

Her er alternativene slik jeg ser det:

1. GM har visst om AEH sin avtale med TS, men:
a. avtalen var senere på dagen så det har ikke blitt ansett som stor risiko å slå til mellom 9 og 10, og/eller:
b. avtalen var at elektrikeren skulle ringe først så det ble ikke ansett som stor risiko at han skulle dukke opp uanmeldt
2. GM har ikke visst om AEH sin avtale og har dermed kanskje vært heldig med at TS ikke dukket uanmeldt akkurat da.
3. TS er medhjelper. TH har 30år gammel relasjon til TS og hans foreldre som alle bor i SV. Dersom TS er medhjelper til selve ugjerning har han lett sluppet inn i huset av AEH grunnet deres avtalte. Evt. vitneobservasjoner av TS rundt SV4 i tidsrommet ville da kunne forklares av TS med at han hadde en avtale med AEH . Evt. DNA av TS inne i huset kunne også forklares med tilsvarende elektrikerjobber, samt at de møttes ofte med hundene (f.eks. ved DNA-funn fra TS på Tassen). Og så var det dette med fall i trapp som det en gang var en sak på; mobilbevegelse tydet på et brått fall i trapp - høres ut som et bakholdsangrep?

Hvilket alternativ er mest sannsynlig og hvorfor?
Senast redigerad av Askeladd1 2021-04-12 kl. 22:20.
Citera
2021-04-12, 23:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det endrer jo ingen ting. Politiet kontakter RU i begynnelsen av november 2018. Det er derfor kontakten mellom TH og RU avsluttes og det ikke blir noe av Bitcoin-fabrikken RU drømte om.

10 juli 2018 skriver RU at han «er i dialog med GMO - som er en av de største produsentene» av mining maskiner. Det er tydelig at han fortsatt er i sin Bitcoin-fabrikk drøm, samtidig som GM oppretter sin Bitcoin konto den 7 juli 2018 og bestiller Bitcoin den 10 juli 2018.

At RU fortsatt drømmer om sin Bitcoin-fabrikk i juli og august 2018 kan du se her
https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836

At RU er GM er usannsynlig, at TH er GM er enda mindre sannsynlig.

Varför och när kontakten mellan RU och TH slutade vet vi inte säkert och poängen där var naturligtvis hur RU visste när han skulle sluta besöka Futurum...
han har bekanta där som han inte heller besökte efter ett datum i Oktober baserat på vad vi vet från media fram till nu...

och länken under jämfört med det markerade i ditt inlägg som jag citerar säger litt med mindre än 20 timmars mellanrum...
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2021-04-12, 23:31
Medlem
Inte för att vara den men finns det inget norskt forum där detta kan diskuteras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in