Citat:
Ursprungligen postat av
Moscow99
Ja, du verkar bli lite väl affektiv av ämnet, men jag förstår dig. Jag skyddar ingen polare som äcklar sig, och delar inte tjejen ut en lavett så kan jag göra det.
Klart som fan att jag inte förstår hur det är att vara kvinna. Eller mörkhyad. Eller gay. Eller allt det som jag inte är.
Hoppas du har läst vad vi män anser om Pedrams äckelbeteende, för där ligger (no pun intended) oljudith i lä. Grejen är att varken pedrams eller judiths beteende ska toleraras i BB. Men det gör det av någon skev anledning. Vissa kan inte hantera alkohol, så då får de fasen låta bli.
Ja, det blir jag, för det är min absoluta hjärtefråga och det finns ingenting jag brinner mer för (förutom katter och perfekt kokade potatisar). Jag är helt med på att man som man inte förstår hur det är att vara kvinna, och det begär jag inte heller, men det minsta man kan begära är att män är villiga att lyssna på kvinnors utsatthet - vilket många inte är. Män lyssnar mer på män, men män vet inte hur det är att vara kvinna så det blir ju också skevt.
Det har jag absolut gjort, och att många inte anser hans (även Mergims också, kanske främst förra året) beteende är okej är jag otroligt tacksam för - eftersom han visat sjukt många redflags och jag personligen blivit svintriggad av hans maktutövning mot typ Therese pga egna trauman. Dock motsätter jag mig lite att män hackar på andra män för tendenser/beteenden de ofta själv besitter (utan att ibland förstå det själv). MEN det tar inte bort att hans beteende ändå uppmärksammats och kritiserats, vilket jag är glad för.
Att många inte kan bete sig med alkohol i kroppen speglar ju tyvärr "verkligheten", och jag förstår att det är svårt att ha 100% kontroll över det även i en tv-produktion. Det är trots allt vuxna människor, liksom. Förstår att det är en svår balansgång för produktionen, inte bara när det gäller det här utan problematiska beteenden överlag.