Citat:
Ursprungligen postat av
Riddick_b
Jag vet inte hur mkt du har sett/hört från simon om varför han är där, gått genom i livet osv. Och jag känner igen mig.
och jag säger detta så snällt jag kan. DU har ingen aning om vad jag gått genom i mitt liv och har du inte gått genom liknande saker har du (trots yttrandefrihet) ingen moralisk rätt att yttra dig om hur stora/små problem har. Det är jävligt ätt för folk som blivit utdelade bra kort i livet att kritisera folk som mår dåligt och bara säga "ryck upp dig för fan"
Vad vet jag, du kanske har överlevt 13 världskrig å har PTSD. Men.... fan skulle inte skriva en bok.
TLDR; döm inte folk som mår dåligt när du inte har den blekaste om hur det känns att knappt våga lämna lägenheten
Har sett BB från dag 1 i år. Du har många bra poänger. Håller med dig i det mesta du skriver. All respekt för vad du än gått och går igenom.
Mitt inlägg var mer riktat mot Simon då jag finner att han ofta beter sig som en bortskämd "brat" som använder sig av allt från dödliga sjukdomar till att han hatar personer i sin argumentation vilket hos mig återspeglar en människa som inte direkt haft det tufft i livet. Eller åtminstone inte lärt sig från det. Min erfarenhet är att en människa som genomlidit mycket och överlevt oftast får en ödmjukhet ett perspektiv i samspelet med andra människor. Något jag tycker Simon saknar. Eller ja. Vissa får en bitterhet och ett hat förstås, med de flesta!
Din erfarenhet/samhörighet med Simon är ju självklart något jag skall hålla käft om. Ber om ursäkt för piken!
Med det sagt är det syd att inte Simpan åkte ut idag. Enligt mig.