2021-04-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Kocken var konflikträdd, men lagade i alla fall allt som oftast maten och var viktig för laget på det sättet. En av få som kunde göra eld också. Anders verkar mer vara PK än konflikträdd, men han är så färglös att han blir osynlig ändå. Förmodligen den minst intetsägande deltagaren i Robinsons historia.
Jag håller inte med! Jag tycker tvärtom att han är en otroligt meningslös deltagare, som inte gör någonting.
2021-04-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol
Det stämmer, kocken var en viktig funktion för sitt lag.
Vem vet, kanske börjar Anders blomma ut till sammanslagningen likt den där hypnotisören förra året. Han som först var en mysig farbror och sedan blev lik en sektledare med cyanid i bakfickan .

Ja jag hoppas också produktionen hjälper till här även om jag normalt sätt inte brukar föredra att dom lägger sig i. Men att se lag Nord till sammanslagningen utan Alex och Wrenkler kommer isåfall vara den tråkigaste säsongen på länge och det vet produktionen.
Det är ju nästan säkert att en av dem kommer att finnas kvar till sammanslagningen, om man fortsätter med immunitetstävlingar.
2021-04-12, 21:12
Medlem
Hur tror ni rangordningen är inom lag Nords kärngäng på fem i fall de är ensamma kvar?

Jag tror Johanna och Sophia är kärnan. Först röstas killarna ut.

Andreas röstas ut först (han blir lurad att Anki ryker först).

Sedan Ludde då tjejerna håller ihop och för att Anki anses vara lättare att slås ut trots att ”tjejer är starka”

Ska det röstas en gång till är det då Anki.
2021-04-12, 21:15
Medlem
I Survivor Usa /Australien (vet inte vilken) brukar de ha att de bildar nya lag. Man blandar de som är kvar och delar upp i nya lag. Hade varit en kul twist som skakat runt i grytan lite.
2021-04-12, 21:18
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Hur kan det vara lågt underhållningsvärde att se de bästa vinna? Wrenkler och Alex gör ju laget till vinnare. Är de kvar vid sammanslagningen, så lär light-pakten i lag Nord vara ensamma.
Fattar du inte? Det är tre öråd kvar innan sammanslagningen, om lag Syd fortsätter vinna allt så kommer det endast återstå 2 st i lag Nord. I sammanslagningen så kommer visserligen Alex och Wrenkler att ansluta sig till Nords pakt, men gamla lag Syd kommer fortfarande vara fler (5 mot 4). Efter det så kommer de att ryka en efter en.
2021-04-12, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Fattar du inte? Det är tre öråd kvar innan sammanslagningen, om lag Syd fortsätter vinna allt så kommer det endast återstå 2 st i lag Nord. I sammanslagningen så kommer visserligen Alex och Wrenkler att ansluta sig till Nords pakt, men gamla lag Syd kommer fortfarande vara fler (5 mot 4). Efter det så kommer de att ryka en efter en.
OK, då är det svårt. Jag trodde sammanslagningen skulle komma tidigare.
2021-04-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Hur tror ni rangordningen är inom lag Nords kärngäng på fem i fall de är ensamma kvar?

Jag tror Johanna och Sophia är kärnan. Först röstas killarna ut.

Andreas röstas ut först (han blir lurad att Anki ryker först).

Sedan Ludde då tjejerna håller ihop och för att Anki anses vara lättare att slås ut trots att ”tjejer är starka”

Ska det röstas en gång till är det då Anki.

Jag tror Ludde är den som styr allt och alla. Som för några avsnitt sen när hela lag Nord hade bestämt att lägga den externa rösten på Elias och då sa Ludde sitt om att det ska bli Dennis istället och då plötsligt ändrade alla sig.
Johanna är lättlurad och Sophia tror jag folk på sammanslagningen inte kommer orka med.
2021-04-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Det var en rolig beskrivning på mysfarbrorn från förra året. Jag minns att han fick en del arga kommentarer sen på sin instagram.

Wrenkler ser alltså mer fram emot att åka hem än att tävla. heh Det var roligt sagt men tråkigt om han skulle lämna.

Ja, han gjorde nog inte så bra reklam för sina framtida seanser när folk såg igenom hans positiva inställning till mer av den manipulerande sorten.
2021-04-12, 21:32
Medlem
Chandler Bings avatar
Pallar inte med Ankis påklistrade hurtighet, hon är hemsk. Säger att transan gjorde ett bra jobb, att hon var så stark när det var wrenklers förtjänst att dom tog samtliga flaggor.
2021-04-12, 21:37
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Pallar inte med Ankis påklistrade hurtighet, hon är hemsk. Säger att transan gjorde ett bra jobb, att hon var så stark när det var wrenklers förtjänst att dom tog samtliga flaggor.

Anki är ju hemsk. Varenda tjej nu som är kvar i Robinson verkar helt empatilösa. Förutom den äldre kvinnan i lag Syd. Hon verkar faktiskt trevlig.
2021-04-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Är det bekräftat att det är tre öråd kvar innan sammanslagningen? Var hittar man sån information?

I så fall skulle lag Nord behöva förlora en tävling, Alex vinna immunitet och Lag syd skicka immunitet till Wrenkler.

Vem skulle åka ut i så fall? Jag tror Andreas.

Alternativet skulle vara två förluster för lag Nord där Alex vinner immuniteten inför andra örådet.

Dessutom borde det finnas en ”friplats” eftersom en deltagare (prästen) åkte hem oplanerad. Tror ni TV4 kommer med en tvist kring det?
Senast redigerad av Mashedpotatoe 2021-04-12 kl. 21:57.
2021-04-12, 22:09
Medlem
Kommer det inte vara lagledare fler gånger? Det var annars kul, särskilt Annikas val kring vem som skulle få vilken maträtt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in